Loading...
en

Adaptere til ladning 8 adaptere + 10 meter forlænger

gronkjaer
gronkjaer Mar 6 '16
Så har jeg lavet et schuko stik, men laderen lyser rødt ?? stikket er selvflg. med jord. har prøvet at vende det om, men det hjælper ikke.. ??? Hvad er problemet ?? Eller er det bare fordi det er en dansk stikkontakt jeg prøver schuko i ???
The Forum post is edited by gronkjaer Mar 6 '16
NCL
NCL Mar 6 '16
Ja hvis du bruger et schuko i et dansk stik, så har den jo ikke jordforbindelsen :)
TorbenS
TorbenS Mar 6 '16
Så skal du også købe sådan et adapter stik

http://www.harald-nyborg.dk/p1888/adapter-til-schuko-stik

gronkjaer
gronkjaer Mar 6 '16
Jamen det var bare fordi jeg ville tjekke at alt virkede i det nye stik jeg havde lavet, men det kan jeg så ikke.. :-) Jeg har det alm. danske stik... Var der noget med at man kunne lave et stik, så man kunne snyde om der var jord, til en nødsituation, hvor man kun har lademulighed fra et stik uden jord ?
NCL
NCL Mar 6 '16
Hvis du fortæller her hvordan du har skruet ledningerne sammen, så kan vi fortælle om det virker :)
Det med jorden, så skal du luse nullen over til jorden i dit stik, men lad nu bare vær med det, så skal du jo lave stikket om igen bagefter...
gronkjaer
gronkjaer Mar 6 '16
når jeg kigger ind i schuko stikket bagfra så vender fasen til venstre side nul til højre, og jord op.
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 6 '16
Eneste rigtige måde at teste på er med sådan en adapter som Torben linker til, det er også sådan en jeg bruger.
Kruse
Kruse Mar 7 '16
Vedr. adapter. Skal en tur til Italien på skiferie, så kan/bør denne type blot anvendes sammen med mine Tesla std. kabler ? https://www.avxperten.dk/...rld-italien.asp ;
RobertJ
RobertJ Mar 7 '16
@Kruse, Pas på med de rejseadaptere. De er ikke lavet til elbiler, snarere til laptops og USB ladning. Desværre følger der aldrig en Amp/tid rating med, men da det er af typen der har bevægelige dele er forbindelsen tvivlsom god nok til at bære 10-16A over længere perioder.
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 7 '16
Enig med Robert, de er ikke lavet til at trækker hverken 10 eller 16A over længere tid.
Kruse
Kruse Mar 7 '16
Tak for input. Den ide er droppet :-)
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 9 '16
Jeg arbejdet på at skaffe det italienske stik Type L, men har kun fundet det i USA og det koster mere at få dem sendt til DK end stikkene koster. Nogen der har stødt på et sted de kan købes i god kvalitet?
Flemming
Flemming Mar 9 '16
Købte et Italiens hanstik på en dansk webside sidste år og lavede en adapter til det danske hunstik.
Kan desværre ikke lige finde adressen.
ODE90D
ODE90D Mar 10 '16
Vær opmærksom på at det 3-benede italienske stik kommer i en stor og en lille udgave.
OwneR
OwneR Mar 10 '16
Citat fra Flemming Købte et Italiens hanstik på en dansk webside sidste år og lavede en adapter til det danske hunstik.
Kan desværre ikke lige finde adressen.
Måske dette?
https:///...r-eu-til-italien.asp
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 12 '16
@OwneR jeg vil ikke stole på den slags adaptere til ladning af bil i mange timer. Det skal gerne være et løst stik.

@ODE90D ja det har jeg kørt, så burde man have begge stik for at være sikker, hmm...

@Flemming hvis du finder det så er jeg meget interesserede.
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 16 '16
Ingen der kender til et sted i EU man kan købe de italienske stik?
toego
toego Mar 16 '16
@TeslaFreak Det hele bliver meget nemmere hvis du udskifter det medfølgende danske hanstik med et europæisk schukostik. Nu kan du næsten lade overalt i Europa. Så køber du en adapter hos Harald Nyborg som konverterer fra schuko til dansk hanstik med jord ( Kr. 49 ) som du efterfølgende bruger i Danmark. Hos conradelektronik.dk kan købes en adapter som konverterer fra schuko til italiensk hanstik ( varenummer 552395 ).
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 16 '16
@toego Jeg har schuko stik. Men jeg ville aldrig sætte min bil til at lade med sådan en rejse adapter i flere timer i træk det er de simpelthen ikke lavet til.
3450rbt
3450rbt Mar 17 '16
@TeslaFreak. Jeg købte et italiensk stik hos Tesla. Det må du gerne låne
Pages: « 1 2 3 4 5 »