Loading...
dk

Hjemmeladning begrænset til 10A | Tesla Forum

Knudsen
Knudsen Feb 23 '16
@DeaconWP: Ja - som jeg nu husker det, så vælger bilen altid max første gang den tilsluttes et nyt udtag - og Tesla'en husker desuden GPS position for dette udtag. Hvis man så skruer ned for ladestyrken, så vil den efterfølgende starte med denne "huskede" strømstyrke på denne GPS position hver gang man efterfølgende lader her igen. 

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Feb 23 '16
Knudsen
Knudsen Feb 23 '16

Kunne der mon lokkes med een eller ande til at se hvad bilen faktisk skriver, hvis man prøver at afbryde alle 3 faser - men KUN een af gangen at forstå... Jeg har nemlig ikke selv normale sikringer til ladning men derimod een fælles/samlet automat-sikring, og kan derfor ikke teste dette. 

Og måske enda endnu videre... med kun een fase på af gangen - kan dan godt lade på een fase alene på hhv. L1, L2 og L3...? og ikke mindst hvad skriver den i displayet her...?

Kiefer
Kiefer Feb 23 '16
Bil vil, hvis der går en fast lade med færre A, men stadig i display skrive et lille 3-tal med en cirkel om.

Det har jeg prøvet en del gange i vores tidligere hus, hvor jeg fandt ud af at tørretumbler var sat på L2 på garageudtaget. Det var hverken tørretumbler, sikringer eller bilen særlig glad for i længden...

/Martin

Hank
Hank Feb 24 '16
Hej Deacon.

Jeg har prøvet et par Clever Type 2, med mit 32 amp Type 2 kabel, og bilen har selv selekteret 32 amp ved ladning. Det giver bare kun ladning med 10 km/h.

Jeg har naturligvis informeret Tesla, som nu med selvfølge i stemmen forklarer at det bare er fordi begge mine ladere er gået i stykker, og at de nu har bestil to ladere hjem, som først kan være i Kastrup 5/4, som pudsigt nok lige er den dag jeg har bestilt eftersyn til.
Personligt tror jeg der er noget helt andet galt, og bilen melder "Unable to charge, close charge port, press brake pedal and try again" mens den lader ganske langsomt.

DeaconWP
DeaconWP Feb 24 '16
Hank. Jeg er kommet til grænsen, eller en af dem, for min viden på det emne, så jeg vil ikke kunne sige nogen imod her. :-)
Jeg synes dog som dig det er pudsigt der lige går nøjagtigt så længe før der kan skaffes reservedele.
Men godt Tesla fandt ud af, at du mangler 2 ladere.
Kiefer
Kiefer Feb 24 '16
Hank: Kør bilen tør og lad Tesla afhente bilen, så bliver den repareret meget hurtigere...

/Martin

Hank
Hank Feb 25 '16
I dag gav det sig selv.

Bilen melder igen "Car Needs Service - Pull over safely" og i tillæg "12V Power Low - Car May Shut Down Unexpectedly"

Jeg regner med at Tesla henter den, og at problemerne bliver løst.

Forummets indlæg er redigeret af Hank Feb 25 '16
kka
kka Feb 25 '16
... Og jeg kan tilføje at jeg fik testet UMC'en på på et andet CEE-stik, hvor den fint ladede med 16A på alle tre faser, så jeg må nok finde en nøgle til min sikringstavle og skifte den sikring, der formentlig er røget. Mon det bare er den klassiske "smeltesikringer-kan-ikke-holde-til-16A-kontinuert-i-otte-timer"?
PeterE
PeterE Feb 25 '16
Jeg havde et lignende problem KKA, og selve problemet var nu relateret til at Servodan gruppeafbryderen havde kvalitetsudfordringer og så selve sikringskassetten smeltede fast efter nogle timer. Og det skete på to afbrydere i træk, og nu skiftede min elektrikker så til et 3-faset 16A relæ med automatsikringer - det var han ellers imod i starten - og nu lader den uden problemer med 11kW.
Hank
Hank Feb 26 '16
Efter et døgn på værksted er sidste melding fra Tesla Kastrup, at der er problemer med det store batteri, som skal afmonteres og sendes til Amsterdam for reparation. Bilen har kørt 75.000 km.
Jeg krydser fingre og håber det løser problemerne.
Hank
Hank Feb 29 '16
Ny primærlader og et lånebatteri, og bilen lader igen.
Det var således kun én lader der skulle skiftes, og mainbatteri sendt til reparation.
Jeg fik en god forklaring af en service medarbejder, der forklarede at mainlader også styrer dobbeltlader, og at det ikke har noget med problemerne med mainbatteriet at gøre.
Kiefer
Kiefer Feb 29 '16
Ja, sjovt som det hele kunne fixes på to dage i stedet for at du skulle vente til april...

/Martin

jenslm
jenslm Feb 18 '17

Jeg låner lige denne tråd, med et lignende spørgsmål. 

Vi kom hjem fra Østrig i nat, og jeg satte bilen til at lade som altid med mit UMC i carporten. Her til morgen er den så ikke ladet fuldt op, og jeg opdager ligesom Hank, at den kun lader med 10/16 amp. 

Jeg ladede 16 amp med mit type 2 kabel i Østrig uden problemer, og jeg ladede med op til 100-115 kw på de superchargere vi var inde på med udgangspunkt i et næsten tomt batteri (10-15 km). Så kan jeg vel umiddelbart udelukke, at det er laderen i bilen der er problemet?

Og hvis jeg kan udelukke at det er laderen, så kan det være UMC eller mit eget CEE 11kw stik? Mit CEE stik styres fra en nyere eltavle (2008) uden sikringer (?), som bare slår fra, hvilket det i øvrigt aldrig har gjort. Og kan det så stadig være et sikringsproblem, eller har jeg isoleret problemet til mit UMC?

Og hvis det så er UMC, er der så nogen der har erfaringer med om det er dækket af garanti på samme måde som resten af bilen? Det har som sagt været brugt i carport, men aldrig i regnvejr.

På forhånd tak for hjælp :)

CanEl
CanEl Feb 18 '17

Citat fra jenslm

Jeg låner lige denne tråd, med et lignende spørgsmål. 

1. det ser ud til at du kun lader på 2 faser og ikke 3 faser. når du har automatsikringer slår de fra samtidigt, men det kan være en dårlig forbindelse et sted i elinstalationen.

2. når du lader på SUC, lader du direkte på batteri med jævnspænding, og bruger derfor ikke den indbyggede lader. den bliver forbikoblet af et par relæer.

hvis du har en spændingstester, så mål i stikket om der er 3 faser.

eller den anden måde: kør et andet sted hen og test på deres cee stik. og prøv evt en anden UMC, hvis du kender nogle i nærheden med en tesla.

3. min UMC blev udskiftet på garanti, da den var ustabil. 

jenslm
jenslm Feb 18 '17

Tak Canel. Det bliver min plan :)

Gronhund
Gronhund Feb 20 '17

For en god ordens skyld, kan du også lige prøve at slå din automatsikring fra og til igen, og se om den sidste fase er kommet med.

Kiefer
Kiefer Feb 20 '17

Eller sæt et multimeter på kablet og se om der er forbindelse mellem nul og fasen. Viser den ikke ca. 230V er den gået.

Men som "canel" også skriver: Med de nye automatsikringer man bruger i dag hvor det hele slår fra på samme tid. Vil der jo ikke kun gå en enkelt fase. ​

Det er mere hvis man stadig har den gamle type hvor man stopper en sikring ind. Her er det jo også relativt nemt at se om sikringen er gået.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 20 '17
Sider: « 1 2