Loading...
dk

Køb af skadet Tesla | Tesla Forum

Jesperf
Jesperf Feb 19 '16
Jeg har kig på en Tesla som tidligere har været skadet og er købt fri af forsikringsselskabet -den er bygget op ved Das og ligner en god handel. Jeg er dog i tvivl om der er for risikofyldt at købe den - Holdninger? Med bilen følger garanti for opbygningen og da den er ca. 1 år gammel også garantien fra Tesla.
DeaconWP
DeaconWP Feb 19 '16
Sørg for at få bekræftelse på fortsat garanti og Supercharger mulighed fra Tesla Motors.

DAS er vist et ok værksted til at reparere biler, så det skulle ikke være noget problem.

Vil Tesla lave et kontrol eftersyn af bilen, som så kan fortælle dig mere positivt om bilens stand, end din sælger kan? (Lidt lige som et FDM check inden køb)
Jesperf
Jesperf Feb 19 '16

Tydeligt at se at jeg er Rookie på det her forum - har skrevet indlægget under Model X, det er selvfølgelig en Model S. Godt råd med at få den forbi Tesla til et tjek – Jeg har forsøgt at få Tesla til at fortælle lidt mere om bilen via VIN no. men de vil kun dele oplysninger med ejeren - det kan være at det kan bekræftes på mail eller lign. til nuværende ejer.  

Kiefer
Kiefer Feb 19 '16
Du skal sørge for at få den registreret ved Tesla. Hvis de har været erklæret totalskadet ved Tesla er den måske taget ud af deres systemer. Her kan man få den genåbnet. Men det vil jeg helt klart tro DAS ved meget mere om. Er det DAS der er den nye ejer, eller er det en der har købt den fra DAS og nu sælger den som genopbygget?


Men som Deacon skriver, der er ingen tvivl, du skal en tur forbi Tesla for at høre hvad de siger til bilen, er den lukket så du ikke kan bruge SuC er bilen jo ikke meget værd.


/Martin

ALC
ALC Feb 20 '16
Det er denne her - korrekt ?


Min kammerat fik den tilbudt før den kom til salg, men sprang fra.........

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85/2765742

Jesperf
Jesperf Feb 20 '16
Tak for de gode input - korrekt det er den, hvorfor sprang han fra?
Twinauto
Twinauto Feb 20 '16
Hold dig væk, totalt uprof og useriøst at et firma som Breinholdt ikke beskriver i annoncen at den har været skadet, hvori skaden bestod osv. Principielt kan det jo være småting, men når man ikke er ærlig i annoncen, hvad skjuler den så?
lysmanden
lysmanden Feb 20 '16
Twinauto. Forstår dit synspunkt , omvendt hvorfor beskrive det når skaden er fikset og bilen er godkendt? Vi er dog helt enige.
Jeg vil aldrig sætte min tillid til en bil der har fået skiftet så lidt som et visker blad ude fra DAS....
Jesperf
Jesperf Feb 20 '16
Det skal lige nævnes, at ved første henvendelse blev jeg gjort opmærksom på at bilen havde været skadet. Jeg har talt med ham der ejede bilen da den blev skadet, og har fået et par detaljer jeg lige vil tjekke med Breinholt. @lysmanden hvorfor har du ikke tillid til DAS?
runeh
runeh Feb 21 '16
Kan det ikke betale sig at smide de 50-100 ekstra for en tilsvarende uskadt?
Lars72
Lars72 Feb 21 '16
Synes det er forkert at hænge DAS ud - uden saglig begrundelse. 

De laver trods alt alle alu skader på Tesla'er på Sjælland - som nok løber op i flere håndfulde om ugen.  

Chris
Chris Feb 21 '16
Lars72+1
Hape
Hape Feb 21 '16
Bare lige en heads up. Hvis det er bilen på billedet ligner det meget en US bil, se blot på reflekserne i tågelygterne. :)
P85DK
P85DK Feb 21 '16
@Hape - det er ikke deres egne billeder, de er fra Greencarreports.com


https:///...LJVoDcJsHNmwHvi4OAAQ

Jesperf
Jesperf Feb 21 '16
Jeg var forbi og se bilen i dag, den blev fremvist af Kim fra DAS - den er dansk fra ny. Jeg vil sige at bilen stod flot og havde lige fået opticoat. Det blev oplyst at der er fuld garanti fra Tesla ud fra normal vilkår og at den havde været forbi til tjek og kodning af diverse sensorer. Jeg har bedt om at få dette på skrift fra Tesla. 


Det er selvfølgelig meget fristende at falde for bilen når den nu står der i de høje stiletter og 100 k under markedspris, men min største bekymring er om det vil blive svært at komme af med den igen, at andre ser det som et kæmpe NO GO at den har været skadet.  Det koster som runeh skriver 50-100K at blive fri for den bekymring :-)

Twinauto
Twinauto Feb 21 '16
Du skal ihvertfald først og fremmest bede om kopi af taksatorrapport iog se hvor omfattende skaden er.

Og så skal du forvente at den der skal købe den af dig en gabg vil være lige så skeptisk:-).

Hvis de 50-100 ekstra beryder noget i jeres daglige økonomi, så er det jo værd at spare her og nu, men du skal også forvente at få en del mindre for bilen, når den engang skal sælges.

Når det er sagt, så behøver en korrekt opbygget bil efter skade jo ikke være et problem overhovedet, men afhængig af størrelsen på skaden, så kan det også være dyrt købt, at spare 50-100 her og nu. Hvis skafen var stor, så vil jeg anbefale at droppe den
lysmanden
lysmanden Mar 30 '16
Hvis den er i fin stand hvorfor er den så 50-100.000 kr billigere ?
lysmanden
lysmanden Mar 30 '16
Lars og Jesper : kender i brændt barn skyer ilden ?

Er der ikke noget med af Tesla ikke længere bruger DAS pga dårlig udført kvalitetsarbejde og istedet er gået over til Andersen og Martini ?
Jesperf
Jesperf Apr 1 '16
Jeg endte med ikke at købe bilen da min usikkerhed var for stor. Da jeg var forbi DAS kunne der absolut ikke være flere biler inde på værkstedet, og ja det så noget kaotisk ud. Men da jeg personligt ikke har noget at udsætte på min oplevelse med DAS ville det være forkert at hænge dem ud. Jeg spurgte direkte Kim om en kommentar til den dårlige omtale af DAS herinde og han svarede at de havde været ekstremt ramt af mangel på reservedele og at han i gennemsit havde alle sine 60+ låne biler ude at køre (må være det samme som 60+ biler til reparation) og at der derfor altid var mulighed for utilfredse kunder. Efter min overbevisning er Andersen og Martini blevet værksted nr. 2 på Sjælland hvilket virker meget klogt af Tesla hvis man har +4000 biler kørende rundt i DK.  Jeg har for nylig hørt at Bayern Auto i Odense har fået special tilladelse til at bistå med mindre reparationer.