Loading...
dk

Tesla model 3 - 35.000$ ~ 230.000dkk | Tesla Forum

NikolajK
NikolajK Feb 18 '16

Jeg overvejer også at ligge en bestilling d. 1 april, men tænker samtidigt at man får samme pris kan få en brugt S'er :-)

Er der nogen der kan remse forskellen på Model S og 3 op?

Min umiddelbare bekymring går på om 3'eren er en familiebil i Model S klassen med plads til 2 voksne, 2 børn, hund og hvad der ellers hører med af opbakning.

Nikolaj
Nikolaj Feb 18 '16
Model 3 skulle være på størrelse med BMW 3-serien. Hvor S jo er lidt større end 5-serien, som man også kan forvente af en amerikaner-bil. Så jeg tror Model 3 passer godt til de fleste danske familier, da det stadig vil være en pæn stor bil, i modsætning til meget af det vi ser på de danske veje.

Derudover skulle model 3 få noget mindre luksuriøst standard-udstyr, hvilket selvfølgelig også er med til at holde prisen nede. Så det bliver nok manuelle stof-sæder etc., der kommer i bilen som standard. 

Kiefer
Kiefer Feb 18 '16
Og sikkert en meget lang udstyrsliste der hiver prisen på bilen gevaldigt op. 

/Martin

Twinauto
Twinauto Feb 18 '16

Denne artikel beskriver det ret fint - lidt som at sammenligne en Audi A4 med en A8;-), begge rigtig fine biler, MEN.....

http://www.teslarati.com/tuned-third-generation-tesla-model-e-will-utilize-steel-construction/

dipth
dipth Feb 19 '16
Ifølge mine beregninger vil prisen inklusiv moms og afgift på model 3 blive følgende (afhængigt af år og mængde ekstraudstyr).

Priserne er beregnet på baggrund af et energiforbrug på 206 wh/km

Så ja, det kunne nu være lækkert hvis man kunne nå at få en leveret i 2017, men det sker nok næppe.

Kiefer
Kiefer Feb 19 '16
Hvis man ser på hvad der er realisitsk, så tror jeg ikke vi skal se en bil fra Tesla før tidligst i 2019 nok først i 2020 her i Europa.

Hvis man ser på den tid det har taget fra første kig til de begynder at levere Model X, så snakker vi ca. 4 år. Ja det vil være en billigere bil at producere end både Model S og Model X, men til gengæld er de slet ikke begyndt at lave produktionsapparatet endnu, og en sådan tager nok ca. 2 år at opstille, teste og indkøre.

Og for første gang skal Tesla konkurrere direkte mod en anden bil her i form af Chevrolet Bolt. Det har de jo på både Model X og Model S ikke skulle gøre tidligere, hvor de selv har kunnet sætte standarden. Jeg tror de bliver udfordret her.

Silent_Ghost
Silent_Ghost Feb 19 '16
Enig i at de bliver udfordret, men tror bestemt også at Model 3 vil slå konkurrenterne. Bare det at have udbygget et Super Charger netværk vil få mange til at fravælge alternativerne. Og alt andet lige så har Tesla et brand som vil stå stærkere end Cherolet Bolt. Bolt bliver leveret med 200miles battery pack, og mon ikke Model 3 bliver lidt større bare for at kunne slå den på dette benchmark også? Tesla bliver verdens største producent af litium batterier og de vil alene af den grund have en pris som er min. 30% lavere end konkurrenterne. Måske er den eksisterende bilindustri datidens Nokia, måske har de ikke set skriften på væggen. Måske er det dem der bliver udfordret? Spænende bliver det i hvertfald :)
NicklasF
NicklasF Mar 2 '16

Citat fra dipth Ifølge mine beregninger vil prisen inklusiv moms og afgift på model 3 blive følgende (afhængigt af år og mængde ekstraudstyr).

Priserne er beregnet på baggrund af et energiforbrug på 206 wh/km

Så ja, det kunne nu være lækkert hvis man kunne nå at få en leveret i 2017, men det sker nok næppe.

Jeg har selv prøvet at regne på det da jeg med næsten 100 % sikkerhed ligger en bestilling 31 marts / 1 april.
Men jeg kommer frem til en del mere end dig, hvordan har du regnet det ud?

Det er jo ikke X % afgift, X % af afgiften (fx 20 % af den samlede afgift i 2016) Altså 105 % af de først 87000 og 150 % på resten det giver så en samlet registreringsafgift og i fx 2016 skal man så betale 20 % af den.

Jeg håber på du har gjort det sådan, og det er mig der regner forkert :) Men jeg kommer frem til følgende med 206 wh/km:
2016    354109

2017    411968

2018    494292

2019    566616

2020    595546

EDIT: Jeg fandt min fejl - jeg får ca. det samme som dig nu! - Så passer levering til 2018 bedre ind i mine planer ift. prisen, fedt fedt fedt.

Forummets indlæg er redigeret af NicklasF Mar 2 '16
mbk
mbk Mar 4 '16
@dipth

Vil du dele dine mellemregninger?

Jeg har forsøgt mig med denne:

http:///...%C3%A5%20elbiler.pdf

Basis pris på 35000 USD, er der nogen der ved om den indeholder US ækvivalente til moms? Og hvis ja, hvad denne pct ca. er?

De 206 Wh/km, er det ikke lidt højt sat? Umiddelbart ville jeg gætte i omkring 160 Wh/km, det er måske lidt lavt, men måske jeg bare er uvidende. Er TMS ikke opgivet til 180Wh/km i UN/ECE? Jeg kan ikke lige finde en god kilde.

NicklasF
NicklasF Mar 5 '16
@mbk

Du kan få mine :) Jeg har brugt samme udgangspunkt som dig.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_TmIZX7BX_i3ucgELpF6YUKLeVZ6LrvEhesENtzcoAc/edit?usp=sharing

dipth
dipth Mar 6 '16
Mine udregninger kan I finde her:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d-JIYdUDJ40NUQqmDEdRWdXlCcxFY_BYwphLyLYmMag/edit?usp=sharing

De tager udgangspunkt i det skema som Din elbil Klub har udgivet her:

http://www.danskelbilkomite.dk/Skema%20til%20registreringsafgift%20p%C3%A5%20elbiler.pdf

Forummets indlæg er redigeret af dipth Mar 6 '16
dipth
dipth Mar 6 '16
Er der i øvrigt nogle som ved hvornår Tesla Danmark begynder at tage imod reservationer?

Bilen bliver jo først annonceret d. 31. marts om aftenen dansk tid efter at deres salgssteder i DK er lukket for dagen, men kan man dukke op hos en af deres danske salgssteder på dagen inden annonceringen og reservere alligevel, eller er vi nødt til at vente til 1. april?

NicklasF
NicklasF Mar 7 '16
Jeg har været inde i Tesla Århus og spørge. 

Han sagde de stadig intet info havde fået om hvordan det kommer til at være i EU, men Musk sagde verden over fra d. 31 marts. Så det det er enten fra d. 31 marts eller 1. april i danmark. De har dog fået af vide der bliver sendt noget info ud via nyhedsbrev fra Tesla, i løbet af marts. Han forventede 7000-8000 i udbetaling for reservation  

Kiefer
Kiefer Mar 7 '16
Tesla Århus ved lige så meget som du og jeg. Nemlig absolut ingenting ;-)

Det lærte vi med Model X reservationen, de fik absolut ingen information ud over hvad der blev sendt ud til alle andre på samme tid.

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 29 '16
Mens vi venter...

www.https://artofgears.com/...eels-like-christmas/

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 29 '16
Kiefer
Kiefer Mar 29 '16
Mon ikke de 35.000 USD er med tax incentive, besparelser på benzin osv. Det ville ligne Tesla at lave en sådan beregning, og den færdige bil så ender på en 55-65.000 USD med optioner.

/Martin

Sithfury
Sithfury Mar 30 '16
De har sagt at prisen er uden tax incentives, men jeg vil også undrer mig meget om det ikke er prisen for en ret skrabet model med et legetøjsbatteri
3450rbt
3450rbt Mar 30 '16
Hvis disse spec's holder, bliver det en lille vildbasse:
http://electrek.co/2016/03/30/tesla-model-3-specs/
T3S7A
T3S7A Mar 30 '16
Er der nogen som skal til Tesla Århus i morgen og lave en reservation?
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 30 '16
Spændende :-) hvornår sker offentliggørelsen dansk tid?
Sider: « 1 2 3 4 5 »