Nææeh, men der er ingen tvivl om at lyden er ekstrem god (har flere gange haft samtaler ved 100-130 km/t hvor personen i dn anden ende troede jeg sad på kontoret :-)) Husk du kan styre lyden via volumenknappen på rattet, i venstre side
DerHansi
DerHansi: har du ekstra lydisoloeret bilen? for jeg har bestemt ikke haft de oplevelser at folk tror jeg sidder på kontoret når jeg kører 120-130km/t og samtidig snakker i telefon via det indbyggede "hands-free". Snarere tværtimod.
/Martin
Øh, snakker Larsen og Kiefer om det samme? Jeg opfatter Kiefer snakker om hvordan lyden er i 'den anden ende' (altså mikrfon og lyd optaget i TMS) og Larsen som lyden gengivet i TMS. Selv har jeg intet at klage over. Jeg både hører og bliver forstået fint. Dog går passager stemmen ofte ikke lige så godt igennem - men måske fordi vi snakker i munden på hinanden :-)
Nææeeh, jeg har ikke gjort noget ekstra, men måske er jeg bare en generation hvor den slags er en positiv a-ha- oplevelse. I modsætning two-chops tænker jeg bare ; altså hvis der er "medhør" på, så er det vel logisk at andre kan høre med ... Dåselyd mm. ; husk nu på du/I har selv valgt "glastag" - det giver vel klar lyd omkring een ?? ( brug nu bare volumen -knappen i rattet )
DerHansi
Ja, jeg er enig med både DerHansi og Twochops. Telefonlyden er glimrende inde i bilen selv ved høje hastigheder. Men problemet er, at ved lave hastigheder, kan telefonsamtalen (og også radio m.m.) tydeligt høres af forbipasserende. Det er ikke til fortrolige samtaler.
Min erfaring er at sådan er det på de fleste biler, har haft flere vw hvor man tydeligt kunne høre det hvis man gik/stod ved siden af. Har også lagt mærke til det på motorvejen/køgebugt der kan også tydeligt høre hvad folk snakker om når man triller forbi.
Øh, snakker Larsen og Kiefer om det samme? Jeg opfatter Kiefer snakker om hvordan lyden er i 'den anden ende' (altså mikrfon og lyd optaget i TMS) og Larsen som lyden gengivet i TMS. Selv har jeg intet at klage over. Jeg både hører og bliver forstået fint. Dog går passager stemmen ofte ikke lige så godt igennem - men måske fordi vi snakker i munden på hinanden :-)
Tror jeg ikke nødvendigvis vi gør, Lyden af modtagende telefonopkald i bilen er vist på niveau med den Mercedes S-klasse jeg havde før i tiden, der kan jeg ikke mærke forskel. Jeg tror som sådan heller ikke at dem jeg ringer op, kan mærke forskel på om det er en Tesla S, eller en Mercedes S, det jeg kommenterede var at dem jeg ringer til, ikke er i tvivl om at jeg befinder mig i en bil.
Nu skal det så også siges at jeg ikke er typen der nogensinde har gået særlig meget op i lyd i bilers musikanlæg. Jeg har aldrig betalt ekstra for bedre lyd, og har heller ikke gjort det i min Tesla da jeg alligevel for det meste alligevel hører taleradio eller børnemusik...
Jeg har ikke lagt mærke til om forbipasserende kan høre telefonsamtalen i bilen ved lave hastigheder. Men når du snakker i telefon ved lave hastigheder svarer det vel i princippet til at du holder stille og fører en samtale i en diesel- eller benzinbil, har da tit oplevet at kunne høre kollegaer der sidder i telefonmøder når jeg går forbi på parkeringspladsen om morgenen, her er det jo ganske tydeligt at man kan høre hvad de sidder og snakker om i bilen.
/Martin
@Kiefer og andre Tesla ejere
Vil det sige at du har en bil uden ultra hi-fi konfigurationen og er helt tilfreds med det - det er jo med at vide hvilken konfiguration man skal vælge når man kommer dertil - hvis der er andre gode råd og meninger vedr. valg af konfiguration og hvorfor er jeg meget interesseret i at høre om det.
Ja, jeg har valgt ekstra lydpakke fra og lever ganske godt med det, min hørelse og evner inden for det musikalske er alligevel ikke til en 19.000 kroners ekstra højtaler ;-)
/Martin