Loading...
dk

FaradayFuture - en seriøs rival til Tesla? | Tesla Forum

Docthomassen
Docthomassen Dec 21 '15

Er der nogen der sidder inde med yderligere information om Faraday Future og deres formodede el-bil og kæmpefabrik ved Las Vegas.

Er det den længe ventede, værdige rival til Tesla?

http://www.marketwatch.com/story/a-new-apple-iphone-and-a-tesla-rival-mark-the-most-anticipated-products-of-2016-2015-12-21

ODE90D
ODE90D Dec 21 '15

Denne artikel kommer godt omkring http://finance.yahoo.com/...c-car-215715833.html

Det siges at de vil vise dyret frem til CES i Januar 2016

Docthomassen
Docthomassen Dec 21 '15

Spændende! Specielt i denne langsommelige ventetid indtil T-dag. Tak!

KimT
KimT Jan 5 '16

Hvis det er det her de regner med at kunne slå Tesla med så tror jeg de vil fejle :

http://ing.dk/artikel/elbil-med-et-enkelt-saede-og-1000-hk-afsloeret-paa-ces-2016-181312

En 1 personers supersportsvogn med 1000HK, hmm hvor mange vil der lige blive solgt af dem.

Vi skal have små billige familiebiler med lang rækkevide ! Og så er det ligegyldigt om det vil bygge det hele på en "variabel platform", der skal volume i produktionen så omkostningerne kommer ned.

PS ligner en batman bil fra de gamle TV serier.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 5 '16
andersh
andersh Jan 5 '16

Det er en konceptbil, der MÅSKE (nok ikke) vil blive produceret i et begrænset omfang. Tror bare det er for at vise flaget, og give mærket et sportsligt islæt. Lidt samme strategi som Tesla gjorde med Roadsteren, og det fungerede jo meget godt ift. deres image. 

Men er heller ikke selv vild med designet.

Michael72
Michael72 Jan 5 '16

Håber de skaber nogle fantastiske biler, på højde, eller bedre end, Tesla, der mangler en seriøs EV-konkurrent. Som markedet ser ud lige nu, er der ingen rigtig seriøse alternativer, udover de gamle fabrikker  der fortsat har en forbrændingsmotor og en gammel kultur i hovedet.

Jeg ser også denne roadster som en forsøg på at brande sig selv som et sporty brand. Bedste gæt er nok, at der komme en lind strøm af biler, snart, bygget på deres variable platform. 

Det bliver spændende om Elon har en værdi konkurrent i FF. 

Thor
Thor Jan 5 '16

Enig. Fokus skal være på mellemstore biler. Focus, Golf, I30, Mazda 3 etc. Det er dem som skal udkonkurrere Up, 107, 207 etc. Alle de billige biler som kører rundt. Og så skal der er en ordentlig rækkevidde i dem + prisen skal være et sted så tæt på de øvrige som muligt. 

Model 3 kunne godt være en konkurrent til de nuværende ICE biler. Det er desuden også dem som skal udfordres. Der er jo ingen andre elbiler i det segment. En Model S er trods alt i en helt anden prisklasse + størrelse. Der er måske lige Mercedes B, men den kører ca 100-120km pr opladning.

Forstå mig ret, man skal aldrig lade vær med at være visionær. Men der hvor mulighederne er, er i mellemklassemarkedet.

Denne koncept bil er måske også bare for at gøre opmærksom på dem selv. Men så tror jeg en mellemklasse bil havde fungeret bedre. Eller en Model S lignende.

Forummets indlæg er redigeret af Thor Jan 5 '16
Kiefer
Kiefer Jan 5 '16

Og med de vejbump vi har her i DK tror jeg næppe den undervogn vil holde ret lang tid. 

Udover det er jeg helt enig, hvor ville jeg dog ønske Tesla ville gå bort fa deres meget store fokus på 0-100 tider og i stedet lave en langtrækkende familiebil.

Personligt kunne jeg sagtens have nøjedes med en S70 motor med et S90 batteri.

/Martin

Sithfury
Sithfury Jan 5 '16

Det er bare en konceptbil der skal signalere, se hvad vi kan tegne.

Den bil de rent faktisk kommer til at producere, (hvis de ender med at producere en) vil være helt anderledes.

Man investere ikke 1 mia dollars i en fabrik i Nevada, til at lave 10-100 konceptbiler.

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 5 '16

Kiefer der er da ikke forskel på S70 og S90 motor de har begge 388 HK S70 er bare mere begrænset af batteriet.

Lars72
Lars72 Jan 5 '16

Fint at bygge en koncept bil og gå efter performance  (som Tesla oprindeligt gjorde med Roadster). Men Tesla skulle bevise at EV var et alternativ dengang. Dette er ligesom bevist nu. 

Alle de store tyskere er på banen men EV produktion om 2-3 år. Faraday får ikke et ben til jorden i det marked med den konkurrence, der kommer om 2-3 år - men mindre de kan udvikle en gamechanger, som ikke er set endnu (jeg tvivler).  

Tesla er first mover og har derfor et stort forspring som kun de store bilproducenter kan forsøge at hente. Hvis Apple og Google går ind i bilmarkedet vil de nok lave en samarbejde med en etableret bilproducent og ikke stå for produktionen som Tesla.   

Mon ikke Faraday ender som Fisker.....?

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Jan 5 '16