@Cronquist. Vi mødtes i Middelbart, og talte en del om Tesla... Hvordan er det gået med dine overvejelser. Har du bestilt, eller måske besluttet dig for, IKKE at bestille?. Jeg her blot lidt nysgerrig... :-)
@cvitting. Jeg husker kun at jeg snakkede med en Tesla repræsentant. Det er måske dig? :-)
I så fald har vi vist også snakket sammen i telefonen hvor jeg fortalte dig at det pt. er sat på hold, da jeg har lavet en investering der forhåbentlig skal give mig råd til flere Teslaer i en ikke fjern fremtid ;-)
@Cronqvist. Da husker du ikke så godt :-). Nej, jeg er slet ikke Tesla repræsentant. Spørg din kone M.., hvem I også talte meget med... Never mind, du har jo allerede givet svaret. Held og lykke med investeringerne, og hils M..
Som snarlig Tesla S ejer, vil jeg høre om de udfordringerne som bliver nævnt ovenfor er løst? Får leveret min Tesla slut november.
Tesla forbedrer løbende bilen, men helt specifikt hvad tænker du på når du siger udfordringer?
F.eks. er garantien på drive train lige blevet forlænget til 8 år, så det er da en bekymring mindre.
/Martin
@120281: Ja det er næsten for godt til at være sandt, men selvfølgelig også behæftet med en hvis risiko :-)
@cvitting: Nu bliver jeg sgu nysgerrig. Min kæreste kan heller ikke umiddelbart huske at vi har snakket med andre i Middelfart. Vi var på Hindsgavl Slot og prøvekøre Tesla, men det var også det. Kørte hjem umiddelbart efter. Kan det ske at du forveksler mig med en anden?
Vi bestilte vores S60 her i juni måned, men nu er jeg lige pludselig blevet lidt bekymret for om det skulle have været en S85 istedet (fravalgt pga. økonomi, dvs. så havde hustruen ikke gået med til det :-). Kravet er at vi skal kunne køre fra Skanderborg hvor vi bor, til Falster hvor svigerforældrene bor (275 km), helst uden opladning undervejs. Det er efter jeg har læst om at den performer lidt dårligere om vinteren, osv.
Så spørgsmålet er, ville i kunne forvente at køre 275 km på en 100% opladning i en S60, ved et gennemsnit på 130 km/t om vinteren?
Vh. Kenneth
@kammersgaard
Har ikke en tesla selv, men har set videoer og læst om den i et års tid nu. Og umiddelbart med 130km/t kommer du ikke 275km i en s60 om vinteren.
Se evt inde på tesla' hjemmeside med deres demoberegner
http://www.teslamotors.com/da_DK/goelectric#range
Den siger umiddelbart (kan maks beregne ved 120km/t) 216 km skal du forvente (har sat til -10grader)
http://www.teslamotors.com/da_DK/goelectric#range
Jeg kørte i decemberstormen sidste år fra Odense til Hamborg i min S85. 310km. Jeg kørte det meste af turen med 90-100km/t bag store lastbiler og havde ca 30km tilbage på tælleren. Forbruget stiger ret meget over 100km/t, specielt i orkan modvind. Jeg vil ikke være et sekund i tvivl om at vælge en 85kW - også fordi det giver adgang til Superchargere som f.eks. i Middelfart. Hvis du kan nå at ændre bestillingen så gør det !
@Kammersgaard: et korte svar: Nej, du skal bestemt ikke kunne forvente at kunne køre 275km på en opladning i en S60. Men hvis du har bestilt SC med bilen, burde det jo ikke tage lng tid at stoppe op i Middelfart og evt. også i Køge undervejs for at lade i 20-30 min hvert sted.
Der er "kun" ca. 50K forskel på en S60 med SC og en S85. Skulle man tænke økonomisk om det skulle være S60 eller S85 ville jeg nok have fravalgt nogle tilkøb og i stedet brugt pengene på større batteri, hvis jeg vidste aat jeg gerne ville kunne køre en så lang tur uden opladning undervejs.
/Martin
@kammersgaard
har selv en S60 med et gennemsnit på 130 kan du ikke klare de 275km, men du skal toppe den, i middelfart og bruge ca 5 timer(400V16A) hos svigerforældrene til at lade op til hjemturen hvis du kører over fyn, eller tager over Århus - Kalundborg så har du ca 200 km det kan nok klare her kommer du forbi Køge supercharger, så behøver du ikke lade hos svigerforældrene.
det kræver lidt planlægning :) men det er det værd :)
Mange tak for jeres svar, jeg tror jeg vil undersøge om det er muligt at ændre bestillingen, uden at det kommer til at tage længere tid :-)
Det ville sku være rart hvis man ikke var afhængig af at vi skulle lade op på vejen.
Hej Kammersgaard
Du kan sagtens kører 275km på en opladning, Dog ikke med 130km/t. Men med 105-110, kan du godt kører 300km - 330km. Vind og vejr, har en del af sige. Er der modvind koster det lidt ekstra. Meget regn koster også en del.