Denne tråd har til formål at liste kendte fejl på Tesla biler og som Tesla selv har bekræftet kan være problemer med samt en samlede liste med ideer til forbedringer. Jeg opdaterer løbende tråden når folk melder nye ind. Jeg kører selv i en P85+ med autosteering.
Kendte fejl
- - Træk fra trekantsvinduer (begge fordøre)
- - Knirken fra bremser ved opbremsninger
- - Soltag, kan ikke altid åbne
- - Kølerhjelm sidder ikke helt lige
- - Fugt i baglygte
- - Fugt i forlygter
- - Vinduer ruller ikke hurtig nok ned når man åbner døren -> glasset støder mod kromlisten
- - Sidespejl folder ikke ud
- - Defekte dioder i LED bremselygte i bagruden
- - Defekte dioder i LED forlygter
- - Beslag over chrome bagtil, det giver en rustplet på listen
- - Lysdioder i håndtag der holder op med at virke
- - Utæt soltag
- - Lister omkring vinduer der sidder løse
- - Ladeluge sidder fast i frostvejr (Rens evt. magnet)
- - Vinduer fryser fast i frostvejr
- - Dørhåndtag kommer ud, men døren åbner ikke ved træk i håndtag
- Problemer med at åbne charge port
- Meget varierende temperaturstyring i kabinen (Løses måske i næste opdatering)
- Træk ind- og omgivelsesstøj ved bagdøre
- Dårlig pasninger ved sideruder mod B-stolpe
- Dårlig pasning af bagklap - som kanter sig ned til låseposition
- 2 gange har frunk åbnet under kørsel
- Fejlvisning ved GPS routing
Ønsker
- - Software som kan styre baglys til konstant "on"
- - Software som kan texte/mail når "tanken" er ladet op til limit
- - Bagrudevisker (vasker ej nødvendig)
- - Night-panel funktion, hvor alle instrumenter kan slukkes og kun tænder ved behov for "aktion"
- - Bedre baklys
- - Mere fralægningsplads
- - Spændingsudtag ved bagsæde (USB + 12V)
- - At auto-stear tager højde for rundkørsler - når man har aktiveret en rute i GPS´n - den ved jo i forvejen hvor langt der er hen til rundkørslen, så er der jo ingen grund til den søger mod 80km/t lige når bilen foran en forsvinder ind i rundkørslen
- - Temperaturvisning i lille skærm (rød/gul/grøn) på batteritemperatur
- - Mulighed for at tænde alle loftslys eet sted uden at bilen er i "P"
- - Mulighed for at navngive nøglen med profil-kodning og andre personlige indstillinger
- - (med luftundervogn) mulighed for at "hæve" et pumpteret hjul mens de 3 øvrige er extra high (så man skifte (til vinterhjul) uden dunkraft
- - Mulighed for at slukke kabinelyset og kørelys når man fx holder og lader og man sidder i bilen
- - Fartpiloten tilpasser selv hastigheden efter skiltningen