Loading...
dk

Brandslukker | Tesla Forum

MrCoffee
MrCoffee Jan 2 '16
Hejsa. Konen og jeg talte om at købe en brandslukker, just in case, nogen der har købt noget som er godkendt til den forholdsvis kraftige strøm. Så en som var godkendt til 1000 volt ? Hvis jeg fx skulle hjælpe en Tesla kollega som var i gang med at lade med + 120 amp. Ville det være rart at vide at man havde det rigtige udstyr. Godt nytår :) Peter
Kiefer
Kiefer Jan 2 '16

Normalt har man en 1-2Kg slukker i bilen, mere plejer der ikke at være plads til. For at være helt ærlig så tror jeg ikke den nytter ret meget hvis der først går brand i el-installationen under en SuC opladning.

Jeg er selv ved at kigge efter en CO2 slukker på 2-5 Kg til at have hængende under min hjemmelader, just on case at der skulle ske noget med denne. Vi bor trods alt i et træhus, så der er både røgalarm over laderen og så vil jeg have en slukker til at hænge under laderen.

Som sagt, hvis der skulle ske noget når den er ved at SuC lade, vil jeg hellere forlade bilen, og så lade Tesla garantien give mig en ny bil ;-)

/Martin

TorbenS
TorbenS Jan 2 '16

Så skal det nok være en kulsyreslukker (CO2)

Se link

http://webshop.falck.com/teknik/co2-slukker

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jan 2 '16
Kiefer
Kiefer Jan 2 '16

Nemlig, som jeg skrev en CO2 slukker. TorbenS: Nu har du så nok bare linket til landets dyreste forhandler af brandslukkere ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 2 '16
TorbenS
TorbenS Jan 2 '16

Kiefer, det er rigtig at det er de dyreste, men det var for at få den mest troværdige information og ikke en "Harald Nyborg information" god til alt....