mousten: jeg tror jeg lige vil supplere lidt her.
Dit type 2 kabel? Jo det skal da være et 32 Amperes 3 faser kabel. Jeg mener at vide, at det netop er et 32 amperes kabel du kan købe hos Tesla på 7 meter, så hvis det er 32 ampere, så køber du bare det til dine ladninger hos Clever. Og jeg formoder så, at den stander på dit arbejde er en 22 kW stander?
Hjemme? Du kan med dit kabel, som følger med din Tesla kun lade med 16 ampere, så der skal du "bare" have et rødt CEE 16 Ampere 400 Volt stik sat op. Så kan du lade hjemme, dog kun med 11 kW, svarende til enkelt lader.
Skal du hjemme udnytte din dobbelt lader, kræver det andre boller på suppen. Men kan du klare dig med at fylde de ca. 55 km på for hver times ladning, så er du klar med et ladekable der følger med til ladningen derhjemme.
Du skal have fat i en 22 kW ladeboks, sikre dig du kan trække 32 ampere til den, og betale en del penge for det for det meste, hvis du vil udnytte dobbeltladeren hjemme. Men så kan din elektriker jo allerede trække de noget tykkere kabler til dit røde stik, hvis du bare overvejer senere at smide pengene til en 32 amperes (22kW) lademulighed derhjemme.
Men jeg formoder du bare har dobbeltlader i din bil, fordi det var i den prekonfigurerede bil, du har bestil, til modtagelse før 1/1/16.
Deacon: Korrekt, det er et Mennekes 3 faset 32A type2 kabel man kan købe ved Tesla for 1500,-
Jeg har så aldrig forstået hvorfor de valgte at taget det lidt kortere kabel på 4 meter ud af sortimentet inden det næsten overhovedet var kommet med...
Jeg har forøvrigt et ca. 40-45 meter langt 6mm2 32A gummikabel liggende jeg ikke skal bruge længere, hvis nogen er interesseret.
Jeg har også et 5-10 meter langt 6mm2 32A gummikabel liggende. Jeg heller ikke skal bruge længere.
/Martin
Hej - her hos mig lader jeg 62-63km/time på en 3x400V 16A løsning - 7:20timer er det længste tid jeg har ladet fra 1km tilbage på batteriet til 100% = 512km på nuværende batteribalance, hvilket betyder 512/1,5 km i alt på denne årstid.
Jeg oplever ca. 49-53km pr. time.
Og ja - 3 tallet i ringen betyder 3 faser. Mig bekendt så lader Tesla'en i øvrigt i en 3-faset kobling med nul - dvs. 3x230V (og ikke 400V fra fase til fase) - således at forstå at der sidder en lader pr. fase (og sammenbygget til een lader på ialt 11KW) - en lader på hver fase og til nul - Det er også derfor at den kan lade på 230 volt, een fase, da den så bare bruger een fase og een lader til nul.
Når I regner i km/t og ikke kW skal I lige være obs på at I ikke sammenligner typical og rated da de jo så giver forskellige tal.