Det kan skyldes at der er 2 ladestandere der deles om en transformer-unit, og at en transformer kan levere 150kW total. De hører sammen A/B, altså f.eks. 1A og 1B
Hvis der holder en Tesla på samme nr. som dig deles I, og den der kommer først har prioritet (som jeg oplever det). I takt med den der kommer først bliver færdig, stiger strømmen hos den der kom sidst.
Jeg undgår gerne at parkere på et nr. der allerede er optaget.
Hvis teorien skal holde skal der holde en ved siden af dig og lad max. Der er ca. 375A at gøre godt med i en transformer, og en der lader med 120kW (max) lader med 300A.
Hvis batteriet er koldt lader det også langsomt, så det går hurtigst når man har kørt langt.
Prøv at fortælle hvor meget den lader i KW i stedet for A eller km/t, ellers er det som at sammenligne æbler og bananer. De hurtigste superladere lader ved max styrke- dvs ved SoC (State of Charge) mellem 10 og 30% med op til 140 KW. I DK max ca 120 KW. Under forudsætning af at batteriet er driftsvarms, SUC er 100% ok, at man er alen på "sættet" osv. Herfra går det kun ned ad bakke.
Kirstinehøjvej har IKKE max SuC kapacitet, mener den ligger omkring 8o KW på max.
Holder der en anden på sættet når man kommer ind får man først rigtigt blæs på når den anden er mere en 50% fyldt, men stadig aldrig fuld kapacitet før den anden står af, og så er man måske selv på over 30% SOC og derfor får man ikke max aligevel..
https:///...DMVokv8G5FWmWSk/edit
80 kW er slet ikke unormalt ved SoC på 56% og slet ikke med koldt batteri.
Der kommer ikke en SuC i Odense. Måske der kan komme nogle destinationsladere på et tidspunkt.
Jeg har en TMS 90D 3 uger gammel der heller ikke kommer op i effekt ved SuC. Jeg har nu prøvet to gange at holde alene i Randers efter en køretur fra Århus (så batterier må være varme) - og lader begge gange langsommere end hvad andre poster på nettet. I morges kom jeg med 22% batteri og peakede kortvarigt på 90kW. Ved 30% var den nede på 80kW og ved 50% 65kW. Jeg var den eneste bil på pladsen hele tiden. Stort set samme historie i Tilst.
Kan der være defekt på bilen eller er det bare sådan det er?
Du skal motionere dem.. meget regen, og fart op og ned.. men hvis de ikke er markeret med streger, så er der ikke noget der indikere de ikke er varme.. 72 kw er ikke super højt.. men det er da nogenlunde.. dog kan de let være kolde efter 50 km i denne kulde..
@JPH. Kan ikke huske hvor mange A jeg kører med ved det SoC du nævner der, men ved jeg plejer at ramme 330A når jeg sætter den til med under 20% tilbage. Når du har kørt motorvej så langt som du nævner, så burde alt være varmt. Jeg lagde mærke til igår at det tog bilen 30km inden de sidste stiplede linier forsvandt fra min energy app. Kan se det ene billede viser 196A ved 29%, umiddelbart tænker jeg det er i den lave ende, hvis du som du nævner er alene på pladsen.
Vi kan også teste sammen evt hvis du vil have mere "data", så kan jeg stille min S85 til ladning i en bås...se hvad den kommer op på, og så kan du overtage samme efterfølgende, så må vi prøve at ramme samme SoC nogenlunde.
PS: Jeg bor i Århus