Så har jeg lavet et schuko stik, men laderen lyser rødt ?? stikket er selvflg. med jord. har prøvet at vende det om, men det hjælper ikke.. ??? Hvad er problemet ?? Eller er det bare fordi det er en dansk stikkontakt jeg prøver schuko i ???
Jamen det var bare fordi jeg ville tjekke at alt virkede i det nye stik jeg havde lavet, men det kan jeg så ikke.. :-) Jeg har det alm. danske stik... Var der noget med at man kunne lave et stik, så man kunne snyde om der var jord, til en nødsituation, hvor man kun har lademulighed fra et stik uden jord ?
Hvis du fortæller her hvordan du har skruet ledningerne sammen, så kan vi fortælle om det virker :)
Det med jorden, så skal du luse nullen over til jorden i dit stik, men lad nu bare vær med det, så skal du jo lave stikket om igen bagefter...
@Kruse, Pas på med de rejseadaptere. De er ikke lavet til elbiler, snarere til laptops og USB ladning. Desværre følger der aldrig en Amp/tid rating med, men da det er af typen der har bevægelige dele er forbindelsen tvivlsom god nok til at bære 10-16A over længere perioder.
Jeg arbejdet på at skaffe det italienske stik Type L, men har kun fundet det i USA og det koster mere at få dem sendt til DK end stikkene koster. Nogen der har stødt på et sted de kan købes i god kvalitet?
Citat fra FlemmingKøbte et Italiens hanstik på en dansk webside sidste år og lavede en adapter til det danske hunstik.
Kan desværre ikke lige finde adressen.
@TeslaFreak Det hele bliver meget nemmere hvis du udskifter det medfølgende danske hanstik med et europæisk schukostik. Nu kan du næsten lade overalt i Europa. Så køber du en adapter hos Harald Nyborg som konverterer fra schuko til dansk hanstik med jord ( Kr. 49 ) som du efterfølgende bruger i Danmark. Hos conradelektronik.dk kan købes en adapter som konverterer fra schuko til italiensk hanstik ( varenummer 552395 ).
@toego Jeg har schuko stik. Men jeg ville aldrig sætte min bil til at lade med sådan en rejse adapter i flere timer i træk det er de simpelthen ikke lavet til.