Nu var det jo selveste admin der svarede. Så i bund og grund må han vel anvende det sprogbrug han vil i hans forum ;-)
Men når det nu er sagt så tror jeg at der inden for de sidste måneder er kommet rigtig mange brugere til, og vi har set at antal nye tråde er steget kraftigt. Hvilket jo tyder på at man mener det mange gange er lettere at oprette en ny tråd frem at at søge.
@Tue: Der er ingen der siger du skal læse alle tråde. Du kunne jo springe dem over.
Der er mange, som ikke har været så længe i forum, og ikke har planer om at læse alle jeres gamle, lange (og ofte ligegyldige) diskussioner igennem for at finde netop det svar de leder efter. Specielt når søgefunktionen er så dårlig som tilfældet er.
Hvis forummet skal være til glæde for både os, der har haft Tesla i flere år og nye brugere, så bliver nye brugere nødt til bruge søgefunktionen mere - hvis søgefunktionen ikke giver ordentlige resultater og man ikke umiddelbart kan finde en overskrift der dækker forespørgslen, så er det selvfølgeligt i orden at stille spørgsmålet "igen". Med andre ord, så er jeg helt enig med Ken og Jer nye bliver også helt enig med Ken når I også har læst de samme spørgsmål 5 gange.
Altså, jeg tror at brugen (for nogle misbrugen) af SuC og så teslaforum hænger unægteligt sammen. Der er vist rigtig mange der har tænkt nu her, shait vi skal have Tesla og det skal bare være nu, for i morgen er den alt for dyr. Samtidig har Tesla så skyndt sig at smide en hulens masse Teslaer til Danmark og mange har fået deres biler inden for meget meget kort tid.
Vi andre, da vi fik vores, havde riiiigtig god tid til at sætte os ind i ladestandarder, eventuelle ladeabonnementer, vinterdæk kontra helårsdæk og alle mulige andre emner.
Det betyder så nu, at rigtig mange nye brugere pludselig står med en bil i hånden de slet ikke har haft tid til hverken at forberede sig på, eller sætte sig ordentlig ind i hvad egentlig er for noget og hvordan verden fungerer. Og det eneste seriøse sted man så kan henvende sig er så her :-) Samtidig er det så også Jul med en masse dage hvor folk har tid til både at sidde på en SuC og sidde og kigge Teslaforum.
Og så er det nok at mange af de "gamle" brugere pludselig oplever de samme emner blive spurgt om igen og igen. Det har så heldigvis haft den positive effekt at Ken har taget sig tid til at forbedre søgefunktionen, stort tak fra min side for dette. Ellers kan jeg anbefale at bruge google.
Jeg er ret overbevist om, at når vi når til februar har både brugen af SuC og de nyes brug af Teslaforum fundet et mere naturligt leje.
Og indtil da, tja, tag et glas god cognac, sæt dig ud i bilen, nyd lædersofaen, du har betalt måske endda helt op til 22.000 kroner for sofaen, og lad juleroen sænke sig :-)
/Martin
@ODE90D, jeg må desværre sige til dig, at hvis du tror vi gider svare for 100 gang, fordi du ikke har "tid" til eller "planer om" at sætte dig ind i de mest fundamentale ting omkring din Model S, så tager du så absolut fejl. Men i bund og grund er det jo nemt at se når en tråd ikke giver svar, men kun diskussion om tonen. Så ved man ligesom hvor man er...;-)
Jeg håber da virkelig ikke, at det bliver sådan, at man ikke kan få svar på nogen ting, fordi man ikke lige har kunne finde det via en søgning.
Vi er her for at hjælpe hinanden, og egentlig synes jeg det er det som skal fokuseres på. Lige nu synes jeg den her tråd, samt den anden er præget af dårlig stemning. Den slags er i sidste ende med til, at dræbe et forum. Også hvis "de gamle" sidder tilbage, og ikke gider at hjælpe de nye som kommer ind i verdenen.
Det med bare at skrive man skal lære at bruge søgemaskinen, eller på en anden måde - det hjælper intet. Der vil fortsat komme nye brugere til. Min holdning er, at man ligeså godt kan bibeholde den gode stemning, og hjælpe fremfor at belære. Forklar hvordan søgefunktionen virker, og hvad vedkommende skal søge på.
Man kommer altså længst med at være venlig - og jeg synes det er dårlig reklame, hvis man skriver en sur besked når et spørgsmål går igen. Den modtagelse vil man heller ikke selv bryde sig om et på et andet fora.
Alle har været nye en gang. Jeg synes man skal fokusere på at hjælpe hinanden, og så gøre det på en ordentlig måde - uanset om man er ny eller gammel. Og så tror jeg Kiefer har helt ret. :)
@Kifer: +1 - Jeg tror du rammer hovedet på sømmet - der er en gevaldig tilvækst af nye medlemmer (mig selv inkluderet siden foråret/sommer 2015)
Jeg er selv ganske velbevandret i søgning på nettet (bruger det til daglig via mit arbejde), så jeg har ikke de store problemer med at finde info, hvilket jeg selvfølgelig har forståelse for at andre medlemmer sagtens kan have - derfor er min opfordring til de "garvede" forum brugere: svar på spørgsmålet med link direkte til anden tråd, der indeholder info om det nettop adspurgte - Og kan de garvede ikke "lige" finde det, ja så er spørgsmålet sikkert ganske relevant.
Dette sikre den gode tone - viser andre brugere at info allerede er tilgængelig - samt sikre at info holdes på så få tråde som muligt og dermed samler info mere overskueligt/koncentreret.
Omkring søgning er Google også en stor hjælp som Keifer skriver.
Her er blot et lille tips til søgning alene på Teslaforum.dk, via google:
skriv i google søgefelt:
På denne måde får du kun resultater fra den angivne "site" - og herover angiver gåseøjne eksakt match - Dette er i øvrigt generel google-søge-syntax - og der er mange yderligere søgekriterier tilgængelig på google.
Og slutteligt skal vi alle vel også lige huske på, at dette forum drives på frivillig basis, og således ikke er "garanteret" en service, der kan sidestilles med en anden tilsvarende service som man eksempeltvis ville have betalt for.
Så STOR ROS herfra for det fantastiske arbejde med dette site - og "thumbs up" for den nye søgefunktion.
Jeg så i en anden tråd, en direkte kritik af Ken Seitzberg, Jeg kan kun sige at jeg har en fuldstændig anderledes oplevelse af både Ken og Deacon. Jeg har selv kun haft tesla et par måneder, og er på ingen måde Teslaekspert. Derudover har jeg købt en 2015 model med alle udstyrspakker inkl autopilot, så der er mange funktioner jeg istadig kke kender. De spørgsmål jeg har haft er altid blevet besvaret venligt og hurtigt. Både her på forum samt de gange jeg har mødt Ken. Og der er nok en stor sandsynlighed for at nogle af mine spørgsmål, for en garvet tesla bruger, har været"dumme". Jeg har sagt det før og vil gerne sige det igen, jeg synes det er et kanon stykke arbejde de gør her på forum!!! Og jeg kan garantere for, at jeg er en person der siger min mening, især hvis den er negativ -og jeg bukker IKKE nakken for nogen! Når det så er sagt har jeg også søgt på flere ting på forum, som jeg ikke kunne finde, men som jeg er sikker på er besvaret herinde.
Omkring søgning er Google også en stor hjælp som Keifer skriver.
Her er blot et lille tips til søgning alene på Teslaforum.dk, via google:
skriv i google søgefelt:
- site:teslaforum.dk "eon" "clever"
- site:teslaforum.dk "4G"
På denne måde får du kun resultater fra den angivne "site" - og herover angiver gåseøjne eksakt match - Dette er i øvrigt generel google-søge-syntax - og der er mange yderligere søgekriterier tilgængelig på google.
Ovenstående søgemetoder ser også ud til at være den eneste måde at finde korte ord på Forum. Der ser ud til at være en begrænsning i den implementerede søgemetode, der gør at ord på mindre end 4 tegn ikke kan fremsøges. f.eks. EON som netop var emnet der startede denne palaver.