Men det er jo et fiktivt tal, og ja brugtpriserne i DK er jo relativt lave i forhold itl Tyskland, så skal man sælge er det måske en idé at kigge derned.
/Martin
Men det er jo et fiktivt tal, og ja brugtpriserne i DK er jo relativt lave i forhold itl Tyskland, så skal man sælge er det måske en idé at kigge derned.
/Martin
-Eivind
Er klar over at det er en gammel tråd, men det virker til at brugtmarkedet bløder efter den seneste usikkerhed pga. en ny omgang ændringer til afgifterne. Det er som om at politikerne ikke forstår, at el-bil salget ikke alene påvirkes af afgifterne men i høj grad også af usikkerheden ved utidige ændringer.
Det kunne være interessant at få nogle oplysninger på hvad forskellige modeller reelt bliver solgt til pt? Jeg har selv en veludstyret Model S 85D til salg, og selvom der har været mange besøg på annoncen, og også en del henvendelser, er den endnu ikke blevet solgt. Synes ellers at prisen er meget fornuftig, så gad vide om der overhovedet bliver solgt noget på trods af at mange Teslaer til salg ligner røverkøb?
Jf. internationale undersøgelser burde afskrivningen på Teslaerne være de laveste i klassen - både sammenlignet med andre store luksusbiler samt andre elbiler. https://electrek.co/...-28-after-50k-miles/
Gad vide om de tilsyneladende store afskrivninger er kommet for at blive, eller om vi vil se nogle stigende priser / hurtigere gensalg, når den aktuelle uro på afgifterne har lagt sig?
Tesla har vel selv hamstre mange biler op til 1/1 '16, og så er det noget med at nogle af de biler SIXT havde til udlejning er kommet retur.
Så lige nu er det Tesla der diktere prisen på brugte biler, da de sælger modeller uden afgift som stort set ikke har kørt noget, stadig med 4 års/80.000km garanti
Tesla har vel selv hamstre mange biler op til 1/1 '16, og så er det noget med at nogle af de biler SIXT havde til udlejning er kommet retur.
Så lige nu er det Tesla der diktere prisen på brugte biler, da de sælger modeller uden afgift som stort set ikke har kørt noget, stadig med 4 års/80.000km garanti
Som KimT siger, hvorfor gå på bilbasen når man kan gå ind i Teslas forretning og finde lign. biler til samme priser, hvor man får bilen klargjort og ny 4år/80.000km garanti, som ser ud til at være ret værdifuld på en Model S 85D. 85D starter på 639.000 hos Tesla, og selvom den er ældre og kørt mere, så får man bedre garanti og folk på gaden er nok lige imponeret om det er en januar 2015 eller december 2015 model.
Ja, det stemmer nogenlunde overens med mine egne overvejelser. Tror simpelt hen bare at det er et dumt tidspunkt at sælge på pga. det store udbud - ikke mindst hos Tesla. Derfor har jeg også sat min salgspris fornuftigt (?), med 700K for en 85D fra december 2015 med 15.000 km på tælleren og en nypris på ca. 930K ... http://www.bilbasen.dk/...del-s/85d-5d/3224974. Den bliver ikke sat længere ned, så det bliver nok en keeper - for nu.
Ode90d. Hvordan eksporteres vores biler og er der et markeds for det hvis vi danske Tesla ejere skal af med vores bil? Bruger man en agent eller hvordan .?
---------------
Jeg synes det var super nemt at eksportere min gamle slæde til Tyskland.
den var endda over 10 år og skulle synes o.s.v.
Under 10 år skal den bare have fastsat en stand.
Bed skat om hvad afgiften er og accepter evt. først når du har solgt.
Tror vurdering holder 1 mdr.
Sæt den til salg på autoscout.de eller andet sted.
Når min bil runder 810.000 km, så ved jeg at afskrivningen har været 1 kr/km. Hvad der skete prismæssigt i de mellemliggende ca. 20 år - who cares - bilen har aldrig været er investeringsprojekt.
-Eivind
-----------------
Sund tilgang til et bilkøb.
Er enig
Der er sikkert en del af ejerne der er vant til at skifte bil hvert 3-4 år, så de får måske trangen til nyt om et par år. Om der så er noget at skifte til er et godt spørgsmål, og det kan jo godt udskyde sådan en beslutning hvis der ikke er en god afløser. Jeg tror egentligt på at Tesla kommer til at holde prisen fint, men 80-90% af købesummen skal nok alligevel afskrives over 10år, 300.000km. Så 20% afskrivning på halvandet år, er jo meget fin afskrivning, det bliver bare til mange penge alligevel, især på en Tesla.Ja, det stemmer nogenlunde overens med mine egne overvejelser. Tror simpelt hen bare at det er et dumt tidspunkt at sælge på pga. det store udbud - ikke mindst hos Tesla. Derfor har jeg også sat min salgspris fornuftigt (?), med 700K for en 85D fra december 2015 med 15.000 km på tælleren og en nypris på ca. 930K ... http://www.bilbasen.dk/...del-s/85d-5d/3224974. Den bliver ikke sat længere ned, så det bliver nok en keeper - for nu.
Der er jo ikke afgift på disse biler. Så der er ikke noget at få tilbage fra skat. Så det er bare at sælge denTror det giver god mening at sælge ud af DK, men man skal nok handle hurtigt, fordi i f. Eks Tyskland konkurrerer man men nye biler der endda får statstilskud, og desto længere man venter desto mindre værdi. Det kan være at DK bliver lidt et omvendt marked, men jeg tror ikke rigtig på det, da man om et par år kan købe Model 3, og man får jo stadig konkurrence fra nye ICE, der også har autosteer og adaptive Cruise control etc.
Der er jo ikke afgift på disse biler. Så der er ikke noget at få tilbage fra skat. Så det er bare at sælge den
--------------
UPS... kvajebajer :-)
hvad betyder begrænset i denne sætning ved brugte teslaer solgt af Tesla?
en 4 år/80.000 km begrænset nybilsgaranti med vejhjælp er inkluderet.