Loading...
dk

Tesla model 3 - 35.000$ ~ 230.000dkk | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Apr 1 '16
SuneH, Speedo er i venstre hjørne af den store skærm. 
KimT
KimT Apr 1 '16
Jo speedomenter er det lille tal oppe i venstre hjørne man kan se i ovenstående video omkring 0:35
Dieselosaurus
Dieselosaurus Apr 1 '16
Synes at de overordnet set er sluppet ret heldigt afsted med designet - især snuden er mere vellykket, hvilket må have været en udfordring når man er så vant til at se på en grill. I mine øjne er forlygterne er til gengæld knap så heldige, og jeg ved godt at de slet ikke ligner, men de får mig til at tænke på en Renault Megane 2010...

Gad vide om de med vilje har neddroslet et par karaktertræk ifht. S og X for ikke at kanabalisere salget? Eller om de bare synes at de lygter sidder 100% i skabet :-)

Hvor er den i det hele taget meget mere vellykket end mange af de gætværk og tegninger, der har floreret på internettet op til lanceringen...

Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus Apr 1 '16
P85DK
P85DK Apr 1 '16

Citat fra T3S7A Bagagerummet.

Ikke stor fan af dette :-(

Tesla Model 3 Roof

Synes jeg faktisk de er sluppet meget godt fra, når der er nu er den store bagrude, som jeg synes ser superfed ud.

Bagagerummet er stort og åbningen er faktisk også pænt stor

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 1 '16
Niels
Niels Apr 3 '16
er det ikke på tide at få rettet overskriften....
prisen i dk bliver IKKE 230.000 kr. (fakta).
vi risikere at vildlede nye tesla fans/brugere som ikke kender alle detaljer og historiske måder som tesla beregner.

tilbage i 2011 lavede jeg en teoretisk beregning af hvad model s ville koste i dk, og ramte rigtig med få1000 kr.

til de 35.000 $ skal der formodentlig lægges fed tax tilskud som alle us borgere kan få (7500 $)
dette er helt normalt tesla praksis når de annoncere elbils priser (historiskset har det været sådan)
dertil lægger tesla en faktor som bl.a. dækker transport og valuta varriationer samt andre udgifter.
de konkrete regnestykker som er lavet i denne tråd - har de taget højde for den faktor som tesla lægger på deres bil priser for at sende til eu, eller er der blot taget de 35.000 usd og regnet ud fra dagskurs ? - så vil regnestykkerne ikke passe.

alt i alt skal vi forvente at bilen i dk sælges af tesla med fra priser på ca. 330.000 dkr dertil skal lægges moms og de til den tid gældende afgifter.
jeg forventer at denne billige model 3 i dk ikke kommer på gaden til under 600.000 kr.
specielt som det ser ud pt. vil langt de fleste skulle betale fuld moms/afgift i dk.

oplys venligst nogle realistiske priser så nye medlemer ikke skuffes.
Raymond
Raymond Apr 3 '16

Hvis $35K passer(der skal ikke tillægges tax på), så bliver bilens pris i INKL. moms og afgifter til at ligge omkring 400K (65% afgift til den tid og en pæn prisreduktion for at køre 60km/l "benzin" - bva).

http://www.danskelbilkomite.dk/regafgift.html

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Apr 3 '16
ODE90D
ODE90D Apr 3 '16
@Niels: Tesla har sagt meget klart at prisen på 35k er FØR tax incentives. Så dit regnestykke holder ikke. Derudover vil bilen sandsynligvis blive produceret flere steder i verden, hvilket vil kunne eliminere told. Men det er altsammen gætteri ..... Bortset fra at prisen på 35 k er FØR tax incentives.
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Apr 3 '16
Twinauto
Twinauto Apr 3 '16
Det er ganske korrekt, de 35.000 er en base model så kommer der told/moms oven i, herefter 65%, jeg bliver meget overrasket hvis prisen for base model bliver under 400.000, selv opererer jeg med op mod 600000 for en model med stort batteri og godt udstyr, og måske op i mod 700.000 for topudstyr, det bliver IKKE en ny folkevogn med mindre afgiften ændres
Twinauto
Twinauto Apr 3 '16
Og så melder næste spørgsmål sig så - vil man så ikke hellere have en 90DL, 3 år gammel, uden afgift og få km
Raymond
Raymond Apr 3 '16

Elon sagde, at mindste model er en virkelig god model og ikke en model skrab - den vil være sammenlignelige biler overlegen i udstyr. Så prisen for en rigtig god model 3 starter altså ved de 400k.

Hvis du ser på sammenlignelige biler, så er der en faktor 2 eller mere fra mindste model til top + udstyr og mindste model er virkelig model skrab.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Apr 3 '16
Twinauto
Twinauto Apr 3 '16
Er vi så ikke enige? Base model 400, og herfra kan det kun gå opad:-)

Til den tid kan man så få en 70D med få km og topudstyr til stort set det samme

Jeg siger IKKE at jeg ikke kan finde på at gå fra en S til en top model 3, det er også serfir reservationen er i hus, men vil helt sikkert sammenligne med en god brugt S, den VIL bare være mere premium end 3
edge
edge Apr 3 '16

@Raymond.

Elon siger så meget. Han sagde også at P85D ville have 700 HK. Selv et fuldstændig entydigt, målbart og konkret udsagn viste sig ikke at holde. Så det med "virkeligt god" og "sammenlignelige biler overlegen i udstyr". Tja, man skal nok vente og se hvad realiteten bliver, frem for at regne med noget han siger.

Niels
Niels Apr 3 '16
ok, jeg har tydeligvis ikke læst på lektien. tax fordel er ikke inkl. i de 35.000 kr, men tesla lægger uanset også transport og valuta varriation oven i prisen - det gør de også i dag på en model s.
dette sker før moms og afgift - man kan ikke blot tage de 35.000 kr omregnet fra aktuel usd.
dertil moms og afgift.
enig med twinauto vi har nok ikke lige en folkevogn, og til den tid gør afgift at den nok nærmer sig dagens model s pris dvs frapriser omkring 550.000 kr og i praksis nok nærmere 600.000 kr med f.eks. suc option eller ligne. vi får se
edge
edge Apr 3 '16
Ja, den bliver nok dyr i DK, desværre. Den ser ellers lækker ud - man kunne godt ønske sig den front på model S i stedet for den lidt uheldige fiskemund.
KimT
KimT Apr 3 '16
De $7500 de kan få i USA i tilskud gælder kun de første 200.000 biler pr. producent, herefter bortfalder muligheden for at få tilskud. Så jeg tvivler på at der er nogen Model 3 købere der kan få del i dette tilskud. Tesla er vel oppe over 100.000 biler nu, og de er vel oppe på knap 18.000 produceret biler pr. kvartal. Så inden den første Model 3 leveres til en kunde har de rundet de 200.000 biler.
ODE90D
ODE90D Apr 4 '16
@Kim: Det er kun delvist korrekt, og indtil videre er det nærmere 50.000 Tesla har solgt i USA med tilskud. 

Like the prior program of income-tax credits for purchase of a hybrid-electric car, which ended several years ago, there's a cap on how many cars from each maker qualify for the credits.

But whereas hybrids were capped at 60,000 vehicles per carmaker, plug-in vehicles have a higher cap: 200,000 cars per manufacturer. That applies to sales in the United States only, and once that number is achieved, the credits start to phase out over a one-year period starting in the second quarter after that total is reached. For two quarters, the credit is halved; for a third quarter, it is set at 25 percent of the original amount. Then, it's done.

Så der er endnu ca 150.000 Tesla'er der kan opnå tilskuddet i USA før udfasningen begynder - de efterfølgende vil så få et reduceret tilskud indtil der er gået 1 år fra de 200.000 blev nået.

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Apr 4 '16
mbk
mbk May 24 '16
Citat fra ODE90D @Kim: Det er kun delvist korrekt, og indtil videre er det nærmere 50.000 Tesla har solgt i USA med tilskud. 

Like the prior program of income-tax credits for purchase of a hybrid-electric car, which ended several years ago, there's a cap on how many cars from each maker qualify for the credits.

But whereas hybrids were capped at 60,000 vehicles per carmaker, plug-in vehicles have a higher cap: 200,000 cars per manufacturer. That applies to sales in the United States only, and once that number is achieved, the credits start to phase out over a one-year period starting in the second quarter after that total is reached. For two quarters, the credit is halved; for a third quarter, it is set at 25 percent of the original amount. Then, it's done.

Så der er endnu ca 150.000 Tesla'er der kan opnå tilskuddet i USA før udfasningen begynder - de efterfølgende vil så få et reduceret tilskud indtil der er gået 1 år fra de 200.000 blev nået.

Måske derfor Elon vil rampe produktionen op i 2018. Hvis de rammer 200k solgte biler i 2017 og sprøjter 400k ud i 18 er ser stadig en del der kan få tilskud :-)
Er spændt på om vi ser biler i DK i 2018, jeg sparer op til det, men hvis det bliver 19 bliver det nok for dyrt.. Gør det måske også i 18..
Sider: « 1 2 3 4 5