Loading...
dk

Supercharger Slagelse | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Dec 27 '15

Må jeg komme med 2 input?

Jeg tror strømprisen i Danmark er omtrent 2 til 5 gange så høj, som i andre lande. Så i Danmark er der mere grund til at bruge fritid, til at tanke for de penge, man allerede har betalt.

Når man argumenterer med, at der skal bruges Superchargere, fordi der skal kunne køres fra eksempelvis Aarhus til Vestkysten, så bør man måske tænke på, at man tager til vestkysten med et formål. Ikke bare køreturen. I den tid man er der, uanset om det er til eftermiddagskaffe, eller et længere ophold i et sommerhus,  så skulle man da kunne få tid til at sætte bilen i en stikkontakt. Med tre timers kaffe eller solbadning, kan de fleste da nå at få 140 km på tanken. Inden hjemturen.

Så vil der da ikke være problemer med at nå videre til den næste supercharger, som så godt nok stadig kan være Aarhus. Og skal man køre rundt i lokalmiljøet på sådan en tur, så er der sikkert også planlagt en overnatning.

Jeg ser mulighederne for at klare opladningen "ad hoc", og selvom jeg har et ægte "jydegen", med god økonomisk bevidsthed, så vil det ikke afholde mig fra at lade lidt hvor jeg er, når jeg alligevel er der.

Nu vil jeg ikke argumenter imod flere Superchargere, men det virker som om, der nogen gange ikke tænkes scenarierne helt igennem. Og så kommer løsningerne jo helt automatisk for den enkelte.

Også tyske turister.

Ps. Jeg har en veninde, der flytter fra Nuuk til Slagelse. Så det passer mig mægtig fint, at Tesla nu vil yde den ekstra service, at lave en supercharger i Slagelse.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 27 '15
krabbe
krabbe Dec 27 '15
Tror netop DeaconWP's pointe med markant højere strømpriser i DK har stor betydning for fyldte SuC, som "Svensker" holder min bil altid med strømstikket i og har 90-100 % på inden jeg forlader huset om morgenen.

Men da jeg triller mange km. So fare knap 50.000 km i min 85D som jeg fik 31/3 og godt 7.000 km i forskellige lånere, da min i perioder har holdt stille.

De fleste af min km bliver tilbragt på danske motorveje. Med besøg i det meste af Danmark, og min største frygt fra dag 1. Var om jeg nu kunne komme fra A-B hvilket viste sig rimeligt let, (der var kun SuC i Middelfart / Randers / Hjørring. Da jeg bestilte min bil)

men ofte også fra A- B - C - D og tilbage til A igen Det kan være sværere.

Ofte er et pitstop på en Clever eller Eon ikke lige en mulighed, da ladningstiden bliver for lang. Og placeringen ikke passer med mine besøg (Har dog både type 2 og CHAdeMO i bilen, som også er brugt ved flere lejligheder)

Så jeg er personligt af den ovebevisning, jo flere SuC jo bedre. Da det letter min hverdag betydeligt. Og En kommende SuC omkring Herning, og specielt Slagelse vil gøre mine ladningstider primært i Middelfart / Køge markant mindre, til glæde for alle Tesla ejere :) :)

Med Slagelse SuC kan jeg nu forlade hjemmet når jeg skal til Fyn, (uden et pit stop ved Køge) lave de besøg jeg skal, og på vejen hjem igen, lade i Slagelse uden at have tænkt for meget på hastigheden. Det er Nice

Rigtig god jul og godt nytår til nye og gamle Tesla folk. Vi ses på landevejene i det nye år.

Hilsen fra en ferieramt Tesla tosse som nu vil en tur i poolen. :)
Mugge
Mugge Dec 27 '15
<br />
@DeaconWP<br />
Nu kunne man også vælge at tage til vestkysten med andre formål en ferie f.eks i forbindelse med arbejde, hvor man kommer syd for Rødekro og skal til Esbjerg området (hvor der måske ikke er mulighed/tid til lokal opladning) og retur samme dag <br />
Derfor giver det mening at placere en SC i området omkring Esbjerg
Forummets indlæg er redigeret af Mugge Dec 27 '15
Sprite
Sprite Jan 1 '16
Hej,
Har lige konstateret at der på tesla motors hjemmeside ser ud til at være angivet en ekstra SuC, ud over den i Slagelse som omtales i denne tråd.
For mig ser det ud som om den kunne blive placeret i Herning/Haderup/Skive området, men jeg kan ikke rigtigt finde noget på skrift. Jeg undskylder, hvis den har været nævnt i en tråd jeg har overset her på forum.

Jeg har vedhæftet en screendump som demonstration af observationen
Kristian70k
Kristian70k Jan 1 '16

den har været der længe.. sorry :)

SuneH
SuneH Jan 1 '16
Støn, to smuttere i samme indlæg. Slagelse og Herning har været på kortet længe. Ingen ved noget med sikkerhed. Og forum understøtter ikke .png format.
Maho
Maho Jan 1 '16

Jeg kan da ellers godt åbne .png filen - en ny funktion i "det nye forum"!?

SuneH
SuneH Jan 1 '16
I stand corrected.
user_1053
user_1053 Jan 7 '16
Citat fra KenSeitzberg

Slagelse skulle åbne slut Januar 2016.. Der er givet tilladelse - skal nu blot bygges.

Jeg lurer på: ER det gitt tillatelse i Slagelse? Hva er i så fall adressen/posisjonen for den nye superchargeren? Gi meg beskjed så oppdaterer jeg supercharge.info.
Forummets indlæg er redigeret af user_1053 Jan 7 '16
oledole
oledole Jan 7 '16
Jeg tror jeg ved hvor det er. Jeg holder øje og giver besked når jeg er sikker.
Michael84
Michael84 Jan 20 '16

Er der nogen der har nyt om denne?

mortendk
mortendk Jan 20 '16

Mon ikke det kolde vejr udskyder den en smugle :/

PeterE
PeterE Jan 21 '16
Amager, Køge, Slagelse...og ingenting nord for Kbh :) Jeg brokker mig ikke, jeg undrer mig :)))
ElPeter
ElPeter Jan 21 '16
En årsag er måske at Nordsjælland ikke fører nogen steder hen og at man kan komme frem og tilbage til/fra et hvilket som helst sted i Nordsjælland fra enten Køge SuC eller en hjemmelader
Kiefer
Kiefer Jan 21 '16

Enig med ElPeter, der er jo absolut ingen grund til at installere en SuC nord for København, der er ingen gennemgående trafik, og alle dem der bor deroppe har eller burde have råd til en hjemmelader ;-)

Man burde vel kunne nå helt til SuC Falster fra Hornbæk og retur uden problemer. Og kommer man endelig langvejs fra og skal til Hornbæk og overnatte, så tilbyder Sauntehus gratis opladning for gæsterne. De har installeret et rødt CEE 16A udtag :-)

/Martin 

PeterE
PeterE Jan 22 '16

ElPeter og Kiefer, hvis jeg nu med et glimt i øjet siger at I taler som I har forstand til, så bliver det noget i den stil. I har sikkert aldrig hørt om det, men oppe nordpå har vi en af landets største turistattraktioner - et museum i Humlebæk ikke ret langt fra mig. Og ja, jeg har mødt - ellers ville jeg jo ikke sige at behovet var der - en del svenske Tesla turister som ikke aner hvorfor de skal køre til Køge efter tur-strøm. Og ja, de kommer jo over med Helsingborg-Helsingør :) 

Hvis de er kørt ned af den svenske kyst, så kunne de oplade sidste gang i Falkenberg - og hvor så? Tjah, jeg har ikke svaret.

Og nej, en SuC i Nordsjælland er da ikke til os som bor der :)

SuneH
SuneH Jan 22 '16

Jeg var til Tesla Behind the Scenes i går på Kirstinehøj, og spurgte der til om der var noget nyt om SuperChargere ved Slagelse og Herning. Fik et ret glat, politisk svar. Men han bekræftede, at de havde fokus på både at udbygge de eksisterende ladestationer (med flere standere) samt at etablere nye stationer. Og de ser også på at kunne opnå højere ladehastigheder hvis man deler en stander (altså, at "nr 2" bil på en stander ikke berøres af, om "nr 1 bil" får lidt eller meget). Men der var nogle tekniske perspektiver i det, som de undersøgte. For de nye stationers vedkommende havde de primært fokus på E20, sagde han, da det var den absolut mest benyttede korridor i DK.

Og så understregede de igen, at SuC's er tænkt til langture, ikke til hjemmeladning.

Det er i øvrigt tydeligt, at de er totalt væltet af deres egen succes, og kæmper for at komme igennem mailbunkerne mm.

PeterE
PeterE Jan 22 '16

Og for at gøre det lidt mere konkret, der er ca 150 km fra sidste SuC i Falkenberg til man rammer Louisiana i Humlebæk. Og der er så også 150 km tilbage igen... og ja, det ville jeg da turde med mit 85kWh batteri, men dælme ikke om vinteren - og tro mig, problem er helt konkret.

Er det et isoleret eksempel? Nej, vi har også andre steder oppe nordpå som er værd at besøge...

Og nåh ja, trafiktætheden i Nsj er heller ikke noget særligt? Kig her: http://vej08.vd.dk/...Stroemkort.html?id=1 og find landets travleste stykke motorvej, som indrømmet primært består meget af pendlere.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 22 '16
P85DK
P85DK Jan 22 '16
17.600 på Esbjerg motorvejen? - jeg har aldrig set mere end 2 biler ad gangen på den Spøg til side, en SuC i Nordsjælland, Helsingør motorvejen er bestemt relevant, da det er den hurtigste vej, fremfor at skulle ned over Malmø og København.
DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '16

Nu har jeg skrevet til Louisiana, og fortalt dem, at Tesla Motors er i gang med at starte samarbejde op med Destination Charger partners. Jeg klippede lidt fra Tesla Supercharger Destination Charger siden, og så kan de jo se, om de vil modtage 2 styk gratis ladebokse, mod at lægge strøm til.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »