Loading...
dk

Aftale om tilbagekøb af Model S (Trade-in) - Opdatering: Afsluttet | Tesla Forum

Anders07
Anders07 Jan 21 '16

Update: Tesla har hjulpet med at få bilen solgt til en forhandler så intet er tabt. Til andre som vil benytte et trade-in af gammel bil til køb af ny, brug samme sælger og få bekræftet det som et krav per email.

Er der andre herinde som har mistet deres aftale om tilbagekøb af "gammel" Tesla S ved køb af ny?

I min situation ventede jeg næsten 3 måneder på at få en tilbagekøbspris og i mellemtiden blev jeg nød til at bestille den nye for at undgå registreringsafgiften.

Nu løber Tesla fra aftalen med begrundelse at jeg har købt gennem anden sælger!!! Troede da virkelig man kunne stole på firmaet.

Forummets indlæg er redigeret af Anders07 Feb 10 '16
DeaconWP
DeaconWP Jan 21 '16

Trist udvikling Aners.

Men jeg tror nu alligevel, at du kan få mere for den andre steder.

Ellers kan jeg nok være interesseret i at hjælpe dig af med den til Tesla's indbytningspris, hvis det går helt skidt. Og hvis dens udstyr lige passer mig.

Men den er vel heller ikke gammel nok til at være på tilbagekøbs alderen endnu, er den det?

PeterE
PeterE Jan 21 '16

Anders, det lyder underligt - og ikke ret fint. Som jeg husker det, så gælder tilbagekøbsgarantien hvis man fik finansieret bilen igennem Tesla - og jeg mener heller ikke at man fik ret meget retur. Noget med 50% af købsprisen. Hvorfor sælger du den ikke bare privat? Det vil da i de første par år være en meget bedre deal for dig, og forhåbentlig give dig meget mere end Tesla's garanterede 50%. Eller husker jeg forkert?

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 21 '16

https://www.teslamotors.com/da_DK/support/teslas-tilbagekobsgaranti

Jeg ser hellere ikke helt fordelen i at sælge den tilbage til Tesla for 50%

Kiefer
Kiefer Jan 21 '16

Var det ikke 40 af bilens basis nyværdi svarende til en S70 og derefter 50% af alt "ekstraudstyr" der i blandt forskellen mellem den model man købte og en S70?

Og det var vel også efter det 3. år de ville købe bilen tilbage som jeg forstod aftalen, der er vel ikke nogen Model S i DK der har rundet de 3 år endnu, måske Carls (TSLA) første signature er ved at være der?

Jeg tror også du vil få langt mere ud af at sælge den privat i stedet for til Tesla. Jeg tror du skal være glad for de har brændt dig af ;-)

/Martin

PeterE
PeterE Jan 22 '16

Anders, hvad er det præcis for en aftale Tesla er løbet fra? Hvad har du på skrift?

lysmanden
lysmanden Jan 24 '16
En kontrakt / aftale er vel bindene. De må stå inde for det der står skrevet
Raymond
Raymond Jan 24 '16

Lysmanden: Anders har jo ikke skrevet at der er en kontrakt. Tesla har vel bare givet ham en tilbagekøbspris, hvis han køber en ny hos dem(en forudsætning).

PeterE
PeterE Jan 27 '16

Anders, har du en opdatering på dette? 

Anders07
Anders07 Feb 1 '16

Hej alle, beklager det sene svar (var på ferie). Det er denne aftale som de er løbet fra: https://www.teslamotors.com/da_DK/support/trade-ins Jeg har snakket med flere som også har ventet laaang tid på at få et tilbud tilbage, så reelt set er det falsk reklame fra Tesla. Og jeg er ikke blevet oplyst hvor lang tid tilbuddet gælder (når det er modtaget), eller om det er et krav at kontakte samme sælger ved køb.

Troværdigheden til Tesla Motors er efterhånden meget ringe!!! - men elsker da bilen!

Forummets indlæg er redigeret af Anders07 Feb 1 '16
RobertJ
RobertJ Feb 1 '16

Da jeg spurgte tesla telefonisk til en 'bytter' for 4-5 måneder siden, fik jeg oplyst tilbagekøbspris i samtalen med sælgeren. Det lød ikke svært/komplektst for ham at give mig et sådant tilbud. Jeg takkede selvfølgelig nej, og solgte til en noget højere pris på bilbasen. 

Du blander vidst æg og pølser sammen Anders, for det lyder lidt ommelettet.
Der er ikke nogen tilbagekøbsaftale for der er indgået en aftale om tilbagekøb med en Tesla sælger.
Der kan foreligge et forslag til indgåelse af aftale, som du har talt med en tesla sælger om. Som jeg læser/ser det er der ikke nogen der er løbet fra noget. Fik du overhovedet nogensinde en aftale tilsendt?

- R