Loading...
en

Lader kun med 75-85A ved supercharger?

FedthaS
FedthaS Dec 15 '15
holder lige nu ved superchergeren i nørre alslev og lader med ca. 130km/hr.. Det er fandme ikke meget! Nogle ider til om der er noget jeg kan gøre?
The Forum post is edited by FedthaS Dec 15 '15
SuneH
SuneH Dec 15 '15
Jeg var ude for noget tilsvarende forleden på Kirstinehøj. Jeg slog ladning fra og til igen, og i anden omgang kom den op på 120 A. Så altså Stop Charging, ud med ledningen, vent 10 sek og så ind med den igen.
The Forum post is edited by SuneH Dec 15 '15
FedthaS
FedthaS Dec 15 '15
Prøver!!
Hviidbjerre
Hviidbjerre Dec 15 '15
Ladehastighed afhænger meget af batteri niveau. Hurtig ladning ved tomt batteri, langsom ladning ved fyldt batteri.

Ladehastighed afhænger også af aktivitet ved SC.
Første vogn på et ladepar (1a og 1b), (2a og 2b) osv. lader hurtigt. Vogn 2 lader langsomt. Prioriteten tipper efterhånden som vogn 1 fyldes op.

Derfor kør til ledigt ladepar eller der hvor vogn 1 snart er fyldt.

Og husk god SC skik.... (Specielt som lokal/nærboende) at give plads til rejsende og nyankommende.... Og ikke skabe kø, bare for at få de sidste langsomme 50km på.
kayjay
kayjay Dec 15 '15

Det kan skyldes at der er 2 ladestandere der deles om en transformer-unit, og at en transformer kan levere 150kW total. De hører sammen A/B, altså f.eks. 1A og 1B

Hvis der holder en Tesla på samme nr. som dig deles I, og den der kommer først har prioritet (som jeg oplever det). I takt med den der kommer først bliver færdig, stiger strømmen hos den der kom sidst.

Jeg undgår gerne at parkere på et nr. der allerede er optaget.

Hvis teorien skal holde skal der holde en ved siden af dig og lad max. Der er ca. 375A at gøre godt med i en transformer, og en der lader med 120kW (max) lader med 300A.

The Forum post is edited by kayjay Dec 15 '15
VH
VH Dec 15 '15

Hvis batteriet er koldt lader det også langsomt, så det går hurtigst når man har kørt langt.

Hookmaker
Hookmaker Dec 15 '15

Prøv at fortælle hvor meget den lader i KW i stedet for A eller km/t, ellers er det som at sammenligne æbler og bananer. De hurtigste superladere lader ved max styrke- dvs ved SoC (State of Charge) mellem 10 og 30% med op til 140 KW. I DK max ca 120 KW. Under forudsætning af at batteriet er driftsvarms, SUC er 100% ok, at man er alen på "sættet" osv. Herfra går det kun ned ad bakke.

Kirstinehøjvej har IKKE max SuC kapacitet, mener den ligger omkring 8o KW på max.

Holder der en anden på sættet når man kommer ind får man først rigtigt blæs på når den anden er mere en 50% fyldt, men stadig aldrig fuld kapacitet før den anden står af, og så er man måske selv på over 30% SOC og derfor får man ikke max aligevel..

The Forum post is edited by Hookmaker Dec 15 '15
move
move Dec 15 '15
Beklager. Vil I tekste for mig :-)

Hvor lang tid tager det sædvanligvis at lade en D85:

1. Fra 20 % til 80%
2. Fra 50 % til 80 %
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 15 '15

https:///...DMVokv8G5FWmWSk/edit

The Forum post is edited by Gustavsfar Dec 15 '15
MusenDK
MusenDK Dec 18 '15
Hej
Jeg har oplevet det samme i Nørre Alslev
Og jeg var alene om at lade,og kun med ca 80 kw.
Startede ladning ved 56 procent , så ved ikke om det har indvirkning.
Ivrigt en mega dårlig lade plads, man skal helst holde lidt på skrå.

Michael84
Michael84 Dec 18 '15
Ja, og nogle har ikk fanget hvordan man skal holde der... Jeg var forbi en dag hvor to nordmænd var parkeret på tværs oppe på gangstien bagved med fronten pegende ned mod cafeteriaet... :-D
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 18 '15

80 kW er slet ikke unormalt ved SoC på 56% og slet ikke med koldt batteri.

The Forum post is edited by Gustavsfar Dec 18 '15
MusenDK
MusenDK Dec 18 '15
haha,ja,den er ikke nem
Den i Køge er jo perfekt.
Håber på der blot kommer lidt flere ladere, F,eks i Odense .
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 18 '15

Der kommer ikke en SuC i Odense. Måske der kan komme nogle destinationsladere på et tidspunkt.

JPH
JPH Dec 29 '15

Jeg har en TMS 90D 3 uger gammel der heller ikke kommer op i effekt ved SuC. Jeg har nu prøvet to gange at holde alene i Randers efter en køretur fra Århus (så batterier må være varme) - og lader begge gange langsommere end hvad andre poster på nettet. I morges kom jeg med 22% batteri og peakede kortvarigt på 90kW. Ved 30% var den nede på 80kW og ved 50% 65kW. Jeg var den eneste bil på pladsen hele tiden. Stort set samme historie i Tilst.

Kan der være defekt på bilen eller er det bare sådan det er?

Kristian70k
Kristian70k Dec 29 '15

mellem 0 og 30 % er der typisk 115 kW derefter falder det..

Raymond
Raymond Dec 29 '15

JPH: Hvis du er alene på et ladepar, så er dine batterier IKKE varme. 115kW ved 0% SoC faldende til 80kW ved 50% SoC- det er det normale.

The Forum post is edited by Raymond Dec 29 '15
JPH
JPH Dec 30 '15
Raymond: Hvis ikke mine batterier er varme efter 50km motorvej med 130kmt, hvordan varmer jeg dem så? Holder igen alene i Randers lige nu og lader 72kw ved 28% SoC
Kristian70k
Kristian70k Dec 30 '15

Du skal motionere dem.. meget regen, og fart op og ned.. men hvis de ikke er markeret med streger, så er der ikke noget der indikere de ikke er varme.. 72 kw er ikke super højt.. men det er da nogenlunde.. dog kan de let være kolde efter 50 km i denne kulde..

gw
gw Dec 30 '15

@JPH. Kan ikke huske hvor mange A jeg kører med ved det SoC du nævner der, men ved jeg plejer at ramme 330A når jeg sætter den til med under 20% tilbage. Når du har kørt motorvej så langt som du nævner, så burde alt være varmt. Jeg lagde mærke til igår at det tog bilen 30km inden de sidste stiplede linier forsvandt fra min energy app. Kan se det ene billede viser 196A ved 29%, umiddelbart tænker jeg det er i den lave ende, hvis du som du nævner er alene på pladsen.

Vi kan også teste sammen evt hvis du vil have mere "data", så kan jeg stille min S85 til ladning i en bås...se hvad den kommer op på, og så kan du overtage samme efterfølgende, så må vi prøve at ramme samme SoC nogenlunde.

PS: Jeg bor i Århus

Pages: 1 2 3 »