Loading...
dk

Ladeboks byggesæt - nu på lager til omgående levering - pris ned til 3.600,- | Tesla Forum

NCL
NCL Feb 15 '16
Jeg tilføjer den som et tilvalg, så kan man selv beslutte om man vil have det. Prisen bliver 50 kr ekstra.
Jeg skal dog lige undersøge om der er plads til det i boksen ved 32a versionen inden jeg ligger det op.
hbtesla
hbtesla Feb 15 '16
Jeg er også interesseret. Jeg forstår iukke helt om er den samlet eller skal man selv samle?
NCL
NCL Feb 15 '16
hbtesla: Den er ikke samlet, men kommer forberedt så meget som muligt, så elektrikeren bare lige skal sætte kablerne sammen. Som jeg skriver vil jeg gerne hjælpe med at samle dem på byggedagen i Køge, hvis der skulle være interesse for det. Bare man er opmærksom på, at hvis man samler den selv er det på eget ansvar :)
Ellers vil jeg tro det tager en elektriker max 1 time at sætte det hele sammen og montere den på væggen.
Knudsen
Knudsen Feb 15 '16
Interessent projekt... Men jeg er så også faldet over Tesla's egen væg lader som skulle komme her til foråret - er der nogen der er klar over hvad den kommer til at koste...? Men er vi ikke enigen om at der ikke er måler i tesla's lader, som der jo er mulighed for i dette projekt...?

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Feb 15 '16
KS
KS Feb 15 '16
Har hørt priser på omkring 5.500 for 11kw og ca 6.000 for 22 kw.

Jeg har haft en selvbygget lader, og ved godt hvad jeg ville vælge derhjemme... Men som ekstra mobillader ville jeg være i tvivl, selvom Tesla laderen jeg så, faktisk havde et rødt CEE 32A stik i enden, og dermed også kunne bruges mobilt.
applebang
applebang Feb 16 '16

Citat fra KenSeitzberg Har hørt priser på omkring 5.500 for 11kw og ca 6.000 for 22 kw.

Jeg har haft en selvbygget lader, og ved godt hvad jeg ville vælge derhjemme... Men som ekstra mobillader ville jeg være i tvivl, selvom Tesla laderen jeg så, faktisk havde et rødt CEE 32A stik i enden, og dermed også kunne bruges mobilt.
Når vi snakker mobilelader, så mener folk en som man har med i bilen og kan bruges når man er væk fra hjemmet?

Synes også helt klart den der tesla lader er ret lækker... men der mangler en lille bi-måler men det kan jo fikset for billig penge :-)
Raymond
Raymond Feb 16 '16

Det hedder en mobillader uanset om den sidder fastgjort eller er løs.

Edit: Jeg har lige forsøgt DSN, men der findes ordet ikke, så jeg er ikke så sikker mere.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Feb 16 '16
lysmanden
lysmanden Feb 16 '16
Haha p85 dk skulle til at skrive det samme

Ncl: Tesla er nok ikke lige firmaet man skal lægge sig ud med ang en sag om rettigheder . Godt du ikke gik public med det
NCL
NCL Feb 17 '16
Lysmanden, rolig det var bare et klistermærke, og logoet er væk nu :)
NCL
NCL Feb 20 '16

UPDATE 20-02-16:

Der har været en del forespørgsler på, om det var muligt med hurtigere levering, end først planlagt.

Derfor er der nu ændret i bestillingsforløbet, så i stedet for at samle alle bestillinger sammen på en gang og levere det hele samlet i april, er det nu ændret til, at hver gang der er kommet 5 bestillinger, bestilles varerne hjem og leveres til jer.

De første 5 sæt leveres allerede i næste uge :)

Så derfor, hvis I har ventet med at bestille fordi der var længe til deadline, er der nu mulighed for at bestille med det samme og få boksene leveret hurtigere Smiley Humørikon

Link til bestilling: http://tesla-shop.dk/ladeboks-samlesaet/29-ladeboks-samlesaet.html

Ved spørgsmål, kontakt mig gerne på mail@ccms.dk eller 26812756

Forummets indlæg er redigeret af NCL Feb 20 '16
NCL
NCL Feb 24 '16
UPDATE 24/2
Så er der bestillinger nok til en levering mere. Hvis der er nogen, der skal have med i denne omgang, skal jeg have bestillingen i dag, så kan der leveres i næste uge :)
NCL
NCL Mar 15 '16

UPDATE 15-03-16

De første 15 ladeboks byggesæt er nu leveret og jeg ved at de fleste også samlet og i funktion :) 

På trods af et par småproblemer med et ladekabel der var defekt og en defekt modstand, er der gode tilbagemeldinger, hvilket jeg selvfølgelig sætter pris på :)

Jeg kan fornemme at interessen er størst, når sættene kan leveres på kort tid. Det har jeg nu taget konsekvensen af og bestilt hjem til 10 sæt mere, som nu er til omgående levering :)

Bestilling foregår på:

http://tesla-shop.dk/ladeboks-dele/29-ladeboks-samlesaet.html

Der vil være mulighed for "fælles-samling" til byggedagen i Køge lørdag 2. april

Jeg har rettet lidt i mulighederne for konfiguration af byggesættet, ud fra de erfaringer jeg har gjort mig ved de første 15 sæt. Jeg har fjernet muligheden for at fravælge måleren, afbryderknap til 32A version, samt tesla klistermærket. Dette er gjort for at undgå at skulle have for mange forskellige størrelser bokse, og klistermærket er der kun en enkelt ud af 15 der har bestilt.

tintin
tintin Mar 16 '16
Har lige fået installeret min ladeboks fra tesla-shop. Virker fint og nu skal jeg ikke hele tiden huske at få mit UMC kabel med når turen går til sommerhuset. Great ;-) 
applebang
applebang Mar 22 '16
Jeg har modtaget et samlesæt af en lader og den var let at gå til og få en elektriker til at tilslutte den. Det hele spiller bare og ser godt ud.

MKRCPH
MKRCPH Mar 22 '16
Måske et dumt spørgsmål, men hvis man sætter sådan en op kan man så trække de 1kr/kWh fra hos sit elselskab?
FrederikC
FrederikC Mar 22 '16
Nej,  det setup kræver at du lader boksen hos en af skat godkendt forhandler. 
DeaconWP
DeaconWP Mar 22 '16
Du skal leje en elmåler hos et momsregistreret firma.

Et sådant firma kan efter at du regelmæssigt sender dokumentation ind for målerstand fratrække noget el-energi afgift i deres moms regnskab og så udbetale dig beløbet.

Der siges, på andre fora, at det, ifølge revisor, er nok at have en godkendt måler som forsyner et CEE stik, og hvor det så er forbeholdt brug til el bil opladning. Og at det er Skat der har bevisbyrden for, at der bruges strøm i det stk til andet end el bil ladning.

Men det sikreste er at du har måleren til at gorsyne en ladeboks, rent bevismæssigt.
NCL
NCL Mar 22 '16
MKRCPH: Svaret er både ja og nej. Måleren er MID godkendt og kan dermed bruges til refusion. Men kun hvis du selv har et momsregistreret firma. Dit firma skal så købe boksen og derefter lejer du den privat af dit firma. I firmaets momsindberetning kan du så indberette refusionsbeløbet som du derefter kan udbetale til dig selv.
Har du ikke eget firma kan du ikke bruge den til at få refusion. Så skal du, som de andre siger, leje en boks fra et andet firma, men så mener jeg du skal køre en del km før det kan svare sig.
Mobo
Mobo Mar 23 '16
Hej,

Jeg har ventet lidt tid på at bestille, i det jeg gerne vil se boksen. Så er der ikke en venlig sjæl, der allerede har modtaget og monteret boksen, der kan tage et billede? 

Toftager
Toftager Mar 25 '16

Jeg har samlet 2 stk indtil videre. En til mig og en til min kollega.

Det var mig der havde en defekt modstand. Hvor jeg med det samme, efter jeg havde konstateret det var den der var defekt, modtog en ny med posten.

Bortset fra det, var det rimelig lige til at samle boksen.

Lidt billeder

Første boks samlet

Inden den blev monteret ude i garagen

Fruen ville ikke have den monteret uden for, så den blev monteret på indersiden af garage porten (Garagen er for lille til Teslaen, så der holder MC'en). Ledningen skulle nok have været lidt længere, så måtte monteret den på hovedet for max længde. 7m kable kunne være en lækker udvidelse.

Den lyser lidt meget til udvendig montering, så hvis den skulle sidde ude, ville jeg nok dække af med noget så lyset ikke var så tydeligt. Evt. sætte en lås i så let påvirkelige sjæle ikke finder på at slukke den. Så vidt jeg kan se er det en mulighed i boksen.

Anden omgang, gik som altid lidt nemmere og med et lidt mere elegant og steamlinet resultat.

Begge bokse blev købt til mit firma, hvor vi lejer dem og så får 1kr tilbage pr kWh.

Kommer desværre ikke d. 2, men hvis der er nogle spørgsmål, så fyr bare løs.

Forummets indlæg er redigeret af Toftager Mar 25 '16
Sider: « 1 2 3 4 »