Loading...
dk

Størrelse på Model X | Tesla Forum

denlange
denlange Jan 7 '16

Jeg må indrømme jeg er noget bekymret over størrelsen på Model X. Den er 504,44 cm lang og 227/207 cm bred (med/uden spejle). Det er bredere end en Q7 (210,7/193,7) og endda en bredere end en Hummer H2 (206 cm uden spejle)!

Hvordan skal man komme rundt med den bil i DK? Jeg har i dag en Audi Q3 som er noget nemmere at få plads til. På den anden side så er det hvad man kan forvente hvis man vil have god plads på indersiden.

Hookmaker
Hookmaker Jan 7 '16

Eneste rigtige svar må være: Lad være med at købe den....;-)

Thor
Thor Jan 7 '16

Man skal i hvert fald ikke i et indkøbscenter henover julen. ;) Der turde jeg ingen gang tage i Fields eller på Fisketorvet i København med Model S. Det var virkelig pres på derude, og et oplagt sted at få en bilkabule eller 2. 

Men en Model X indbyder ikke til bykørsel. Eller i hvert fald i en mindre grad end Model S. ;)

SuneH
SuneH Jan 7 '16

En af mine kollegaer troede at "den med mågevingerne" var mindre end model S og tænkte på at købe en. Dér måtte jeg så skuffe ham med, at X'eren er en SUV i Amerikansk stil, dvs kæmpestor :-)

Men tror måske han forvekslede den med model III, som jo ganske rigtigt skal være mindre end TMS. 

Edit: Mener det var Genild, som nævnte, at fordelen ved at køre Tesla jo også er, at man får en masse gratis motion. Simpelthen fordi man er nødt til at parkere mere defensivt og tage de pladser, som ligger længst fra indkøbscentrenes indgange. Her holder der er færre biler, hvilket giver bedre plads mellem, mulighed for at finde en plads med en ledig plads på en side mm. Oplever selv, at jeg parkerer mere defensivt nu end da jeg kørte Audi A1. Og det er fint med mere motion + man kan nyde synet af sin smukke bil længere mens man går den lange tur hen til den :-) 

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Jan 7 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 7 '16

Lige op til jul parkerede jeg ved bilka, valgt en plads længst væk hvor ingen andre holdte. Da jeg kom tilbage 10 minutter senere var alle pladser ved siden af mig optaget. Dansk flok kultur :)

denlange
denlange Jan 7 '16
Citat fra Hookmaker

Eneste rigtige svar må være: Lad være med at købe den....;-)

Ja tanken har bestemt slået mig. Er stadig lidt i vildrede for at være ærlig. Bor i dag i KBH, men regner med at flytte ud af byen om 1-2 år. Her vil den nok give mere mening.  

gunberg
gunberg Jan 7 '16
Ja TMX'en er jo 2'6 længere og 3'2 bredere end TMS'en, så oplever man problemer med størrelsen på en TMS bør man nok skrotte drømmen om en TMX, med mindre man også får sig en mindre elbil som f.eks. En B-250, der har 1/3 Tesla batteri og Teslas forhjulstræk, til byturene.
Kiefer
Kiefer Jan 7 '16

Det er nogenlunde af samme årsag vi har valgt at sætte 2.7 meter brede porte i vores garage, vi har så snakket om at vi måske har lidt for lidt plads i højden til falcondørene, men det må jo komme an på en prøve (håber jeg :-)

Men korrekt en Model X hører jo ingen steder hjemme i København, den skal ud på landet og køre rundt med trailer, og ikke blot om lørdagen men hele ugen :-)

Jeg har et par gange prøvet parkeringshuse i indre København (Magasin og Illums), men for "#€%& hvad regner de med, at folk der handler i Illums kører rundt i mikrobiler.

Inden jeg havde forsøgt mig mig med Magasin i min Model S, havde jeg inden da lige været derinde i min Mercedes S. Min parkering gav åbenbart højlydte protester fra en ældre dame i sin polo, der mente at bare fordi man kørte rundt i en stor bil, troede "man" åbenbart man kunne parkere som man ville, hun blev ikke mindre sur på mig, da jeg blot gav hende ret :-)

Jeg havde så også, uden ar holde ulovligt formået at optage to pladser, Jeg ville så mene at det var to halvpladser som gav en hel plads til min bil, med de størrelser deres båse har derinde...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 7 '16
DeaconWP
DeaconWP Jan 7 '16

Den Lange.

Om 2 år er den 500.000 dyrere.

Hookmaker
Hookmaker Jan 7 '16

Jeg vil også istemme som Kiefer, hvis man bor inde i kbh. er det da fuldstændigt vanvittigt at købe en ModelX, men det må man jo selvfølgelig selv om....;-)

 

denlange
denlange Jan 7 '16
Citat fra DeaconWP

Den Lange.

Om 2 år er den 500.000 dyrere.

Det er en god pointe....tænke tænke. Jeg kan nok ik holde mig i skindet når alt kommer til alt.