Jaaa, men vi er nu allgevel SÅ glade for vores biler...;-)
PS - hører du har været på Striben..;-)
...OG GARANTERET lydisoleret!
http://news.distractify.com/people/amazing/sports-car/?v=1
@brianmesson: nu ved jeg ikke rigtig hvor jeres 'stribe' er. Men har deltaget i adskillige arrangementer/drags mod pumpede corvetter mv. bl.a ved bella centeret, Fredericia og Vejle. Men tidligere har Tesla også inviteret til kørsel på Roskilde Ring for roadster ejere og interesserede. Måske det var interessant at få genoplivet sådan noget med S'eren?
@Brian, Hvilken Lørdag - iaften eller næste. Som Raymond ville jeg også gerne se hvad striben tilbyder. Men er pt udenlandsk.
Det lyder godt Brian. Så kan jeg være med. På Torsdag er ikke så god. Men hvis det er hvad I har lagt jer fast på vil jeg prøve at lægge min aftale om... lad os se
Ja selve laderen koster nok ikke 19.000 (som her http://shop.teslamotors.com/.../2nd-onboard-charger), men kræver nok både at du finder en ekstra lader på et eller andet gråt marked OG at du får koden til at komme ind i bilens admin-menu sætte flueben ud for dobbeltlader, ellers vil dens software nok ikke gå på 32A.
Havde bilen ikke været under garanti kunne jeg nok godt have fundet på at forsøge mig med den slags, men det må jeg nok vente 3 år og 11 måneder på endnu ;-)
Angående adgang til admin-menu, her går jeg ud fra at Tesla vil overholde EU direktiv 1475/95 omkring valg af partner til service og reparationer af biler solgt i EU. Jeg tvivler dog på at konfiguration sker via admin-menuen, nok mere via det 100Mbit ethernet stik der sidder i venstre side af bilen til kommunikation mellem Tesla PC software og selve bilen, mon ikke de snakker HTTPS til bilen, og hvem ved, måske er bilen så også ramt af hartbleed...?
/Martin
Så er den ene dør blevet fyldt med Dynamats, og jeg vil påstå at lyden er ændret. Væk er den ikke helt, men lyden er blever markant dæmpet fra førerdøren. Er nærmest blevet mester i at fjerne dørbeklædningen, for låsemekanismen drillede. Der er et mekanisk træk fra dørhåndtaget til låsen, og jeg vil våge at påstå at der var en fejl på denne. Når man skal afmontere dørsiden, så skal der fjernes 2 skruer bagved håndtaget, og 1 der hvor man normalt lukker døren. Der ligger et lille stykke gummi, hvorunder der sidder en 10mm skrue der skal ud.
Herefter kan dørsiden løsnes - og efter anvisninger fra Hookmaker, så er det helt korrekt at man bør starte i hjørnet oppe - yderst på døren. Beklædningen trækkes af og der er afgang til indersiden af døren. Herinde sidder der et dæksel ind til indersiden af døren - med 6 stk torx 25 skruer.
Når selve dørsiden afmonteres skal kabel til lukkemekanismen trækkes ud, og fjernes fra håndtaget. Her skal man virkeligt passe på ikke at trække for meget i kablet, som i så fald kan falde ud af låsemekanismen. Sker dette, så er det lettest at skrue låsemekanismen ud og montere kablet.
I mit tilfælde var problemet, at der inde i selve mekanismen var mulighed for at trække kablet længere end tiltænkt, hvormed et par stykker metal i låsen gik i bekneb og låste for hinanden, mens døren var åben. Dette betød at døren ikke ville lukke!!. Kunne konstatere at den ene del var justeret for højt i forhold til den anden, hvormed den kunne gå forbi denne og dermed gå i baglås. Dette blev fixet ved at trykke stykket 2 mm længere ind, hvormed dette ikke længere kan ske. Men der skulle mange gange side af og side på, førend vi kunne konstatere at det var afhjulpet - så nu er jeg mester i at trække dørsider af. Side af og på tager vel 10 minutter - med ledninger afmonteret og dørlåsen afmonteret for igen at samle dette.
Det tog vel ca 3 timer ialt at få fixet den ene dør - men kun fordi låsemekanismen drillede - sker det på de andre, så ved jeg hvad der skal gøres!.
Når man er ude at køre, så er lyden reduceret - væk kommer den vel aldrig helt - men frekvensen er meget lavere. Samtidig vil jeg også påstå at lyden fra musikanlægget og højttalerne har godt at dette. Der er kommet meget mere fylde i lyden og lidt af de småvibrerende lyde fra døren er helt væk! Alt i alt er jeg positiv. Vil på torsdag/fredag få taget de sidste 3 døre og trunken, hvorefter jeg er sikker på at resultater bliver tilfredsstillende.
Kunne også - da døren var adskilt - konstatere en voldsom korrosion på metallet - alu'en, som sidespejlet er monteret med inde i døren - og jeg har sendt Tesla SC i København en forespørgsel om dette er normalt - for jeg syntes det ser lidt voldsomt ud.
Inde i selve døren har jeg lagt en 15 cm stribe nederst i døren - og en 15 cm stribe i døren lige over den midterbjælke der går hele vejen igennem døren for at gøre pladen udvendigt stiv, samt lagt en stribe dynamat helt i toppen af døren - så langt jeg kunne få den op. På bagsiden af dækslet på døren (det grå), har jeg sat en stribe - ligesom ydersiden af dette har fået en i top og bund. Den sorte boks på pladen har også fået en lille klat, og der er sat et lille stykke over højttaler og i toppen af døren udvendigt.
Indersiden af den yderste dørbeklædning fik også en stribe i bunden.
Billede af døren afskilt (Det grå dæksel er skruet af - sidder med 6 stk torx 25)
Billede af korrosion:
F...., det spejlbeslag skal de virkelig have gjort noget ved, det er set adskillige gange i Norge og USA og ender med at der løber hvid alupasta/pulver ud under spejlet på ydersiden af døren og potentielt æder lakken! Hvis det er på min, skal det bare fixes ASAP!