Havde selv samme oplevelse i søndags. Startede i Vallensbæk med ca 30% på batteri og helt kold bil. Kørte til Køge og satte bilen til. (Da jeg ankom, var der i øvrigt ikke en eneste Tesla ud over mig!). Startede ladning og kom på intet tidspunkt over 28Kw i hastighed. Ladede kun lige, så jeg kunne nå til Middelfart uden range mode slået til. Nåede Middelfart med 13% tilbage, da jeg ikke havde turdet kompensere SÅ meget for den helt forrygende medvind. Da jeg satte den til SC ladede jeg med det samme med 116Kw. Hverken SC Køge eller min bil fejler det mindste. 3 grader frost gør hele forskellen. Det er bare en præmis, som man skal kan kende. Der er ingen problemer i det, udover lidt ekstra tidsforbrug.
Hvis man skal have max på en supercharger, gælder det derfor om at ankomme til SC med helt driftsvarmt batteri. (20 km's kørsel i frostvejr giver ikke et optimalt driftsvarmt batteri, slet ikke med range mode slået til.) Måske allervigtigst at huske er, at det gælder om at time ladning og kørsel, så man ankommer til SC med så LIDT strøm som muligt på batteriet. Gerne tæt på 0%. Batteriet tager IKKE skade af at blive næsten helt afladet, hvis bare man sørger for at fylde strøm på lige med det samme efter afladningen. Dette er jo lige præcis tilfældet når man kommer til en SC efter en lang køretur.
Sjovt nok passer det jo også med selve formålet med SC netværket. Man har ikke brug for en supercharger der, hvor man BOR. Man har brug for en supercharger der, hvor man skal HEN, så man kan komme hjem igen, eller videre til næste supercharger.
Derfor: Tag det helt roligt og nyd at muligheden for at supercharge findes. Da jeg købte min første Tesla, fandtes der ikke Superchargere i DK overhovedet. Det forhindrede mig ikke i at køre fra Nordjylland til Kbh. på en enkelt opladning i 3-4 graders varme. Hvis man kører langsomt, kan det lade sig gøre. Og glæd jer så til sommer, hvor opladning sker lynhurtigt og man kun bruger 2/3-1/2 strøm i forhold til nu.