Loading...
dk

Billigste finansiering? | Tesla Forum

ndvinge
ndvinge Sep 23 '13

Jeg er tæt på at acceptere Teslas finansieringstilbud igennem Nykredit med 25% udbetaling og 3,95% i rente, 8 års løbetid. Men jeg ville gerne høre andre hvor I har fået jeres biler finansieret, og til hvilken rente og udbetaling?

dennisogmia
dennisogmia Sep 24 '13

Har Nordea i dag og tanken var at bruge dem, har også snakket med diba som enlig lød okay, men det lyder da spændende med "Teslas finansieringstilbud", har du mere info på det??

120281
120281 Sep 24 '13

De mangler stadig et godt leasing program ala det i USA. Hvor man bruge Tax tilskuddet som udbetaling til leasing. Fik dette fra Nykredit Leasing på en model s performance.

Pris 11.318 kr. pr. mdr. og 157.500 kr i førstegangs ydelse. Dvs. efter 36 mdr. har man betalt 564.948 kr.
Skrev til dem om jeg så ikke bare kunne købe en efter 3 år for den kan de jo så sælge for en 200k :-)

Skrev så til ALD som var lige så skævt. Spurgte dem ind til hvorfor en BMW 5 serie der koster 7-800k for ny og kan leases for 7100kr pr. mdr. Svaret er så:

Man kan ikke sammenligne en Tesla med en BMW 5-serie. Vi beregner ydelsen ud fra bilens pris ekskl. moms og registreringsafgift. Tesla er rigtig nok billig i beskatning, men investeringssummen for os er at sammenligne med en Mercedes S-klasse, hvorfor en noget højere ydelse end en alm. 5-serie.   Ud over afskrivningerne skal det også nævnes at der er service og vedligeholdelse, dæk, Ranger Service og forrentning inkl. i ydelsen.

Men 3,95% i rente er da et fint tilbud i DK. Men USA har de jo ned til under 2% - samt den koster mindre.

Hvis bare regeringen fjernede momsen, så ville denne bil få lang større succes. Tolden kan vi nok ikke rigtig gøre noget ved :-)

Storgaard
Storgaard Sep 24 '13

Jeg har fået tilbudt 4,40% i rente hos Totalbanken med en udbetaling på 10%. - men dertil skal siges at de i samme ombæring forhøjer min indlånsrente på mine andre konti med 1%, hvilket betyder en brutto rente på ca. 0,5%. 

Jeg undersøger også andre muligheder, så kom gerne med input. 

ndvinge
ndvinge Sep 24 '13

Hej igen, og tak for jeres svar!

Jeg ringede blot til butikken i Bredgade for nylig, og fik at vide, at de var i kontakt med Nykredit, som lavede noget finansiering målrettet Model S. Derpå fik jeg et tilbud tilsendt på de førnævnte vilkår (dog betinget af kreditvurdering, osv). som jeg nu overvejer.

@Storgaard: Det lyder da også flot med en udbetaling på kun 10%. Er du "helkunde" eller er der nogle krav fra Totalbankens side?

Hookmaker
Hookmaker Sep 24 '13

Napper 0,49 % FlexKort over 8 år - men det kræver selfølgelig lige lidt luft..;-)

120281
120281 Sep 25 '13

@Hookmaker: Ja det er rigtigt. Men er også nogen uden boliglån :-)

Vil bare ikke af med mine aktier for at købe bilen - og vil helst købe den kontant. Så må nok vente og se hvad der kommer på brugtmarkedet.

Storgaard
Storgaard Oct 2 '13
Ja jeg er "helkunde" - hvis det hedder det.. Har både privat og virksomhed hos TotalBanken.
john
john Dec 4 '13

måske lidt svært at se eller ?

john
john Dec 4 '13

Men det er et flex leasing tilbud med split mellem firma og mig privat. 

Jeg har været inden og prøve en i dag og jeg er solgt… 

Kiefer
Kiefer Dec 5 '13

Hej.

Flex-leasing giver vel ikke rigtig mening på en Tesla hvor der ikke er nogen registreringsafgift. Det er vel almindelig leasing der her er tale om, hvor du splitter ydelsen mellem dit firma og dit privateforbrug?

/Martin

supergaard
supergaard Dec 5 '13

@Kiefer, som jeg ser det er det ikke flex leasing men split leasing der er tale om her. Det ser jo interessant ud hvis man mener at den elektroniske kørebog så letter ens arbejde og er mest fordelagtig i sidst ende, og det er vel svært at argumentere i mod. Især hvis man kører mest erhvervsmæssigt i bilen så slipper man for beskatningen af fri bil.

http://www.breinholt.com/split-leasing

Kiefer
Kiefer Dec 5 '13

Jeg er enig med dig i at det formodentligt er Split leasing der her er tale om, der blev så bare nævnt flex leasing. Men det kan da bestemt godt være interessant, jeg tror bare det er billigere at købe sammen med en 4 års servicepakke også selv om du evt. skal ud og finde finansieringen.

Læg mærke til at der i ovenstående tilbud betales 660 pr mdinkl moms for service, det er 7920 for service, det er en anelse mere end de 4750 man skal betale ved Tesla.

Så efter 36 måneder som jeg går ud fra tilbuddet er på, har man betalt omkring 750.000 for bilen dog inkl forsikring og service. Hvis man ved man alligevel ville sælge bilen efter de 36 måneder er det vel ok, du har ikke nogen restværdi du skal bekymre dig om, du kan bare gå ud og lease en ny...

Ved køb er der jo ubegrænset antal kilometer med i pakken :-)

/Martin

FrederikC
FrederikC Dec 17 '13

Har i alle lånt pengene over 8 år?

Kan man ikke hos Tesla låne over 8-9-10 år?

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Dec 17 '13
kajakaj
kajakaj Dec 17 '13

Næh - vi har gjort det modsat - intensiveret opsparingen over den sidste håndfuld år, da vi kunne se at elbilen endelig var indenfor rækkevidde. Havde egentlig sat næsen op efter en Fisker Karma, men med afgift blev den desværre alt for dyr - 2,3 mill. Teslaen dækker også langt bedre vores behov for en alsidig bil.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 17 '13
FrederikC
FrederikC Feb 18 '14

Hej MatthiasH,

Jeg har selv besluttet at tage den over 7 år.
Lige som dig vil jeg ligge ca. 150.000 kr ud, og bilens pris ender nok på 700-730.000 kr.
Jeg havde overvejet længere løbetid, men "tør" ikke andet end at regne med afskrivning som på en alm. ICE bil. (50% afskrivning efter 3 år). Syntes ikke rigtig om tanken om at stå med en restgæld.

DN
DN Feb 21 '14

Jeg forventer en afvikling over 10 år. Årsagen er pga. fleksibilitet. Jeg er fortsat en "ung gut" på snart de 29, har "kun" sparet udbetalingen sammen (150.000).

Regnestykket kommer for mit vedkomne til at se sådan ud;

TMS 85 kr. 750.000

Udbetaling kr. 150.000

Lån kr. 600.000 (Er bankansat så omkostningerne kan jeg "slippe for")

Rente 3,6%

Løbetid 120 mdr.

Ydelse pr. md. ca. kr. 6.000.

Kan du ikke lige lave det samme lånetilbud til mig så er jeg klar på at skifte bank :-) Har helt klart valgt den forkerte branche kan jeg se:-)

supergaard
supergaard Feb 21 '14

Well med DIBA bilfinans ser det sådan her ud under de samme forudsætninger som Mathias', afhængig af variabel eller fastforrentet synes jeg ikke det er SÅ meget dyrere ikke at være bank-ansat :)

Ydelse   Udbetaling  Rente    ÅOP   Lånetype    Løbetid    Bilens pris    Årgang

6.686 150.000 5,50% 6,26% Var. rente 120 mdr (10 år) 750.000 2014  

6.995 150.000 6,50% 7,34% Fast rente 120 mdr (10 år) 750.000 2014

Forummets indlæg er redigeret af supergaard Feb 21 '14
Kiefer
Kiefer Feb 21 '14

Jeg har valgt en lidt anden tilgang. kører via mit arbejde 36.000km om året som jeg får kilometergodtgørelse for:

Jeg solgte min nuværende bil som gav ca. 300.000

Kilometergodtgørelse på 36.000km = 108200 (20.000 ved 3,73 og 16.000km ved 2.1,-)

Jeg havde et årligt forbrug på ca. 4500 liter benzin, det koster ved en benzinpris på 12,- 54.000,- hertil skal så trækkes prisen for strøm fra som ved 300w/km koster ca. 22.000.

Så skal der trækkes ca. 10.000 fra i årlige grønne afgifter.

Så regner jeg også med at spare ca. 25.000 om året i reperationer. Set ud fra hvad min tidligere bil kostede om året at reparere inkl service. Så vl der dog komme en serviceudgift i worst case på 6.000 om året til Tesla, så en besparelse på 19.000 om året.

Så regnestykket ser for mit vedkommende således ud:

Tesla: 715.000

- Indtægt fra salg af bil: 300.000

- Kilometergodtgørelse år 1: 108.000

- Færre brændstofudgifter år 1: 32.000

- Færre udgifter til reparation og service først i år 2: 25.000

- Ingen udgifter til grønne afgifter 10.000

+ nye dæk årligt på vel. ca. 12.000

Forsikring er ca. det samme, så der er ingen merudgift eller besparelse at hente.

Så efter 1 år vil bilen være betalt ned til ca. 252.000,-

Allerede efter 3 år er overskuddet på over 60.000. Det er trods alt en ROI der kan ses i det hjemlige budget...!

Jeg satser rigtig meget på et af 2 scenarier efter 8 år: Enten skal hele bilen skiftes, eller også har Elon fået udviklet sit nye batteri der er markant billigere og med større ydelse, så det kun er batteriet der skal skiftes. Men det er der jo trods alt heldigvis lang tid til endnu.

Bemærk at jeg i dette regnestykke tager udgangspunkt i min tidligere alt for dyre benzinsluger der kun kører 8km/l

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Aug 11 '14

jeg gik med Diba langt af vejen, men min sparekasse kom tilbage med noget der lignede, så det blev dem. 

men utrolig tilfreds med den hurtige betjening Diba gav.. men kunne spare lidt oprettelse samt lidt mere flex indbetaling i sparekassen kronlylland (kristrup afdelingen) 11 afdrag pr. år (kørepenge mangler jo i sommer måneden) 

hvis der er nogen der skal bruge en kontakt person kan i skrive det.. 

5,75 i rente.. det er ikke på niveau med nykredit.. men det er en noget mindre udbetaling.. så for nogen kan det jo være bedre..

Sider: 1 2 3 »