Må jeg komme med 2 input?
Jeg tror strømprisen i Danmark er omtrent 2 til 5 gange så høj, som i andre lande. Så i Danmark er der mere grund til at bruge fritid, til at tanke for de penge, man allerede har betalt.
Når man argumenterer med, at der skal bruges Superchargere, fordi der skal kunne køres fra eksempelvis Aarhus til Vestkysten, så bør man måske tænke på, at man tager til vestkysten med et formål. Ikke bare køreturen. I den tid man er der, uanset om det er til eftermiddagskaffe, eller et længere ophold i et sommerhus, så skulle man da kunne få tid til at sætte bilen i en stikkontakt. Med tre timers kaffe eller solbadning, kan de fleste da nå at få 140 km på tanken. Inden hjemturen.
Så vil der da ikke være problemer med at nå videre til den næste supercharger, som så godt nok stadig kan være Aarhus. Og skal man køre rundt i lokalmiljøet på sådan en tur, så er der sikkert også planlagt en overnatning.
Jeg ser mulighederne for at klare opladningen "ad hoc", og selvom jeg har et ægte "jydegen", med god økonomisk bevidsthed, så vil det ikke afholde mig fra at lade lidt hvor jeg er, når jeg alligevel er der.
Nu vil jeg ikke argumenter imod flere Superchargere, men det virker som om, der nogen gange ikke tænkes scenarierne helt igennem. Og så kommer løsningerne jo helt automatisk for den enkelte.
Også tyske turister.
Ps. Jeg har en veninde, der flytter fra Nuuk til Slagelse. Så det passer mig mægtig fint, at Tesla nu vil yde den ekstra service, at lave en supercharger i Slagelse.