Det vil være interessant at vide, om det er mulig at fjernbetjene bilen med en app på mobilen, som det er i usa?
Det vil være interessant at vide, om det er mulig at fjernbetjene bilen med en app på mobilen, som det er i usa?
Jeg det kan lade sig gøre jeg har hentet ap´ en både til Ipad og Iphone og den bruger din adgangskode til Tesla min skriver at min bil ikke er klar
Jeg kan også anbefale VisibleTesla som er en JAVA applikation til Windows/MAC/Linux baserede systemer, der efter min mening er bedre en den app man kan hente til mobiler.
/Martin
Til mobile Apple enheder er der kun Teslas udgave.
@Kell6240: Der går normalt et døgn fra man får bilen udleveret til den er synlig i App.
/Martin
Ingen problemer her med at fange bilen via app eller VisibleTesla på hverken WiFi eller 3G: Til gengæld har jeg i de sidste 3 dage måtte genstarte skærmen da den pludselig fryser under kørsel.
/Martin
Det sker ofte at jeg ikke kan komme i kontakt med App'en på min iPhone. Jeg vil tro det ofte handler om dårlig / langsom dækning.
Hvis det kun sker på dit Wifi, så er det måske fordi dit Wifi-signal ikke er så stærkt helt ude i garagen. En nem løsning lyder til at være bare at koble den fra dit wifi ;-)
Jeg har også de seneste måneder oplevet skærm der fryser, GPS/navigation der mister sin rute eller helt fryser og den slags ting. Det løses altid ved at genstarte systemet så det er kun en mindre irritation. Undrede mig dog lidt over at Tesla ikke havde hørt om det før da jeg nævnte det overfor dem. Jeg gætter da stærkt på det er et generelt softwareproblem mange oplever.
@brian: Det kommer vel an på hvor stort dit hus er, hvor dit WiFi AP er placeret og hvor mange af dem du eventuelt har. Jeg har f.eks. 3 Access Points i mit hus for at få tilfredsstillende dækning overalt med et grundplan på 250 kvm. Jeg kunne måske strengt taget nøjes med 2 hvis jeg gad placere dem strategisk helt korrekt. Selvom du har wifi dækning på din mobil, så kan du godt være uheldig at din Tesla snakker dårligere sammen med det mærke AP du har valgt at køre med.
Men når det er sagt, så er jeg heller ikke overbevist om, at Teslaen altid er lige god til at vågne op fra sin dvale. Hos mig virker app'en bedst når jeg lige har været ude og køre eller bilen er til opladning. Så snart den går i dyb søvn så virker den ret sløv til at vågne op. Men det burde jo gerne være tilfældet uanset om du kører på wifi eller 3G.
Bjarni: Efter at have set Brians garage, vil jeg mene at de 2-3 meter der er mellem bil og AP burde kunne række så dækningen burde være ok.
/Martin
Kan være hans væg er lavet af stål? ;-) Men OK. Jeg er heller ikke imponeret over den app og dens "wake-up" funktion. Tesla burde nok gøre noget ved det.