Loading...
dk

Danmarks bedste el-aftale – UDEN udløb! | Tesla Forum

KimT
KimT Dec 29 '15

Så kom El-forbundet med deres udspil til el-aftale - hvis man vil vide mere kan man vel kontakte dem : http://elforbundet.dk/. Det er grøn el der leveres fra Vindstød:

Danmarks bedste el-aftale – UDEN udløb!

Som du ved, er vi mere end 25.000 husstande som samlet har forhandlet med elselskaber for at presse deres pris i bund, så vi kan spare mest muligt på elregningen. Vi er nu færdige og har opnået Danmarks bedste el-aftale – UDEN udløb.

Det betyder, at du aldrig mere behøver spekulere over din elpris, da elprisen er ren kostpris! De seneste 6 mdr. har gennemsnitsprisen inkl. moms været 20 øre i vest og 21,9 øre i øst.

Det her er en helt fantastisk mulighed for at fremtidssikre din elpris. Hvis du vil have rabatprisen, skal du huske at tilmelde dig ved at svare ”JA” på denne mail.

Pristillæg til kostpris (inkl. moms):
0,00 øre pr. kWt.

Abonnement pr. måned er 12,5 kr. – dette vil erstatte et nuværende.

Derudover: 
- 0 kr. i faktureringsgebyr
- 0 kr. for forbrugsoversigt

- 0 kr. i tillæg for klimavenlig el fra danske vindmøller

- Ingen binding (du kan skifte når du vel, mens elselskabet er forpligtet uden udløb)

Elselskabet er Vindstød A/S - de er onlinebaseret med stort fokus på at holde administrationsomkostningerne nede og kundeservicen i top.

VIGTIGT -  Husk tilmelding inden deadline

Elselskabet vil få mere end svært ved at holde deres udgifter hjemme på os, og har derfor sat 11. januar 2016 som deadline for tilmelding, så husk at få tilmeldt dig aftalen.

Du tilmelder dig ved at besvare denne mail med et ”JA”, så klarer vi resten - skiftet igangsættes straks efter din tilbagemelding. Vi har dine adresseoplysninger knyttet til din mailadresse fra dengang du tilmeldte dig. Ønsker du flere adresser tilmeldt, kan du blot sende disse på mail.

Har du spørgsmål til aftalen, er du meget velkommen til at skrive.

Med venlig hilsen

Morten Sinding

Forbrugerjurist

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 29 '15
Hilbert
Hilbert Dec 29 '15

Chek lige elforbundet på trustpilot. Lyder ikke godt.

Bruger selv Vindstød (direkte), men et råd her: Hvis du laver fastprisaftale, så udløber den efter ½ år og går over på Puljekøb, som har vist sig meget dyr.

Hvis du ikke vil forny fastprisaftale hvert halve år, er mit råd at bruge Flexvind, som ikke udløber og stadig er meget billig.

ODE90D
ODE90D Dec 29 '15

Vindstød gør hvad de kan for at lokke dig i fælden. Selv har jeg lige forleden erfaret, at den gode aftale jeg fik for 4 år siden kun løb i ca 4 måneder inden Vindstød uden yderligere information flyttede mig til Puljekøb, som er deres absolut dyreste ordning. En ordning som INGEN ved deres fulde fem kunne finde på at vælge frivilligt. 

Så lokker de dig med en god pris kan du rolig regne med de har skumle bagtanker.

LarsR
LarsR Dec 29 '15

Det er desværre sådan det foregår. Jeg valgte Modstrøm, for at få den gratis strøm om natten.

Det får man også, men nu er det jo gennemsnitsprisen der er interessant. For nyligt "forbedrede" Modstrøm deres aftaler og jeg har nu en aftale hvor mine 982 kWh i november kostede mig 43,6 øre / kWh inklusive alle gebyrer. Hos DONG (som jeg har distributionsaftale med) ville det samme have kostet mig 28,5 øre / kWh! Jeg vidste godt at det nok var sådan, men har ikke gidet at gøre noget ved det. Før nu. Har netop skitet tilbage til DONG Basis el.

Kiefer
Kiefer Dec 29 '15

Husk nu på køre venner, der er ikke noget der hedder gratis frokost. Lyder et tilbud til at være lidt for godt, så er det, det sikkert også.

De skriver at deres gennemsnitspris har været 20-21 øre/kWh. Men er det også rigtigt, hvis man følger den nordiske el-børs, har den pris så også ligget på 20-21 øre i snit set over de sidste 6 måneder, jeg synes den har været højere, men det er måske bare mig?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 29 '15
Morphar
Morphar Dec 29 '15

Det er absolut facinerende at få et så favorabelt tilbud via Tesla Forum som "Danmarks  bedste El-Aftale -  UDEN udløb -  uden at skulle gøre andet end at udfylde med navn og adresse. "Resten klarer vi". Jeg kunne ikke dy mig for at undersøge tilbuddet nærmere:

El priser er særdeles sammensatte og ca. 80% af prisen består af afgifter og skatter til staten, der ikke er til forhandling. Resten af prisen varierer fra selskab til selskab og næsten alle parametre er i brug, så som faste eller variable priser over f.eks. 6 mdr. eller 2 år, eller uden binding.

Kombineret med vundne licencer, puljer eller gruperinger af forskellig art. Dertil kommer indkøbsforeninger med forskellige formål. Læg så til at du kan vælge mellem, fast pris og variabel pris og rabatter, med og uden abonnement.

Produktionsprisen på strøm - og dermed indkøbsprisen - er meget varierende og derfor ikke forudsigelig. Mange vælger en fast pris for en længere periode (så kender man forbruget og kan lave et budget) i modsætning til ofte meget svingende variable priser. (Kan til en vis grad sammenlignes med finansiering af huskøb med fast eller variabel rente).

Min personlige henvendelse til SydEnergi og Dong, som begge er mine leverandører af strøm, medførte, at jeg fik nedsat basis el-prisen  hos SE fra 35,4 til 25,4, fordi jeg ikke (selvforskyldt) havde fulgt op på de faldende priser og ændret min aftale. Prisen hos Dong kan matche basis el-priser med de fleste, dog har Dong et månedligt abonnement på kr. 12,50/mnd. til dækning af adm.omkostninger. Mine anstrengelser viste,

1) at el-markedet er uigennemsigtigt og der er mange ændringer og spillere at tage stilling til. 

2) at de variable priser aldrig over årene har oversteget de faste priser, der tilbydes med forskellige løbetider.

3) at de "gamle leverandører" forandrer og tilpasser deres produkter "tilbud" til en ny tid med mere konkurrence. Nye tiltag fra 1. jan 2016...

4) at alle spillere i markedet - inklusive indkøbsforeninger er interesseret i at tjene penge

Jeg dæmpede begejstringen for det nye tillbud en smule og fastholdt mine hidtidige leverandører af den strøm, som min Tesla har daglig glæde af - uanset hvor den kommer fra. 

Hookmaker
Hookmaker Dec 29 '15

@Morphar, Nemlig! Jeg har Dong og hvis jeg er superheldig og holder et godt øje med markedet (læs= brug masser af tid og timer), så kan jeg spare en plov om året på at fise rundt og lave aftaler. De fleste glemmer at skatter og afgifter samt distribution ikke er til forhandling noget sted og at disse udgør 70-80% af prisen. Det er jo latterligt.