Loading...
dk

Ny opdatering | Tesla Forum

Bianco
Bianco Sep 17 '14

Billedet er tilsyneladende 1 1/2 år gammelt og hedder "sport-tuned-hero_20130403_8.jpg"

http:///...-hero_20130403_8.jpg

Kiefer
Kiefer Sep 17 '14

Det er nok ikke utænkeligt at de allerede i 2013 havde tanker om disse sikkerhedssystemer, men som udgangspunkt fjernede dem da fokus nok mere var på at få bilen på markedet i sin tid.

Det vil ikke overraske mig hvis vi ser en ny S model samtidig med introduktionen af X modellen, jeg tror ikke man pr. automatik vil få de nye funktioner på allerede bestilte biler. Har man haft ønsket ændringer har det normalt betydet en tur bag i køen.

/Martin

PChr
PChr Sep 25 '14

Nye biler leveres ifølge US forum nu med "lane departure warning and speed assist"

http:///...-update-2-924?page=9

Skaarup
Skaarup Sep 26 '14
Ser fint ud, men kan sagtens leve uden. Adaptiv cruise derimod kunne være fedt. Men det kommer nok også inden længe.
FrederikC
FrederikC Sep 26 '14

Jeg tænker også at ACC er mere need2have end "lane departure warning and speed assist"

Bianco
Bianco Sep 26 '14

+1 for Adaptive Cruise Control

Kiefer
Kiefer Sep 26 '14

Helt enig, de to sidste tror jeg aldrig jeg har brugt aktivt i mine tidligere biler.  Jeg er bare bange for at ACC vil være voldsomt dyrt at få eftermonteret grundet radar i fronten, det er det på MB, altså voldsomt dyrt at få eftermonteret...

/Martin.

DeaconWP
DeaconWP Sep 26 '14

He he. Glæder mig til min X

Kiefer
Kiefer Sep 26 '14

Det gør konen herhjemme også, det var også hendes første kommentar, at alt dette da må blive standard på en X :-)

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Sep 27 '14

er der nogen der har fået bekræftet det på deres leverancer af nye biler? tænker om min kommer med det når den endnu ikke er produceret? eller om det er forbeholdt nogen lande?

Maho
Maho Oct 8 '14

Hej

Er der nogen der har høre mere til om bilerne nu produceres med "Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning"?

Et link ovenfor fra USA indikerer at biler fra nu produceres med dette...

Min leveres i december (som det ser ud nu) og tænkte at nogen som har levering inden da og har deres bil i produktion måske har forespurgt om deres bil leveres med dette?

Kristian70k
Kristian70k Oct 8 '14

håber sku de gør.. spurgte lige min kontakt på min bil, men der er stilhed på det spørgsmål :) men tror de kommer med det.. det er sku lidt af en gevinst hvis de gør synes jeg :)

Forummets indlæg er redigeret af Kristian70k Oct 8 '14
KennethOlsen
KennethOlsen Oct 10 '14

Jeg bestilte min bil 16 sep. Tesla har ringet til mig idag for at bekræfte leverance de 2 sidste uger i Dec. De bekræftede også at bilen ville blive leveret med "lane departure warning and speed assist". Til at starte med er det kun hardware. Selve funktionaliteten kommer i en senere software patch.

Samtidig nævnte de at bilen nu var udstyret med noget Ion binding (fik ikke hele navne) men noget der skulle binde luft/støv/snavs og sikre bedre indeklima i bilen

Leth
Leth Oct 10 '14
Citat fra Tesla4700

Jeg bestilte min bil 16 sep. Tesla har ringet til mig idag for at bekræfte leverance de 2 sidste uger i Dec. De bekræftede også at bilen ville blive leveret med "lane departure warning and speed assist". Til at starte med er det kun hardware. Selve funktionaliteten kommer i en senere software patch.

Samtidig nævnte de at bilen nu var udstyret med noget Ion binding (fik ikke hele navne) men noget der skulle binde luft/støv/snavs og sikre bedre indeklima i bilen

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_ioniser 

Kristian70k
Kristian70k Oct 10 '14

elon siger at alle biler der er produceret de sidste 14 dage er produceret med lane speed og alt det gejl.. fedt fedt.. mener det er lige så fedt som 4WD :)

https://www.youtube.com/watch?v=FZ6lZJWL_Xk&list=UU5WjFrtBdufl6CZojX3D8dQ

Kristian70k
Kristian70k Nov 27 '14

har lige sendt en mail til team tesla :) mit forslag til en software update.. (og jeg har ikke engang fået min bil endnu :)) forslaget er at man når man skal ud og handle, har mulighed for at vælge at når man kommer tilbage at bagage rummet åbner sammen med dørene (ved at de bare låses op, men hvis man har tehpakken kunne det jo nok være muligt at den selv kørte op)) :) Hvad kunne i tænke jer af opdateringer? noget der kunne gøre denne overlegne bil endnu mere overlegen?

T3S7A
T3S7A Nov 27 '14

Men træls, at man så skal lukke den hele tiden, alle de gange man så ikke skal i bagage rummet, hvor den så åbner når man kommer hen til bilen. :-)

Nicolaj
Nicolaj Nov 27 '14

@T3S7A

Jeg tror Kristian70k mente at man skulle slå det til hvert gang, så det kun er næste gang man "åbner" bilen ved at nærme sig med nøglen, at bagagerummet åbner.

T3S7A
T3S7A Nov 27 '14

Ja ok.. Ideen er da ganske god og burde jo egentlig nemt kunne laves. Så skal man dog huske at trykke på en funktion på skærmen inden man forlader bilen. 

Noget andet er, hvor tæt på dørene, skal man ikke, før nøglen registreres. Man kommer vel for tæt på bagagerummet, før nøglen vil blive reg. Så man ville nok vælge at klikke nøglen inden. 

Genild
Genild Nov 27 '14

Min helt store drøm er naturligvis, at bilen har lavet frisk kaffe til én, når man skal afsted om morgenen.

Ellers er min lidt mere alvorlige drøm, at man kunne få tre programmerbare taster til cruise control'en. Af en eller anden underlig grund vil jeg tro, at vi generelt blev mere lovlydige hvis løsningen lå lige for - så man kunne foruddefinere f.eks 50, 87 og 115 km/t som ens ønskede hastigheder, og så bare trykke på en knap på skærmen, når man ramte en by, eller når man ramte motorvejstilkørselsrampen.

Det er ikke umuligt som det fungerer i dag, men det var nu stadig noget jeg gerne så programmeret.

/Lars 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »