Loading...
dk

Tesla ODB udtag | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer May 6 '14

Hej.

Er der nogen der har lagt mærke til denne:

teslaclubsweden.se/tesla-model-s-odb-ii-uttag/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

At bilen har et ODB udtag, som er ikke er forbundet til noget...?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 6 '14
NOELON
NOELON May 6 '14

Nej, den har jeg ikke set. Men den findes også og er aktiv på Roadsteren. Der bruger jeg den til en boks, der gør at jeg har ca. samme trådløse funktion (iPhone App)  mht. at kunne overvåge Roadsteren ligesom Model S. I Roadsteren tilbyder Tesla jo ingen App. De har jo nok blot taget konsekvensen og dekoblet alt, men ladet det obligatoriske stik være tilbage, nu da de selv har lavet App mv. Iøvrigt må jeg sige at App'en til Roadster (OVMS) er en del hurtigere til at forbinde til bilen end Tesla's for Model S.

Kiefer
Kiefer May 6 '14

Når du forbinder til din roadster, forbinder du vel også direkte til bilen, forbindelsen til en Model S går (som jeg har forstået det) via en server hos Tesla, det vil vel alt andet lige gøre det langsommere at komme i kontakt med bilen.

/Martin

NOELON
NOELON May 6 '14

Hej Martin, Nej den forbinder ikke direkte til bilen, men med stort set samme arkitektur via et sserver setup, som så vidt jeg ved står i Hong Kong.

Kiefer
Kiefer May 6 '14

Hong Kong... ja så burde hastigheden da ikke være meget anderledes, har selv prøvet at sidde derude ( i Hong Kong) og forsøge at få filer hjem til DK...

/Martin

NOELON
NOELON May 6 '14

Dog er der mulighed for at sende sms direkte til bilen til at konfigurere kommunikation mv.