Loading...
dk

For mange "bekymringer" som Tesla ejer?? | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Aug 24 '14

FrederikC: Husk på at en S60 kører lidt pænere rent økonomisk end en S85. Så det er kun lidt sammenligneligt.

For at sammenligne med Fredrik så har jeg i min S85 kørt ca. 21.500 med et snit på 226, hvor 90% er motorvej med 125-130km/t. Det er med standard 19" dæk og fælge og AC er altid tændt.

/Martin 

Comeback
Comeback Aug 24 '14

@Werga jeg syntes jeg køre pænt/økonomisk med et gennemsnit på ca 190wh/t på 19" med AC on  køre ikke "vildt på gassen, jeg køre ca. 115 ved 110 og 130 ved 130 ved, når der er 130 ligger jeg på 225wh/t altid 80 gennem vejarbejde hvilke gør den kommer langt ned :), køre meget med cruise control.

Jeg køre kun hårdt på gassen, hvis der er en grund til det, f.eke under en prøve tur med bekendte skal de jo mærke susses, eller ved en vaks overhaling . 

Under normal kørsel lader jeg den til 90% det giver ca 280 km ved blandet kørsel.

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Aug 24 '14
FrederikC
FrederikC Aug 24 '14
Det passer meget godt Matthias :-)
Den sluger en del ved 130, men elsker hver morgen at give den fuld plade ned af tilkørslen :-))))
T3S7A
T3S7A Aug 24 '14

Ladet til 90% før afgang.

Boski
Boski Aug 24 '14
Utrolig lavt forbrug, godt gået!
MicTheCat
MicTheCat Aug 24 '14
Mødte natten til fredag et par norske brødre i Middelfart. De var blevet snyt af at Hamborg SC lukker efter kl 18 så de havde lagt sig bag en trailer med 90 km/t og nåede til Middelfart med 15 km tilbage. De viste mig deres gennemsnit som lå på 140 wh rent. Det var bare vildt
Hookmaker
Hookmaker Aug 24 '14

Øv, de skulle bare være kørt med næsen helt op til porten, - der er adgang efter kl. 18.

T3S7A
T3S7A Aug 24 '14

Jeg ladede ved Hamborg kl 00.30. Kørte op til porten og portneren åbnede den.

Flemming
Flemming Aug 24 '14
jeg og vores Tesla var servicebil for Teamrotaryhillerod cykelhold fra Hillerød til Paris, hvor
jeg ladede på følgende hoteller hvor vi overnattede.
Hotel Dania Puttgarden, Hemmoortel hotel Garni,, Hemmoor, Hotel Hilker Bersebbrück,
See Park Janssen Geldern, Paark In Radisson Liege, Hotel Ile de francee Chaetau - tthierry.
Turen var med mange stop og accelerationer men også perioder med jævn fart på 30 km/t
ialt 1426 km med et forbrug på 228 KWt = 160 Wh/km
For at lade på hotellerne var der behov for adapter fra 32 amp til 16 amp, schuco stik og for at
nok jordforbindelse på 240 volt i Belgien og Frankrig købte jeg et Fransk hanstik og lavede en
adapter til det Danske ladestik til laaderen ( laderens schuco stik kunne et klemme nok på jordbenet )
Fredag eftermiddag kørte jeg til Tesla i Paris for at ladde op ( skulle være hjemme lørdag middag til et guldbryllup ) og målet var herefter SC i Osterhout i kraftig myldertidstrafik ud af Paris oog herefter med 90 kmt efter en lastbil op mod Belgien og derefter med 110 til 120 kmt på fartpiloten. Ialt 432 km med et forbrug på 72 kwt = 167 Wh/km.
Derefter SC Emsbyren, Hamborg, Middelfart, Hillerød. Samlet kørsel 2845 km med et forbrug
på 489 KWt = 172 Wh/km.
I næste uge går turen til Ljubilana i Slovenien, derefter på langs i Alperne i Østrig til Insbruck
og Mullheim og retur Hillerød. Heraf er ca 1000 km bjergkørsel så jeg er spænnd på hvor langt
man kan køre på en opladning når vi skal køre op i 2000 meters højde.
Sider: « 1 2 3 4