Loading...
dk

Nye regler for servicepakke | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 11 '16
Hape: Jeg synes du blander tingene lidt sammen, der er ret stor forskel på om man laver et serviceeftersyn eller skifter en forrude.


For at sætte tingene op, så ja, Jeppe kan lave fuldstændig den samme udskiftning af en forrude som Tesla gør, han skal sådan set bare lave et opkald til samme underleverandør som Tesla selv bruger. Tesla skifter ikke forruder, det får de Carglass eller Dansk Bilglad til. de kan begge lave kalibreringer af forruder.


Alle de fejl du oplever udover et service, tager du til Tesla og får lavet på garanti.


/Martin

Hape
Hape Feb 11 '16

Citat fra Kiefer Hape: Jeg synes du blander tingene lidt sammen, der er ret stor forskel på om man laver et serviceeftersyn eller skifter en forrude.


For at sætte tingene op, så ja, Jeppe kan lave fuldstændig den samme udskiftning af en forrude som Tesla gør, han skal sådan set bare lave et opkald til samme underleverandør som Tesla selv bruger. Tesla skifter ikke forruder, det får de Carglass eller Dansk Bilglad til. de kan begge lave kalibreringer af forruder.


Alle de fejl du oplever udover et service, tager du til Tesla og får lavet på garanti.


/Martin

Hej Martin

Jeg blander ikke noget sammen, det var bare for at slå fast at man ikke kan hive noget data ud af en Tesla til kalibering via EOBD. Det vil sige at Tesla er de eneste der kan. Ved ikke hvordan Dansk bilglas eller Carglass bærer sig ad. Da mit Kamera skulle kaliberes krævede det en lang køretur med en teknikker og Tesla Laptop før det lykkedes. Så tvivler på andre kan gøre det. :)

webercarbmann
webercarbmann Feb 12 '16

Citat fra JL @webercarbmann: Hvis du læser det link du har indsat, så står der: "Dine bremser inspiceres. Hvis bremsebelægningerne ligger udenfor de anbefalede specifikationer, kan de udskiftes mod ekstra betaling. " :-)


Serviceaftalen følger heller ikke længere bilen - det er da også en meget væsentlig ændring.

Hej JL. Tak  - overså info. Er der nogen der ved hvad skriver / klodser til en TMS koster? Er det mon kun muligt at købe direkte fra Tesla?   Vh. Peter



Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Feb 12 '16
Hej Alle

Jeg ville blot dele det fulde serviceskema med jer, så I kan se hvad hvert service indebærer:

https://drive.google.com/file/d/0BxGILyb_YxeJVjl6RWlNbEh5bTQ/view?usp=sharing


1. April starter der en Teslauddannet mekaniker hos os og vi begynder at tilbyde service på Tesla Model S. Vi forventer at vores priser vil ligge væsentligt under Teslas egne priser. Detaljer og information kommer senere.


Vi er ikke autoriseret (der findes ingen autoriserede værksteder udover Teslas egne), men der gælder samme lovgivning omkring Tesla, som med andre bilmærker og det er at det ikke er et krav at service udføres på et autoriseret værksted. Det vil derfor ikke påvirke garantien. Men alt dette kommer der mere information om snarest. Jeg håber at denne nyhed vil blive godt modtaget og I må meget gerne dele det med andre Teslaejere.

ElPeter
ElPeter Feb 12 '16
@Autoskadestuen: Det lyder rigtig lovende. Man vil jo gerne have checket kareten en gang imellem, men uden at føle sig taget ved næsen.
runeh
runeh Feb 12 '16
Kan vi sådan helt objektivt få at vide hvad forskellen er på Tesla og "uautoriseret" service. Jeg er overbevist om alt med bremser, dæk, bremsevæske, vinduesvisker, fysisk inspektion af ting er præcis det samme. 
Dog tænker jeg Tesla kan taste deres service kode ind i bilen, og hente en masse oplysninger og se om der skulle være problemer. Det er der vel ingen andre der kan?
Og så er alt med batteri og drive unit vel også forbehold Tesla og deres viden. Eller hvad?
Johannelund
Johannelund Feb 12 '16
Har bestilt sevvicekontrakt, da deres mundtlige udlægning af vilkår var, 4 service efter ejers valg uden km begrænsning.
Kontaktede tesla for at høre om det stadigvæk var gældende, og fik at vide at det var det, HVIS man havde fået det bekræftet SKRIFTLIG, ellers 4 service med 20000 km eller hvert år alt efter hvad der kommer først.
hhs
hhs Feb 12 '16
Købte ultimo september 2015 servicekontrakt, 4 service efter ejers valg uden km begrænsning. Fik ingen skriftlig bekræftelse. Har nu aftalt at kontrakten slettes og pengene tilbagebetales.  
FrederikC
FrederikC Feb 12 '16
Jeg mener ikke at de bare kan ændre på tingene uden videre.

Når man har indgået en kontrakt så han man indgået en kontrakt, og hvis man laver ændringer til den så skal det varsles og der skal gives information direkte til de berørte med mulighed for at undgå af aftalen. Fuldstændig som hvis et teleselskab hæver deres priser. Jeg mener der er lovgivning på området. I min verden så er alt inkluderet i min aftale også sliddele som bremser. (Dog ikke dæk). Og aftalen er for 4 klip som jeg har på mail fra Jerome. Hvis det ændre sig så må de melde det ud.

Johannelund
Johannelund Feb 12 '16
Købte også servicekontrakt ultimo september, og da jeg fik servicekontrakten og så at den refererede til en 4 årige periode, kontaktede jeg tesla pr. Mail. Og bad dem bekræfte at der var 4 service efter ejers valg der var gældende, og det bekræftede tesla pr mail, med hele mail historikken inkluderet, så det må vel holde i byretten
Klaus_
Klaus_ Feb 13 '16
Citat fra FrederikCJeg mener ikke at de bare kan ændre på tingene uden videre.

Når man har indgået en kontrakt så han man indgået en kontrakt, og hvis man laver ændringer til den så skal det varsles og der skal gives information direkte til de berørte med mulighed for at undgå af aftalen. Fuldstændig som hvis et teleselskab hæver deres priser. Jeg mener der er lovgivning på området. I min verden så er alt inkluderet i min aftale også sliddele som bremser. (Dog ikke dæk). Og aftalen er for 4 klip som jeg har på mail fra Jerome. Hvis det ændre sig så må de melde det ud.


Umiddelbart har de jo heller ikke ændret på noget, idet den aftale du har fået udleveret, formentlig er til 4 år / 80.000 km. Ifølge servicechefen har der aldrig eksisteret en "klippekort"-aftale, så sådan en aftale kan ikke fremvises. Men mon ikke Tesla er nok "large" til at finde et tilpas kompromis.


Jerome lyder i øvrigt til at være væk... det var også en meget lang "ferie" han tog sig, så der har sikkert stukket et eller andet under: 

http:///...ank-you-Jerome/page3


*****


Men er der nogen der har prøvet at være til service med uoriginale fælge? Brokker de sig over det?

TorbenS
TorbenS Feb 13 '16
De kan umuligt brokke sig over uoriginale fælge. De kan jo efter flere måneder ikke skaffe originale fælge. De har ikke engang en leveringsdato....
Sider: « 1 2 3