Loading...
dk

Opsamling - Kendte fejl og ønsker | Tesla Forum

themath
themath Jan 1 '16

Denne tråd har til formål at liste kendte fejl på Tesla biler og som Tesla selv har bekræftet kan være problemer med samt en samlede liste med ideer til forbedringer. Jeg opdaterer løbende tråden når folk melder nye ind. Jeg kører selv i en P85+ med autosteering.

Kendte fejl

1. - Træk fra trekantsvinduer (begge fordøre)
  2. Knirken fra bremser ved opbremsninger
  3. Soltag, kan ikke altid åbne
  4. Kølerhjelm sidder ikke helt lige
  5. Fugt i baglygte
  6. Fugt i forlygter
  7. - Vinduer ruller ikke hurtig nok ned når man åbner døren -> glasset støder mod kromlisten
  8. Sidespejl folder ikke ud
  9. - Defekte dioder i LED bremselygte i bagruden
  10. - Defekte dioder i LED forlygter
  11. - Beslag over chrome bagtil, det giver en rustplet på listen
  12. - Lysdioder i håndtag der holder op med at virke
  13. - Utæt soltag
  14. - Lister omkring vinduer der sidder løse
  15. - Ladeluge sidder fast i frostvejr (Rens evt. magnet)
  16. - Vinduer fryser fast i frostvejr
  17. Dørhåndtag kommer ud, men døren åbner ikke ved træk i håndtag
  18. Problemer med at åbne charge port

19. Meget varierende temperaturstyring i kabinen (Løses måske i næste opdatering)

20. Træk ind- og omgivelsesstøj ved bagdøre

21. Dårlig pasninger ved sideruder mod B-stolpe

22. Dårlig pasning af bagklap - som kanter sig ned til låseposition

23. 2 gange har frunk åbnet under kørsel

24. Fejlvisning ved GPS routing

Ønsker

1. - Software som kan styre baglys til konstant "on"
  2. - Software som kan texte/mail når "tanken" er ladet op til limit
  3. - Bagrudevisker (vasker ej nødvendig)
  4. - Night-panel funktion, hvor alle instrumenter kan slukkes og kun tænder ved behov for "aktion"
  5. - Bedre baklys
  6. - Mere fralægningsplads
  7. - Spændingsudtag ved bagsæde (USB + 12V)
  8. - At auto-stear tager højde for rundkørsler - når man har aktiveret en rute i GPS´n - den ved jo i forvejen hvor langt der er hen til rundkørslen, så er der jo ingen grund til den søger mod 80km/t lige når bilen foran en forsvinder ind i rundkørslen
  9. - Temperaturvisning i lille skærm (rød/gul/grøn) på batteritemperatur
  10. - Mulighed for at tænde alle loftslys eet sted uden at bilen er i "P"
  11. - Mulighed for at navngive nøglen med profil-kodning og andre personlige indstillinger
  12. - (med luftundervogn) mulighed for at "hæve" et pumpteret hjul mens de 3 øvrige er extra high (så man skifte (til vinterhjul) uden dunkraft
  13. - Mulighed for at slukke kabinelyset og kørelys når man fx holder og lader og man sidder i bilen
  14. - Fartpiloten tilpasser selv hastigheden efter skiltningen

Forummets indlæg er redigeret af themath Jan 1 '16
KimT
KimT Jan 1 '16

Vinduer ruller ikke hurtig nok ned når man åbner døren -> glasset støder mod kromlisten

KXR
KXR Jan 1 '16
Sidespejl folder ikke ud.
SuneH
SuneH Jan 1 '16
Dørhåndtag kører ikke ud
Kiefer
Kiefer Jan 1 '16

Defekte dioder i LED bremselygte i bagruden.
Defekte dioder i LED forlygter.
Rustne bremser.
Beslag over chrome bagtil, det giver en rustplet på listen.
Lysdioder i håndtag der holder op med at virke.
Utæt soltag.
Lister omkring vinduer der sidder løse.
Ladeluge sidder fast i frostvejr.
Vinduer fryser fast i frostvejr.

MDamm
MDamm Jan 1 '16
Dørhåndtag kommer ud, men døren åbner ikke ved træk i håndtag.
The_Stig
The_Stig Jan 1 '16

Mine umiddelbare observationer efter kun 4000km (S85D-Nov.15)

Problemer med at åbne charge port

Meget varierende temperaturstyring i kabinen

Træk ind- og omgivelsesstøj ved bagdøre

Dårlig pasninger ved sideruder mod B-stolpe

Dårlig pasning af bagklap - som kanter sig ned til låseposition

2 gange har frunk åbnet under kørsel (den ene gang med motorvejshastighed)

Ualmindeligt dårligt lysudbytte i forhold til at den leveres med Xenon

Vand i baglygter / forlygter og sideblik

Fejlvisning ved GPS routing

ØNSKER:

- software som kan styre baglys til konstant "on"

- software som kan texte/mail når "tanken" er ladet op til limit

- bagrudevisker (vasker ej nødvendig)

- night-panel funktion, hvor alle instrumenter kan slukkes og kun tænder ved behov for "aktion"

- bedre baklys

- mere fralægningsplads

- spændingsudtag ved bagsæde (USB + 12V)

- at auto-stear tager højde for rundkørsler - når man har aktiveret en rute i GPS´n - den ved jo i forvejen hvor langt der er hen til rundkørslen, så er der jo ingen grund til den søger mod 80km/t lige når bilen foran en forsvinder ind i rundkørslen

- temperaturvisning i lille skærm (rød/gul/grøn) på batteritemperatur

- mulighed for at tænde alle loftslys eet sted uden at bilen er i "P"

- mulighed for at navngive nøglen med profil-kodning og andre personlige indstillinger

- (med luftundervogn) mulighed for at "hæve" et pumpteret hjul mens de 3 øvrige er extra high (så man skifte (til vinterhjul) uden dunkraft

-

-

Singh
Singh Jan 1 '16
Citat fra The_Stig

Problemer med at åbne charge port

Til info, så er det bare om at "rense" metalfladen i chargeporten, da det er noget fedt på mekanismen der får den til at sidde fast - Gør man det i ny og næ er der ingen problemer med at åbne den :) 

Citat fra The_Stig

ØNSKER:

- mulighed for at tænde alle loftslys eet sted uden at bilen er i "P"

Det mener jeg man kan gøre inde under Indstillinger på den der hedder "Dome", men tjekker efter imorgen.

Forummets indlæg er redigeret af Singh Jan 1 '16
The_Stig
The_Stig Jan 2 '16

@Singh - 1) De er en mulighed - men et mere fremadrettet fix fra Tesla vil jo være at foretrække 2) det er uhensigtsmæssigt at drible ind igennem flere lag i menuen for tænde lyset og lige checke noget hos ungerne på bagsædet    

koden
koden Dec 28 '17
Citat fra mbk

https://www.youtube.com/watch?v=i1Q2XLC47b0&feature=youtu.be

God video... så er det bare at gå i gang med dør håndtag rep.
Men ikke noget at sige til de går i stykker med alle de dimser der skal arb. sammen.
Tesla burde nok have sparet den gimmick væk og brugt "almindelige" håndtag.
larwar
larwar Dec 30 '17
Citat fra mbk

https://www.youtube.com/watch?v=i1Q2XLC47b0&feature=youtu.be

​hej MBK, super video men har du link til video, der viser, hvordan man får dør-håndtags-enheden ud? Måtte selv opgive forsøget, da jeg nåede til at skulle udtage sidevindue på højre fordør. Den vejledning kunne jeg ikke opstøve på youtube.
mbk
mbk Dec 30 '17
Quote from larwar
​hej MBK, super video men har du link til video, der viser, hvordan man får dør-håndtags-enheden ud? Måtte selv opgive forsøget, da jeg nåede til at skulle udtage sidevindue på højre fordør. Den vejledning kunne jeg ikke opstøve på youtube.

Her er en der skiller døren ad:

https://www.youtube.com/watch?v=W4M6Zw6jWpA

En mere, hvor de skiller af for at skifte højtalere:

https://www.youtube.com/watch?v=AsZquMjupao&t=8m43s

Og en mere, men knap så instruktiv

https://www.youtube.com/watch?v=uljheIK8gho 

mbk
mbk Dec 30 '17

Stødte også lige på denne:

https://www.youtube.com/watch?v=Xj81pRcR2hg

mbk
mbk Jul 3 '18

Her er en fin gennemgang af forskellige generationer af dørhåndtag, deres fejl og kit til at løse disse https://youtu.be/cjIjlF99cZk

tintin
tintin Jul 4 '18

min mekaniker gjorde mig i dag opmærksom på at lakken på bagdørenes nederste kant var begyndt at boble op som om der var rust bag lakken. Er der andre der har observeret dette?

KimT
KimT Jul 4 '18

Jeg har 2 stenslag på motorhjelmen som er boblet op. Kan du se et hul ? Ellers lad Tesla kikke på det.

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4381?language_id=1

tintin
tintin Jul 4 '18

Tak for linket. Ligner det som jeg ser på min. Ja jeg vil lade Tesla kigge på det. 

fmm1000
fmm1000 Jul 5 '18
ntinIgår, 17:08
min mekaniker gjorde mig i dag opmærksom på at lakken på bagdørenes nederste kant var begyndt at boble op som om der var rust bag lakken. Er der andre der har observeret dette?
——-
Ja det er pga forkert justering af døre. Den nederste del stikker så en lille smule frem og bliver slebet af vejstøv. Fik det lavet på garanti.
migselv
migselv Jul 5 '18
Har det samme på min bagdør på den sandblæste kant. Tesla vil ikke lave delen med den opboblede lak på garanti (argumentet er: for høj km stand (107k)) og henviser til fx Crashpoint. Det eneste de ville gøre var at justere fordøren og male stedet med en lakstift. Måske man bare selv bør slibe det ned, rense det, komme noget grunder på og så male det så længe det ikke er så stort. Har dog ikke noget erfaring med "rustbehandling" på alu, så ved ikke lige om der er noget man skal være særlig opmærksom på. Det jeg ved er at man skal undgå at bruge værktøj der blev brugt til at arbejde på stål karosseri. Ud over det er boblerne jo mest af kosmetisk natur, men kan desværre snit vokse sig stor. Det vil ikke ruste igennem som på ståldele.