Loading...
dk

Supercharger Slagelse | Tesla Forum

PeterE
PeterE Jan 22 '16

Deacon, sådan (!) Jeg anede ikke at den mulighed fandtes :) Så er der jo ingen grund til at have SuC'er overhovedet...

ElPeter
ElPeter Jan 22 '16

Det er rigtigt at der er ret langt til en SuC hvis man skal videre nordpå i Sverige, det ville ikke være helt tosset at lægge en SuC et sted nordøst for Helsingborg

P85DK
P85DK Jan 22 '16

Der er en nordøst for Helsingborg, den hedder Falkenberg og syd for har du Löddeköpinge, så Sverige er fint dækket, men det forudsætter at du tager broen og ikke færgen til Danmark og dermed helt undgår Nordsjælland.

I DK mangler Vestjylland og Nordsjælland at være dækket, og kære Tesla, Herning er altså ikke Vestjylland

ElPeter
ElPeter Jan 22 '16

For de der enten bor eller har et ærinde i nordsjælland er det noget af en omvej at tage broen frem for færgen når man skal nordpå i Sverige

DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '16
ElPeter: Det har du da helt ret i.. Men hvis nu man tænker sig, at man lader fuldt op hjemme, og kører fra sin bopæl i Nordsjælland, tager færgen til Helsingborg, kan man så ikke nå en Supercharger på vejen til sit mål? Hvis man kan starte hjemmefra, og nå en supercharger, så man kan køre videre, med sin mellemladning, er det så ikke godt nok?
Sprite
Sprite Jan 22 '16

P85DK, 
Enig i betragtningen om at Herning ikke er "Westjylland", men jeg betragter det dog som en væsentlig forbedring, hvis man som jeg, med jævne mellemrum kører fra København til Lemvig/Thisted. 
Når man ser på et kort, virker det lidt tåbeligt at bruge SuC i Randers for at være sikker på at kunne nå til Thisted og tilbage igen til Middelfart.
Der rammer Herning i min optik plet for en lang række destinationer i den region, så det kunne være herligt hvis den blev en realitet.

Set fra mit perspektiv er Herning endda vigtigere end Slagelse, fordi jeg trods en beskeden erfaring med denne dejlige bil vil mene at jeg kan nå "ud og hjem" til alle destinationer på Sjælland. 

Forummets indlæg er redigeret af Sprite Jan 22 '16
SuneH
SuneH Jan 22 '16
Herning ville være perfekt. Ligger godt, når vi fra Kbh skal besøge familie i Ringkøbing/Holstebro området. Hellere Herning end Slagelse.
Maho
Maho Jan 22 '16

Omvendt Sune, hellere Slagelse end Herning :-)

Maho
Maho Jan 22 '16

Sagde københavner snuden.......:-)

P85DK
P85DK Jan 22 '16

@SuneH - Hellere den oprindelige placering de havde ved Korskroen, så får du lige dækket vestkysten ordenligt. Herning er for langt fra alle sommerhusene :-)

DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '16

I sommerhusene holder man ofte en uges ferie, inden man tager hjem igen. Hos familien i Ringkøbing/Holstebro området, har de da også strøm i husene, mens man drikker kaffen og spiser grillmaden. (så mørkt er Jylland nu heller ikke)

Men det der med at lade hjemme og ellers "hjemme, når man er kommet frem, ligger det godt nok så fjernt for Jer alle?

Der er sgu ikke noget at sige til, at vi i Danmark kører på 40% Supercharger strøm i tanken, hvor man i resten af Europa og USA kun kører med 10% supercharger strøm i tanken.

Hilsen den potentielt største Superchargerdaglignasser Deacon

PS. Korskroen er død, der kommer ingen der. Kun den der kommer mere nordligt i Jylland.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 22 '16
ElPeter
ElPeter Jan 22 '16
@Deacon: Jo det tror jeg godt man kan, men overfladisk bedømt med øjemål på kortet ser der ikke ud til at være plads til mange omveje/udflugter undervejs. Min pointe er at jeg synes det er mere relevant for langturene med en SuC nordøst for Helsingborg end en i Nordsjælland.

Jeg håber også destinationcharging på et tidspunkt kommer til DK, det vil være et godt supplement til SuC, for lige at strække rækkevidden lidt mens man alligevel holder stille.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Jan 23 '16
Lolemo
Lolemo Jan 23 '16

Hej, torsdag aften var jeg til møde hos Tesla Århus, der blev der fortalt, at Suc kommer i midtjyland og en midt på sjælland og uden at der blev sagt noget så er det de nævnte byer altså Herning og Slagelse, der står for skud.

Der skulle i første omgang komme 10 lader de to steder der kommer, man forventer samtidig med, at man vil udvide Køge, derefter vil man holde øje med, hvordan behovet er, set i forhold til Middelfart om man så også udvide den til 10 lader. 

Så har de store forventninger til det som du nævner Deacon omkring destination charging, der har de et håb om op imod 1000 stk. set fremad. 

Så var der diskussionen omkring Vestjylland og der tror jeg roligt at jeg kan sige, at der ABSOLUT ikke er nogen planer om SuC, det syntes jeg at Christian som står for Suc i DK, gav meget tydeligt udtryk for, som han sagde, Esbjerg er "kun" at betragte som en destination og målinger viser, at der ikke er et behov.

Det samme blev sagt om Nordsjælland, de mener heller ikke her at der skulle være et behov, når man har en fuldt opladet bil, når man kører hjemmefra om morgen. 

Som tidligere nævnt i tråden, så er DK, det eneste land hvor vi tanker 40 % på Suc - andre steder ligger det på det som Tesla og tanken om Suc skal ligge på nemlig i størrelsen 10-15 %.

griffel
griffel Jan 23 '16
De 40% SuC hænger jo nok sammen med prisen på el her i DK.

I går holdt vi forresten 7 i kø i Middelfart ved 18-tiden... Så jeg synes da det ville være dejligt med en udvidelse til 10 standere.
Der var iøvrigt god disciplin selvom vi holdt spredt over hele p-pladsen, men en 'opmarchbane' som til en færge ville måske være en god ide.

ElPeter
ElPeter Jan 23 '16
Skal det forstås sådan at 40 % af de kørte Tesla-km i Danmark er på SuC-strøm?

Jeg synes det lyder lidt usandsynligt, er i hvert fald overrasket hvis det er tilfældet. Jeg har været på SuC nok 8-10 gange indtil videre og halvdelen af gangene brugte jeg flere penge på burgere og slik til ungerne end jeg sparede på strømmen ;-)
hjolund
hjolund Jan 23 '16

@griffel Og jeg var nummer 7 i køen... Efter mig var der dog ikke mere kø. Men kombinationen af lang ventetid og ret langsom SuC i Middelfart kunne da godt være bedre. I Køge lader jeg over dobbelt så hurtigt som i Middelfart (og der er taget højde for sammme "belastning"/antal biler i ladestandere). Jeg er spændt på hastigheden i den kommende i Slagelse - som bliver en stor gevinst.

DeaconWP
DeaconWP Jan 23 '16
ElPeter: JA, det skal forstås sådan. Alle danske Teslaer tanker jo strøm. Og den samlede strøm, som disse biler har tanket, kan Tesla jo se på deres overvågning. Og de siger, at der i Danmark tankes 60 % af totalen på andre ladesteder, og 40 % på Superchargere. Det budgetterede, rent kapacitets mæssigt er ca 10 %. Så jo, i Danmark er det 4 gange så stort et forbrug på Suerchargere, end i andre lande. Så der er nok ikke så meget at sige til, at der en gang i mellem er lidt kø på Superchargerne.
spaceman
spaceman Jan 23 '16

En gradueret elafgift ville hjælpe meget.

Hvis man f.eks. kunne lade mellem 23-06 til 1 kr/kWh.

Det er der dog næppe politisk vilje til i landet. Istedet eksporterer vi til lavpris - vel at mærke el forbrugerne har betalt PSO for....

ODE90D
ODE90D Jan 23 '16
Middelfart er et stort problem, og udvide med 2 standere er næppe nok. Næsten uanset hvor man kommer fra når man passerer Middelfart skal man ind og lade, og af en eller anden årsag går det bare meget langsommere med at fylde strøm på batteriet i Middelfart end eksempelvis Køge - og det er uanset om man har det helt for sig selv eller der er fyldt helt op.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »