Hvis Tesla gør alvor af at man får helt nye P100D som låne biler, så er de måske lidt mere motiveret til at sælge ud af dem de pt. bruger. Hvis de gør alvor af det, også i DK, sætter de nok CPO priserne lidt mere aggressivt.
Selvfølgelig kommer der ikke P100D lånebiler i DK, så skal Tesla jo betale afgift af dem. I DK kommer vi til at køre i lånebiler der er indregistreret senest 31.12.15
Det tror jeg du får ret i, selvom det er kedeligt.Selvfølgelig kommer der ikke P100D lånebiler i DK, så skal Tesla jo betale afgift af dem. I DK kommer vi til at køre i lånebiler der er indregistreret senest 31.12.15
Der står alligevel en del Teslaer i Odense hos au2select, de har 13 annoncer på bibasen:
http://billeder.bilinfo.dk/images/2146889928_7.jpg Hvor længe skal de stå før det kan betale sig at afmelde plader? Tesla har pillet en S60 de har haft til salg siden januar 16, så måske der sælges lidt hist og pist.Man skal jo betale forsikring på bilen så længe man har plader på. Jeg ved ikke om man som bilforhandler kan få en speciel attraktiv pris da bilen jo ikke rigtig kører ude på vejene. Men det virker til at det er de færreste forhandlere der har plader på deres brugte biler, med mindre den lige er kommet til salg, så har de jo 14 dage til enten af afmelde eller omregistrere bilen.
Det jeg måske ville være mere nervøs for ved den stribe biler, og også hos andre brugtforhandlere af Teslaer er hvor længe de har stået uden strøm på bilen. Personligt ville jeg nok enten vælge at købe min bil direkte hos Tesla eller hos en der sælger sin bil privat der har brugt bilen og ikke bare ladet den stå stille uden strøm end at købe den hos en forhandler der bare lader dem stå i udstilling uden at sætte strøm til bilerne.
/Martin
Man skal jo betale forsikring på bilen så længe man har plader på. Jeg ved ikke om man som bilforhandler kan få en speciel attraktiv pris da bilen jo ikke rigtig kører ude på vejene. Men det virker til at det er de færreste forhandlere der har plader på deres brugte biler, med mindre den lige er kommet til salg, så har de jo 14 dage til enten af afmelde eller omregistrere bilen.
Det jeg måske ville være mere nervøs for ved den stribe biler, og også hos andre brugtforhandlere af Teslaer er hvor længe de har stået uden strøm på bilen. Personligt ville jeg nok enten vælge at købe min bil direkte hos Tesla eller hos en der sælger sin bil privat der har brugt bilen og ikke bare ladet den stå stille uden strøm end at købe den hos en forhandler der bare lader dem stå i udstilling uden at sætte strøm til bilerne.
/Martin
Jeg tror nu ham Rene / Au2select er rimelig Tesla kyndig og passer fint på dem, men forstår godt bekymringen. De forhandlere, som har en enkelt Tesla til at stå (længe), til en alt for høj pris, skræmmer mig meget mere, jeg tror simpelthen ikke de aner det mindste om den.
Jeg tror nu ham Rene / Au2select er rimelig Tesla kyndig og passer fint på dem, men forstår godt bekymringen. De forhandlere, som har en enkelt Tesla til at stå (længe), til en alt for høj pris, skræmmer mig meget mere, jeg tror simpelthen ikke de aner det mindste om den.
Helt enig. Der er en del forhandler, som har en enkelt stående, som de nok har købt, da de troede de kunne tjene kassen på den. De aner intet om bilen, og hellere ikke om batteri pleje mm.
@Ledsager, med lidt held og tålmodighed 330-340. Lidt mindre hvis du har travlt. Jeg har et bud på 300 for min 85D samme årgang - kørt 200.000.
Hvor tænker I en P85 RWD 2015 i metalrød med skiftet MCU, Skærm og Motor i 2020/2021, CSS opgraderet, aftageligt anhængertræk, opticoate, carbon spoiler og interiør, blackvue dashcam HD for og bag. Kørt 24.000 på ny motor og 169.000 ialt. Alt i udstyr og med lyst læder. Hvor skal den ligge prismæssigt?
Vil umiddelbart prissætte den 30-40 under en 85D.
MEN den har jo fået ny motor og det kan måske trække lidt op. Selvom det er mere batteriet der er akilleshælen, og det har fortsat 169 kkm.