Loading...
en

Adaptere til ladning 8 adaptere + 10 meter forlænger

TeslaFreak
TeslaFreak Feb 18 '16
Jeg har opdaterede listen med mulighed for 63A stik, og priser på enkelte stik.
KS
KS Feb 25 '16
Der er altså en grund til at bilen checker jorden!
Jeg skal bede om at sådanne produkter ikke bliver promoveret på forum, da vi ikke skal stå inde for ikke godkendt ladeudstyr. Køb en lader til dette hos Tesla.
KbhP90DL
KbhP90DL Feb 26 '16
Skal til Schweiz og Frankrig om et par måneder. Indeholder denne pakke hvad man kan rende ind i af behov der?
TeslaFreak
TeslaFreak Feb 26 '16
Frankrig bruger schuco som er med, schweiz ser ud til at bruge et specielt stik. der ville jeg nok købe en adapter der kan omforme schuco eller det danske stik
KbhP90DL
KbhP90DL Feb 26 '16
Hvornår giver det mening at have 2,5 kvt fremfor 1,5 kvt? Er det et par dumme hundrede kroner sparet, som rammer mig senere, eller er 1,5 helt fint?
DeaconWP
DeaconWP Feb 26 '16
Et kabel har en vis modstand, hvori der bliver afsat effekt. Jo tyndere, jo større modstand, og jo større effekt afsat i kablet, ved den samme strøm. Hvis man selv skal betale for det der går gennem måleren til bilen, så vil det være en god ting at have et tykt kabel, så mest muligt af effekten havner i bilen.
Er kablet sammenrullet under brug, vil der udvikles en del varme.
Men er det udrullet, sker der ikke noget.
Er kablet langt, vil der ved stort strømtræk være et større spændingsfald i kablet. Og så vil der måske være så lidt spænding tilbage, at din mobil lader UMC, ikke vil godkende kablet og resten af lade installationen. Måske vil den godt acceptere at lade ved en lav strømstyrke, og vil så måske slå fra, hvis du sætter strømmen op, og der derved kommer et større spændingsfald i kablet, og derfor mindre spænding frem til bilen. Og er der i forvejen en lav spænding i udtaget, så kommer du måske for tæt på grænsen.
Et 5 X 1,5 mm2 kabel vejer ikke så meget som et 5 X 2,5 mm2.

Mange er tilfredse med 1,5 kvadret kabler.
Men mange har sikekrt også indset, at 2,5 er bedre.
TeslaFreak
TeslaFreak Feb 26 '16
Som Deacon siger. Jeg anbefaler at bruge 2,5kvt især når man kommer over de 10 meter. Men 1,5kvt er også fint men der er som Deacon skriver et større tab.
Mbr1964
Mbr1964 Feb 27 '16
Til DeaconWP hvor langt vil du mene max længden kan være på et 1.5 kvt kabel med en mormor ladning før der vil være for meget tab??
DeaconWP
DeaconWP Feb 27 '16
Uha. Det er godtnok et konkret spørgsmål. Og det vil jo være afhængig af, hvor lav spændingen er i selve udtaget, førend summen af dårligdomme giver problemer.

Mit svar er, at jeg aldrig vil råde til andet end mindst 2,5 mm2.

Af den simple grund at er et kabel så kort, at man lige så godt kan bruge 1,5 så er det jo også så kort, at den øgede vægt og pris er minimal på kablet, ved at bruge 2,5 alligevel.

Og så er der altså også meget bedre kontakt mellem ledningsenden og den skrueklemme, som den skal ind i, når det er en 2,5 mm2.

Jeg ser således ingen fornuftige argumenter for at "nøjes" med 1,5 mm2.
Raymond
Raymond Feb 27 '16

Man har normalt ikke brug for et forlængerkabel i daglig brug og det skal være med det udgangspunkt at man vejleder - med andre ord, det er fuldstændig uden betydning om du bruger et 1,5 eller et 2,5mm2 kabel de sjældne gange du har brug for det, hvis bare du sørger for at rulle det helt ud! BASTA

TorbenS
TorbenS Feb 27 '16
@Raymond +1
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 4 '16
Jeg har et sæt klar til afhentning/afsendelse lige pt.
gronkjaer
gronkjaer Mar 4 '16
Undskyld min uvidenhed, men er det muligt at trække et 50m 1,5mm, eller bliver strømtabet for stort ??
Kiefer
Kiefer Mar 4 '16
Det burde være muligt. Men om det kan abefales, tja, Jeg ville nok vælge et 2,5mm2 kabel når du skal ud på den distance. Jeg tror de fleste bruger er 25 meter 1,5mm2 kabel til forlænger.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16
Gronkjaer: Er det et mere eller mindre permanent kabel du skal have trukket de 50 meter?
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 4 '16
50meter vil jeg klart anbefale 2,5 kvadrat, Men 1,5 kvadrat vil sikkert også virke, måske skal der skrues lidt ned i ampere
gronkjaer
gronkjaer Mar 4 '16
Det skal kun være til min sommerferie i sydspanien.. skal trække et kabel fra terassen og ned til vores parkeringsplads, og kan kun lade med schuko..
DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16
Et 3 X 2,5 mm2 vejer ikke ret meget mere end et 1,5 mm2, så brug det kraftige.

God ferie.
gronkjaer
gronkjaer Mar 6 '16
vil et 1,5 kvadrat ikke virke fint, hvis man bare skal lade 10 amp.. over 50meter ??

TeslaFreak
TeslaFreak Mar 6 '16
1,5 kvt burde virke, jo lavere amp jo mindre chance for at den melder fejl. husk at 1x240V med 10A ikke der giver mange km/t
Pages: « 1 2 3 4 5 »