Loading...
dk

Strømforbrug | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Apr 24 '14

Kiggede lige på min selvbetjeningsside på NRGi's hjemmeside over vores strømforbrug de sidste snart 4 måneder.

Januar var hvad jeg ville kalde en normalmåned, februar havde jeg en "dims" kørende i 10 dage til 800wh så detn røg lidt op, marts, ja der fik vi bil den 25 så der kom lidt ekstra på der, april er første måned med ren elbil. der er elforbruget egentlig ikke stedet ret meget i forhold til hvad jeg ville have forventet. Det er jo kun positivt.

/Martin 

Skaarup
Skaarup Apr 24 '14
Du skal sammenligne med samme måned sidste år. Mit forbrug er steget væsentligt, men jeg kører også en del (4500km første måned, men det er også ekstremt).

Mit forbrug i april plejer at være lavere i april end i marts kan jeg se, men det er det bestemt ikke i 2014 :-)
Kiefer
Kiefer Apr 24 '14

Kiggede lige, set fra marts 2013 til februar 2014 er der et gennemsnit på 735kWh pr. måned og april 2013 havde et forbrug på 697kWh, det er vist en del under de 1370kWh der indtil nu er brugt i april 2014 :-)

Og år til dato siger indtil videre ca. 3800kWh. Det er jo ca. det samme som en "standardfamilie" bruger på et helt år...

Jeg har på den første måned (fik bilen 25 marts) kørt 4661,6km. Så helt ekstremt er dit forbrug vel ikke, vi er andre der kører længere end dine sølle 4500 ;-)

Lige pt. har jeg et budgetteret kørselsbehov rent firmamæssigt på lige godt 4500km om måneden på kilometergodtgørelse, derudover kommer der den private del oveni, som nok i øjeblikket maksimalt er en 200-400km om måneden oven i.  så med et forbrug på 1kWh pr. 4,3km giver det et forbrug på ca. 1050kWh om måneden. En omkostning til strøm på ca. 1,- pr kWh (pris via ladeabb.) giver det mig allerede en besparelse på over 5000,- (Kørte tidligere i en bil der kørte 8km/l, til en pris á 12,- pr liter benzin) bare den første måned jeg har haft bilen. 

Jeg tror aldrig jeg har haft en bil det har haft en så fantastisk ROI samt TCO :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 24 '14
KS
KS Apr 25 '14
Fik lige brændt lidt batteri af på vej imod København i dag. Fik følgevaf en langsom med stor Mustang, en M5 cabriolet og en lidt hurtigere rød Ferrari - men kunnpå toppen. Ungerne var helt vilde! (Og far fik leget lidt)
NOELON
NOELON Apr 25 '14

Nice! Altid sjovt at lege lidt engang imellem :-)