Loading...
dk

hvad skal jeg anbefale mit firma omkring ladere? | Tesla Forum

koden
koden Feb 24 '16
Jeg prøver at overbevise mit firma om at det kunne være en god ide at opsætte ladere på den ene eller anden måde.

Men er der der nogen her der har erfaringer med systemer?

Hvad gør andre firmaer?

Jeg håber måske lidt på at firmaet ville stille nogen op til gratis benyttelse for at fremme elbiler.

Men må man det for SKAT?

Ellers nogen hvor brugerne betaler lidt, men helst mindre end derhjemme.

jeg arbejder i et firma med et dagligt strømforbrug på 30.000 - 40.000 kw/h.

Så det er ikke noget de økonomisk ville kunne se hvis 10 EL biler lader hver dag.

Forummets indlæg er redigeret af koden Feb 24 '16
SuneH
SuneH Feb 24 '16

Gratis opladning på arbejdspladsen er et frynsegode, som skal beskattes. Det er omfattet af en bagatelgrænse på 1100 kr/år (hvis jeg husker rigtigt), og heri indgår bl.a. julegave mm. Dvs med en julegave til 500 kr bliver der kun 600 kr at lade for før det bliver skattepligtigt.

Det er oven i købet prisen, som forbrugeren selv ville have skullet betale, som der skal regnes med. Med andre ord, værdien af en kWh er ikke firmaets indkøbspris, men derimod det som medarbejderen ville have betalt, hvis han havde købt privat.

Der er en tråd her på sitet om det; vil lige se om jeg kan finde den.

Edit: Her er tråden:

http://teslaforum.dk/forum/topic/326

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Feb 24 '16
RobertJ
RobertJ Feb 24 '16
Bedste mulighed må være at opstille en gratis 'offentlig' lader. Så er det ikke længere et firma gode. Men den skal man lige ha direktøren med på.

- R

sjensen
sjensen Feb 24 '16
I forlængelse af RobertJ's indlæg, så kunne det være en idé med helt frit tilgængelige ladebokse. En typisk type 2 boks kan skrues ned til 6A og giver så kun 4 kWh pr time på 3 faser. Lidt afhængig af geografi m.v. så vil det nok begrænse antallet af andre gæster. Hvis boksene forsynes med netværks forbindelse vil man kunne tænde/slukke dem automatisk, ændre max strøm og evt. aflæse forbrug.
Hookmaker
Hookmaker Feb 24 '16
Jeg arbejder for Danmarks største virksomhed (ingen navne nævnt). Vi bruger jo ufattelige mængder strøm, alt sammen fra Horns rev og får selfølgelig strømmen til latterlig lav industripris (tror det er en 40-60 øre/KWh i kostpris).

På trods af muligheden for at "dele" lidt f denne strøm ud med medarbejderne ( til beskatning selvfølgelig), har virksomheden valgt at sætte et antal Clever standere op, hvor vi kan købe strømmen til dagspris 2,et eller andet pr KWh. OK, da det jo er i jantelovens navn, - ingen medarbejdere må forfordeles, heller ikke fordi de kører elbil...;-).

Jeg drømmer dog om at der snart kommer en Google model: Vi du parkere ved hoveddøren og kunne lade gratis, så kør elbil, ellers fis ned bagved og parkér, og husk paraplyen når det regner...;-)   

Kiefer
Kiefer Feb 24 '16
Det er denne metode vi praktiserer, vil du parkere oppe foran og lade for et symbolsk beløb, hvis ikke parker venligst 500 meter fra døren :-)

Og ingen Clever standere her, det er firmaets egne, med egen lade app til betaling via lønnen.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Feb 24 '16
Hookmaker er misundelig...;-)
SpaceX
SpaceX Feb 24 '16
Vi har fået sat en ladestander op på arbejdet, men de må ikke benyttes pga. skatteproblematikken. Så det...