Loading...
dk

Bordershopping | Tesla Forum

CarstenHansen
CarstenHansen Feb 17 '16
Hej 

Er der nogen som har erfaringer med at fylde Teslaen med drikkevarer på den anden side af grænsen. 

Hvor mange rammer kan man ca. have med tilbage? 

Evt. antal rammer med og uden brug af bagsædet. 

Nogen erfaringer eller skud fra hoften? 

henrik_dk
henrik_dk Feb 17 '16
Med bagsæderne nede så kunne jeg have 45 kasser og 6×6 flasker 1.5 liter Pepsimax. Samt 3 bæreposer med slik, vin osv.

Der var plads til mere, men havde ikke nok tæpper med. Dem brugte jeg for ikke at ridse forsæderne bagpå.

VH
VH Feb 17 '16
Henrik_dk: Så hører du da vist også til i fluevægtsklassen :-)
Junior
Junior Feb 17 '16
Kan ikke huske hvor mange rammer vi havde med (Vel omkring de 25), men her er et billede fra sidste grænsetur. Da vi var 3 afsted + ferie oppakning, så kunne vi ikke bruge bagsæderne.

SuneH
SuneH Feb 17 '16
I har vel ikke glemt Frunk'en?
PeterE
PeterE Feb 17 '16
Med en vægt på 2211 kilo, og en godkendt totalvægt på 2640 kilo - og et par passagerer i bare 80 kilo klassen, så er der vel ca plads til en plade Marabou og en ramme sodavand...
NikolajK
NikolajK Feb 17 '16
Citat fra PeterE Med en vægt på 2211 kilo, og en godkendt totalvægt på 2640 kilo - og et par passagerer i bare 80 kilo klassen, så er der vel ca plads til en plade Marabou og en ramme sodavand...
Det er enten en meget stor plade Marabou eller en ditto ramme sodavand du har med...

2 voksne a 80 kg og 3 børn a 20 kg burde give dig ca. 200 kg (+20 rammer sodavand/øl) til andet.

Hvor har du iøvrigt vægt og totalvægt fra? Synes ikke jeg kan google mig frem til de samme tal.

nicom
nicom Feb 17 '16

Nikolaj , vægt og totalvægt . mon ikke det står sikkert på hans registreringsattest.

NikolajK
NikolajK Feb 17 '16
nicom, jo det er da bestemt et godt bud, jeg undrede mig bare over at jeg ikke kan finde de samme tal, men istedet finder vægt på 2100 kg og totalvægt på 2590 kg (eksempelvis fra en P85, 2014). Men det skal ikke ødelægge pointen, jeg undrede mig blot.
Klaus_
Klaus_ Feb 17 '16
2590 kg står der på min registreringsattest, så jeg må undvære 50 kg sodavand i forhold til Peter :(
PeterE
PeterE Feb 17 '16
Tallene er fra dmr, og står nok magen til på reg.attesten. Min pointe er at hvis man fylder trunk,  bagsæde og frunk op med dåsedrikke så falder nok bilen sammen :))