Loading...
dk

Dansk Elbil-Support | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Feb 23 '16
Er der nogen herinde, der har kontakt til firmaet Dansk Elbil-Support? Jeg har i flere dage uden held forsøgt at ringe, maile og lægge SMS-beskeder hos Jan Aage Hansen, fordi jeg gerne vil vide, hvornår jeg får refunderet el-afgiften for 2015. Håber nogen kan hjælpe.
RobertJ
RobertJ Feb 23 '16
Refusion i Maj, har jeg kunnet læse mig frem til.
Dieselosaurus
Dieselosaurus Feb 23 '16
Jeg var i kontakt med Jan pr. e-mail i sidste uge og telefonisk omkring årsskiftet. Han virker rigtig flink, men ikke overraskende temmelig travl efter december-rushet...
Raymond
Raymond Feb 23 '16

Man skal ikke drive firma, hvis man først i maj 2016 kan udbetale refusion for hele 2015 - det er simpelthen noget svineri.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Feb 23 '16
RobertJ
RobertJ Feb 23 '16
@Raymond, refusionen hos DEBS er ½-årlig. Det er de kontraktlige vilkår. Hvorfor ikke?
Raymond
Raymond Feb 23 '16

Hvis ellers firmaet har andre indtægter(hvilket jeg går ud fra!), så modregnes refusionsafgiften/momsen jo i salgsmomsen og firmaet har "pengene" med det samme - jeg kan så ikke se, hvorfor man skal være 5-6 måneder om at udbetale beløbet.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Feb 23 '16
PRoFot
PRoFot Feb 23 '16
Jeg har sidst i december bestillt en lader ved Dansk Elbil Support. Jeg har snakket med Jan, som nævnt er vældig flink, men endnu ikke fået den bestilte lader. I øjeblikket hverken tager han telefonen eller svare på mails, hvilket ikke er særligt betrykkende. :-(

Hvad er andres erfaring med Dansk Elbil Support? Nogen der har lader på abonnement og fået refusion 2 gange årligt. Fungere det som det skal, eller skal jeg genoverveje min bestilling?
Claus
Claus Feb 23 '16
Man får ikke pengene retur ved ham. Kender til folk som har brugt advokat, FDM på at få penge retur. 

Trustpilot

Er flyttet til evse.dk, der har jeg ingen problemer. 

Bluecoffee
Bluecoffee Feb 23 '16
Hmmm, det ser jo ikke så godt ud. Jeg var i efteråret i kontakt med Jan Aage, fordi laderen gik i stykker, og som andre skriver, virker han som en meget rar og reel person, men det tog meeeget lang tid at få boksen ordnet. Da jeg fik den retur, lånte han mig en adapter til ladning af en Leaf, og det fungerede fint. Jeg ville gerne betale for den, og vi aftalte, at han skulle sende en faktura, men den er ikke dukket op endnu. Trist, hvis firmaet er gået helt i opløsning. Gad vide, om man kan skifte til et andet selskab og få sine penge retur for den brugte el der, eller evt. hos skattemyndighederne? Nogen eksperter?
Frank
Frank Feb 23 '16

Jeg har lige fået min lader og jeg bestilte i starten af december. Tror at han har lidt meget at lave pga. december salget jeg afventer og ser om jeg få mine penge uden bøvl.

Hvis jeg oplever problemer med at få pengene tilbage så skriver jeg her og på trust:)

RobertJ
RobertJ Feb 23 '16
@Raymond, så vidt jeg kan se har Clever også en udbetalings forskydning på 3 mnd. Det er altså 'normalen' for branchen.

- R

Raymond
Raymond Feb 23 '16
RobertJ: Det har du ret i og de(Clever) udbetaler kun 1 gang om året forskudt 2 måneder - men fakturerer månedsvis for forbrug -  hm hm hm  (der er nu også forskel på 2 måneder og næsten 6 måneder).
Flemming
Flemming Feb 23 '16

Har også lader fra Dansk elbilsupport, og ifølge lejekontrakten afregnes der halvårligt.

Har modtaget afregning for 1 og 2 halvår 2014 og første halvår 2015 i alt ca. kr 9.000.

2 halvår 2015 er aflæst her i Januar og indsendt. Dansk Elbilsupport skal indberette de samlede Kwt forbrug senest den 29 februar2016 for 2 halvår 2015 og vil modtage Deres tilgodehavende fra skat ultimo marts/primo april og kan herefter vidersende beløbene til os.

Efter at Dansk Elbilsupport har fået nyt regnskabs program er jeg overbevist om at det kommer til at køre mere gnidningsløs fremover.

Ragster
Ragster Sep 7 '16

Nogen der har kunne få fat i Dansk elbilsupport på det seneste? Jeg har forgæves ringet til dem 5 gange inden for de sidste 2 uger. Jeg er kommet igennem til deres sekretær der har fået mit nummer og lovet at ringe tilbage senere på dagen. Men de ringer ikke tilbage... Blev lidt sur på dem idag og spurgte hvad det er for et firma de har den måde de behandler deres kunder på. Hvad kan man gøre vil bare have mine penge jeg har tilgode hos dem tilbage...(Refusion 2 halvår 2015)

MOS
MOS Sep 7 '16

Jeg bestilte en ladeboks hos Dansk Elbilsupport i dec. 2015, men fik den aldrig leveret. Jeg rykkede flere gange og det var meget svært at få kontakt med firmaet. Når jeg endelig fik fat i Jan, virkede han meget flink og venlig, men han havde hele tiden undskyldninger for, at varen ikke var kommet endnu. Efter ca. 3 måneder med en forlængerledning ud ad soveværelsesvinduet, kunne jeg ikke længere få kontakt med firmaet. Min tålmodighed var opbrugt og jeg opgav min bestilling.

Jeg ved ikke, hvad der foregår i det firma, men et eller andet er i hvert fald helt galt. Jeg tænker, om Jan måske kan kan være havnet i nogle personlige problemer, der gør, at han ikke magter at drive firmaet tilfredsstillende, men det er kun en hypotese. Ærgerligt - for Jan virker da som en meget flink fyr.

Jeg har siden bestilt ladeboks hos EVSE og der har ikke været problemer. Har også fået tilbagebetalt elafgift.

RobertJ
RobertJ Sep 8 '16

Nogen der har fået refusion for 2. kvartal 2015 endnu?

- R

ODE90D
ODE90D Sep 8 '16

Sikke noget rod med Dansk Elbilsupport. Jeg kan varmt anbefale EVSE. Refusionen tikkede ind på kontoen få dage efter sidste frist for indberetning.

PEB
PEB Sep 8 '16
Citat fra ODE90D

Sikke noget rod med Dansk Elbilsupport. Jeg kan varmt anbefale EVSE. Refusionen tikkede ind på kontoen få dage efter sidste frist for indberetning.

Enig :-) 

Kmj
Kmj Oct 21 '16

Har folk stadig ikke fået afregning for 2 halvår 2015? Min boks kom først op efter nytår, så jeg afventer afregning for 1. halv år 2016, men er lidt nervøs for hvad det er for et firma jeg har indgået aftale med.

RobertJ
RobertJ Oct 21 '16

Deres nye regnings/afregningssystem ser overbevisende ud.
Forventet udbetaling er November måned for primo '16.

- R

Sider: 1 2 »