Loading...
dk

Nøgle batteri skal skiftes på trods af nyt batteri | Tesla Forum

Bianco
Bianco Jan 26 '16

Efter halvandet år beder bilen pænt om at skifte batteri i nøglen. Sjovt nok for både min og min kones nøgle på samme dag...

Finder en pakke billige 2032 batterier i en skuffe og skifter. Bilen siger stadig skift snarest.

Hm. De har for øvrigt ikke den slags batterier på tankstationer mere. Køber en frisk pakke duracell 2032 batterier og skifter - stadig ingen reaktion!?

Har prøvet at reboote centerskærmen uden held - Nogen der har andre ideer?

PeterE
PeterE Jan 26 '16
STEP 5: Reset Key Fob Low Battery Alert

Almost done! The last step of the process is to reset the low battery alert that appears across the Model S screens. Taking both key fobs, with freshly replaced batteries, go back to the vehicle and sit within the driver’s seat until the alerts disappear. If for some reason they do not disappear, doing a reboot of the Model S screen will reset the alerts.

Happy driving!

Read more at http://www.teslarati.com/...sla-key-fob-battery/

MrCoffee
MrCoffee Jan 27 '16
Du skal være sikker på at batterierne er identiske med teslas, nøjagtig samme spænding, havde også købt nogle ude i byen som ikke virkede. Tror ikke at tesla tog noget for det - dangang :)
PeterE
PeterE Jan 27 '16

Jeg ville også altid købe kvalitetsbatterier, og omvendt så er det vist meget lille forskel på RC 2032 batterier. Prøv modellen som Teslarati beskriver - få begge 'nøgle' ind i bilen og vent på at den resetter.

Kiefer
Kiefer Jan 27 '16

Som en del af et serviceeftersyn ved Tesla bliver batterier skiftet i FOB. så hvis man kører til eftersyn en gang årligt burde det vist aldrig være nødvendigt selv og skifte batterierne.

/Martin

Bianco
Bianco Jan 28 '16

Begge nøgler i bilen gjorde tricket - Så snart jeg tog begge nøgler i lommen, så forsvandt advarslen med det samme. Tak for hjælpen :-)

Den betænksome bil vil bare sikre sig at jeg har huske at skifte batteri i begge nøgler!