Loading...
dk

Bak kamera | Tesla Forum

gronkjaer
gronkjaer Jan 12 '16

Jeg undrer mig lidt over en ting. Burde bak kamera ikke gå op i bagsmækken når den ikke bliver brugt.. Mit bak kamera er altid synligt fremme når jeg holder parkeret, og når jeg kører, og så er problemet jo selvflg. at det hurtigt bliver beskidt. Når jeg kigger på kameraet ser det ud som om det er beregnet til lige at klappe op så det er beskyttet mod vejret ? Nogle der kan bekræfte dette ???

Forummets indlæg er redigeret af gronkjaer Jan 12 '16
JL
JL Jan 12 '16
Ja - det burde klappe op. Mit bliver også hurtig beskidt. Nej - det er ikke designet til det - det er bare monteret skråt. En gut fra TMC har lavet et kit med et originalt Tesla bak-kamera der bliver monteret foran og en switch, så man også kan se fremad (på den store skærm). På hans billeder kan man se selve bakkameraet.
gronkjaer
gronkjaer Jan 12 '16

Nu skriver du på en sådan måde, at jeg ikke lige kan finde ud af, om du mener mit kamera har en fejl 40, således den ikke går op.. Eller er det bare sådan generelt at de ikke går op i bagsmækken.. Men altid er synligt fremme ???

SuneH
SuneH Jan 12 '16

Gronkjaer: Der er ingen bakkameraer, som selv klapper op. Så din bil er som alle andre. Men ja, det burde de.

gronkjaer
gronkjaer Jan 12 '16

ok  så er jeg mere rolig, men ja det burde de, og det ser også ud som om de burde klappe op..Egentligt lidt upraktisk, da de jo hurtigt bliver møgbeskidte...

Kristian70k
Kristian70k Oct 4

Hej - mit bak kamera er sku gået i stykker.. Tesla vil "kun" have 6000 kr for at skifte det.. har lige set lidt youtube.. det er vist ret godt betalt med den pris.. nogen her der ved hvor man kan købe det? 

Bianco
Bianco Oct 4
Citat fra Kristian70k

Hej - mit bak kamera er sku gået i stykker.. .

Er du sikker på om det er kabel eller kamera der er i stykker? 

Kiefer
Kiefer Oct 4

Evt kig nede i under indstigningslisten i venstre side. Her er der en sammenkobling mellem kabel og MCU, kan jo være der er sket et eller andet med stikket. 

I hvert fald værd at undersøge inden man køber et nyt da beklædningen er rimelig nem at tage af.

Der sidder også et stik inde i selve bagklappen da det stik kameraet sidder med ikke er ret langt.

Autobahn Dismantling i San Diego har nogle stykker på lager kan jeg se. Det var der jeg købte min MCU i USA og jeg har stadig deres kontaktoplysninger, du kan jo sige til hvis jeg skal forhøre mig om hvad et sådan kamera koster.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Oct 9

Hej

det var kamera og ikke ledning.. jeg købte et nyt (det opgraderet) og satte det i i stedet for.. og det spiller... jeg købte det ved en "hugger".. prisen var 1600 kr.. og arbejdet fiksede jeg selv.. 

I samme ombæring købte jeg en ny master charger.. 

den har jeg brugt dagen i dag på at sætte i.. fuck et arbejde.. først skal hele frunken ud.. for at man kan nappe løkken.. for derefter at tage minus på 12 volt.. derefter skal man skrue den ud.. ik super let.. heller ik med det kølervæske der render igennem.. så skal den "nye" i.. og samles igen... for at så sætte "løkken" sammen igen.. og så minus tilbage.. glæde sig til at se det bare gik super.. for så at se.. den bare er pisse sur.. nu vil den ikke starte.. den vil slet ikke tale om at lade.. og service og software er strengt påkrevet.. virkelig pisse irreterende.. var sku ellers fuldt youtube uddannet... nogen der har en super ide? alt er virkelig samlet til ug kryds og bolle

Kiefer
Kiefer Oct 10

Mit gæt er at softwaren til den nye charger du har sat i, ikke passer med den version der er i bilen. Jeg gætter på du skal have lavet en firmware redeploy af bilen for at det vil komme til at virke. 

Uden at vide det 100%, jeg har endnu ikke prøvet at skifte lader. Men andre "dimser" i bilen kræver redeploy af firmware før det virker.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 11
Kristian70k
Kristian70k Oct 11

Hvor får jeg det.. jeg kan ikke helt snakke med bilen mere.. 12 volt har været helt nede.. det har ellers været en tro makker længe.. nok cirka 320.000 km.. 

rattet er faktisk ikke aktiv.. altså jeg kan ikke hard reset... måske der er en sikring der er smuttet.. 

Kiefer
Kiefer Oct 11

Lyder spøjst at rattet ikke vil reagere længere, burde ikke have nogen sammenhæng.

Firmware redeploy kan enten Tesla eller Autoskadestuen lave på bilen sådan lige umiddelbart. Man kan gøre det selv ved at få åbnet diag-porten med det rette værktøj. Men det er lidt mere besværligt og kæver man sætter bilen i Factory Mode.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Oct 21

Fik det til at virke.. sygt simpelt... - det eneste man skal er at sætte den i.. lige inden der kommer en software opdatering.. når man så er færdig så skal man sætte bilen til at opdatere.. derefter starter den op med alle dele adopteret

Nogen der kan hjælpe med at skifte ledninger/stik.. så jeg kan få nye sæder i min bil?

http://www.teslaforum.dk/photo/useralbum/Kristian70k/132

Forummets indlæg er redigeret af Kristian70k Oct 21
Kiefer
Kiefer Oct 22

He, ja det er sådan set lidt det samme du gør i forhold til en firmware redeploy men bare svært hvis ens skærm er gået i stykker, at man skal vente med skiftet indtil der kommer en software-update :)

Er det blot nye konnektorer du skal have sat på stikkene?
Eller er det et nyt ledningsnet?

Kristian70k
Kristian70k Oct 27

det endte med at jeg på passagere sædet satte det gamle net over.. mit sæde er fra 2016 så der er måske en chance for at det kan bruges med adapter