Loading...
dk

Kosmetiske forskelle på de forskellige modeller | Tesla Forum

Jabba
Jabba Dec 18 '15

Hvad er folks meninger om at alle TMS ser ens ud uanset kræfter, præstationers, pris, dual eller single motor, etc?

Man kan jo typisk se forskel på ICE biler, omend at det nogle gange også kan være svært. Men simple forskelle er typisk udstødningsrør, udvendige lister, indfarvning af skørter, lygte typer (xenon/led), lygtedesign for og bag og små designforskelle generelt.

Hvad siger I? Ville I foretrække at det er som nu, altså ingen synlig, eller ville det være ønskeligt at kunne se forskel?

SuneH
SuneH Dec 19 '15
Jeg synes egentlig det kunne være fedt hvis topmodellerne skilte sig lidt mere ud, fx med indfarvede skørter, lidt mere aggressiv hækspoiler eller andet. Evt. andre forlygter. Ikke det vilde, bare lige dét ekstra, som ville få os andre til at løfte et øjenbryn og tænke " Nå da da, der kommer én af de vilde modeller". Men måske er charmen netop, at du kan have topmodellen og stadig snige dig diskret afsted i gadebilledet. Den går ikke i en McLaren!
Hvad siger I med topmodellerne? Er det fedt, at de er diskrete, eller ville I også gerne have noget ekstra?

En anden ting: visuelt har Model S set ens ud siden 13. Er det ikke snart på tide med et facelift? Ved godt de har travlt med model X og 3, men det er da træls at købe en spritny i 2016, og så ligner den en 2013'er på en prik?
Jabba
Jabba Dec 19 '15

Jeg er selv lidt delt på det punkt. Selvfølgelig er der de røde bremsekalibre og tilvalg af kulfiberspoiler på en P85D/P90D, men det er ikke meget der gør forskellen. På den ene side kan jeg godt lide "ulv i fåreklæder" princippet, men synes godt der kan være mere differentiering.

I forgårs da jeg holdt ved SuC i Køge, stod der en 70, 2 x 85D, en 70D og en P90DL lige efter ved siden af hinanden og bagfra kunne man ikke se forskel på dem udover farven. 

Jeg tænker det kunne være fint hvis en 85D/90D var lidt mere special i designet, såsom en Audi S6 og en P85D/P90D fik et endnu mere specielt udseende a la Audi RS6.

andersh
andersh Dec 19 '15
Jeg synes da det er dejligt at min beskedne 70'er kan forveksles med en bil der er ca dobbelt så hurtig til 100 :) Men ved de fleste trafiksituationer her i København ville man nok alligevel ikke kunne mærke forskel på modellerne. Man holder jo altid bag en Skoda Felicia.
Invisibletycoon
Invisibletycoon Dec 19 '15
Jeg har fået pillet str,model s og t et af bag på.
Endvidere kunne jeg godt tænke mig at coate alt kromen med bilfarven.
Jabba
Jabba Dec 19 '15
Citat fra Invisibletycoon Jeg har fået pillet str,model s og t et af bag på.

Det kan så også have den modsatte effekt, da en såkaldt mere stealth like bil kan virke tunet. Men hver sin smag.

BlackPanther
BlackPanther Dec 19 '15
Citat fra Invisibletycoon Jeg har fået pillet str,model s og t et af bag på.

Jeg har ikke fået "model s" og størrelsen sat på.
Personligt synes jeg det er pænest ;-)

Jabba
Jabba Dec 20 '15

Jer der piller skiltningen af, hvilken model har I?

Jeg pillede også modelbetegnelse af på mine tidligere biler for at få dem til at se lidt mere diskrete ud, men designet var i forvejen lidt mere specielt end standardudgaven. 

edge
edge Dec 20 '15
Jeg har debadget min p85d, dels fordi jeg synes bagenden ser ultra cool ud uden bogstaver, dels fordi jeg personligt synes det er en underlig skik at skrive en eller anden detalje om bilen eller motoren bagpå, som TDI, Turbo, Intercooler, Katalysator, 3.0i, Bluetec, eller hvad det nu lige er.
Grundahl
Grundahl Dec 20 '15

Jeg er en at dem som kikker på Tesla og bare ikke kan beslutte sig. En af årsagerne er at jeg trods ihærdige forsøg ikke helt kan gennemskue betegnelserne, jeg kikker på en brugt, hvor rækkevidden er klart den væsentlige faktor. 

Så når I nu er i gang med at nævne alle bogstaver, kunne I så ikke lige i pkt. form fortælle hvad hvert bogstav betyder. Jeg tror jeg kender de fleste, men tag dem alligevel. På forhånd tak.

TeslaFreak
TeslaFreak Dec 20 '15

P står for preformance

70/85/90 Batteri størrelse i kwh

D står du Dual motors.

L står for ludicrous

Altså

70 har 70 kwt batteri og 1 motor.

70D har 70 kwt batteri og 2 motore

P90DL er preformance med 90 kwt batteri og dual motors samt den har ludicrous mode.

DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '15

Og så er der den hjemmeladede 85R, som ikke er officiel. Men den er opfundet til dem der har en uden D, så den ikke er så skrabet. Og RWD er også en almindelig baghjulstrukket.

I årenes løb er der disse modeller

S 60 i de første årgange, nu udgået.

S 70 afløser for S 60

S 70 D, nu med 4 hulstræk.

S 85, den gode gamle mellemklasse, som har været med hele vejen.

S 85 D, som så fik firehjulstræk.

P 85, den gode gamle performance

P 85 +, som her udvides med bedre undervogn, og fælge i forskellig bredde fra aksel til aksel

P 85 D, performance med firehjulstræk, skulle efter sigende have været endnu hurtigere end P85+

S 90, så er der rækkevidde udvidelse

90 D og firehjulstræk på den.

90 DL, slutteligt, den der virkelig kan flytte strøm fra batterierne til begge motorer samtidigt. (Ludicrous)

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 20 '15

Var der oprindeligt ikke også S 40 modeller? Mener de blev solgt en kort årgang dog kun i US.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Dec 20 '15

Kosmetisk forskelle. Hmm, har kun noteret at de nyere modeller efter vin 94000 har anden tagræling, anden designet chromliste bag med limede bogstaver bla, nyere ladekabel hvor knappen er anderledes. Sidstnævnte er ikke på alle nye modeller

lysmanden
lysmanden Dec 20 '15

deacon. Du glente en p90d ;-)

hvad var det med den "R" model? Den fangede jeg ikke?

TwoChops
TwoChops Dec 20 '15
Har (næsten) debadget min nye, så kun Ludicrous stregen er efterladt. Så skal man vide lidt for at være med. Valgte dog også at bibeholde de røde bremsecalipre. Til gengæld har jeg fravalgt spoileren, så forvirringen er total.
Forummets indlæg er redigeret af TwoChops Dec 20 '15
lysmanden
lysmanden Dec 20 '15

Man kan på flere punkter roligt sige at Morten fra Detail billpleje har sans for detaljerne 

pwkehl
pwkehl Dec 25 '15

Vi købte en brugt P85 fra 2014 i Norge for en god måneds siden som var debadget og planen var sådan set at sætte "Model S" og "P85" på igen hvilket vi dog har droppet. Nu har vi så til gengæld fået et rimeligt sjældent og hurtigt køleskab i stedet for! :-) God jul allesammen!

Hookmaker
Hookmaker Dec 25 '15

Oh Deacon du alvidende, der fik vi dig. Du har glemt P85DD på din liste - den levede ca. fra medio marts 2015 og et par måneder frem. heheeee......;-)

@pwkehl: +1 Topchecket! 

ErikBH
ErikBH Dec 25 '15
Citat fra Gustavsfar1

Var der oprindeligt ikke også S 40 modeller? Mener de blev solgt en kort årgang dog kun i US.

jow, det var med 60'er batteripakke, som var softwaremæssigt begrænset til kun at benytte 40kWh. Solgt i US - måske også Canada?

vh, Erik 

Sider: 1 2 »