Loading...
dk

Spørgsmål til de nye ejere! | Tesla Forum

Boski
Boski Sep 27 '13

Det vil være interessant at vide, om det er mulig at fjernbetjene bilen med en app på mobilen, som det er i usa?

kell6240
kell6240 Sep 27 '13

Jeg det kan lade sig gøre jeg har hentet ap´ en både til Ipad og Iphone og den bruger din adgangskode til Tesla min skriver at min bil ikke er klar 

KS
KS Sep 28 '13
Det kan sagtens lade sig gøre, men app'en er bestemt ikke hurtig, og når der sendes kommandoer til bilen, kommer 50% ikke frem til bilen. Når i får den, vær derfor påpasselig med f.eks at åbne soltaget, for nogengange gider den ikke at sende overhovedet. Så kan det hjælpe at lukke app'en og starte forfra.
Marlin
Marlin Jul 17 '14
Jeg bruger app på iphone. Sætter aircondition til inden jeg skal ud og køre så bilen er dejlig afkølet. Det virker perfekt
Kiefer
Kiefer Jul 18 '14

Jeg kan også anbefale VisibleTesla som er en JAVA applikation til Windows/MAC/Linux baserede systemer, der efter min mening er bedre en den app man kan hente til mobiler. 

/Martin

Marlin
Marlin Jul 18 '14
Den er vel kun til computer ?
Jeg sidder med en iPhone eller ipad
Kiefer
Kiefer Jul 18 '14

Til mobile Apple enheder er der kun Teslas udgave.

@Kell6240: Der går normalt et døgn fra man får bilen udleveret til den er synlig i App.

/Martin

FrederikC
FrederikC Jul 18 '14
Min virkede på vej hjem fra kirstinehøj, så under 1 time men det er nok alt efter hvor travlt der er.
brianmassesson
brianmassesson Jul 19 '14
Da jeg hentede min mit november sagde de at jeg skulle lade den stå låst derhjemme i ca. 30 minutter. Derefter ville jeg kunne bruge app'en. Det virkede fuldstændig som de sagde. Men jeg har godt nok problemer med at fange den i dag når min bil er på wifi i garagen. Andre der har dette problem? Andre steder hvor bilen er på 3G oplever jeg ikke problemet så konsekvent.
Kiefer
Kiefer Jul 19 '14

Ingen problemer her med at fange bilen via app eller VisibleTesla på hverken WiFi eller 3G: Til gengæld har jeg i de sidste 3 dage måtte genstarte skærmen da den pludselig fryser under kørsel.

/Martin

Bjarni
Bjarni Jul 19 '14

Det sker ofte at jeg ikke kan komme i kontakt med App'en på min iPhone. Jeg vil tro det ofte handler om dårlig / langsom dækning.

Hvis det kun sker på dit Wifi, så er det måske fordi dit Wifi-signal ikke er så stærkt helt ude i garagen. En nem løsning lyder til at være bare at koble den fra dit wifi ;-)

Jeg har også de seneste måneder oplevet skærm der fryser, GPS/navigation der mister sin rute eller helt fryser og den slags ting. Det løses altid ved at genstarte systemet så det er kun en mindre irritation. Undrede mig dog lidt over at Tesla ikke havde hørt om det før da jeg nævnte det overfor dem. Jeg gætter da stærkt på det er et generelt softwareproblem mange oplever.

Forummets indlæg er redigeret af Bjarni Jul 19 '14
Kiefer
Kiefer Jul 19 '14

Jeg har ikke haft problemet før jeg fik lagt 1.59.47 på bilen.

/Martin

brianmassesson
@Bjarni alt mit gear står stort set i garagen. Garagen er bygget sammen med huset. Så jeg har fuld wifi dækning i garagen? Så det er i hvert fald ikke det....
Bjarni
Bjarni Jul 19 '14

@brian: Det kommer vel an på hvor stort dit hus er, hvor dit WiFi AP er placeret og hvor mange af dem du eventuelt har. Jeg har f.eks. 3 Access Points i mit hus for at få tilfredsstillende dækning overalt med et grundplan på 250 kvm. Jeg kunne måske strengt taget nøjes med 2 hvis jeg gad placere dem strategisk helt korrekt. Selvom du har wifi dækning på din mobil, så kan du godt være uheldig at din Tesla snakker dårligere sammen med det mærke AP du har valgt at køre med.

Men når det er sagt, så er jeg heller ikke overbevist om, at Teslaen altid er lige god til at vågne op fra sin dvale. Hos mig virker app'en bedst når jeg lige har været ude og køre eller bilen er til opladning. Så snart den går i dyb søvn så virker den ret sløv til at vågne op. Men det burde jo gerne være tilfældet uanset om du kører på wifi eller 3G.

Kiefer
Kiefer Jul 19 '14

Bjarni: Efter at have set Brians garage, vil jeg mene at de 2-3 meter der er mellem bil og AP burde kunne række så dækningen burde være ok.

/Martin

Bjarni
Bjarni Jul 19 '14

Kan være hans væg er lavet af stål? ;-) Men OK. Jeg er heller ikke imponeret over den app og dens "wake-up" funktion. Tesla burde nok gøre noget ved det.

brianmassesson
Yes Kiefer du har set garagen kommer du snart forbi til frikadeller igen :-)
Bjarni: det kommer vel ikke an på hvor stort mit hus er når jeg skriver jeg har fuld dækning i garagen, der er 32 streger på signalet i elgryden. Som Kiefer skriver står mit AP stort set inde i bilen. Men huset er på 350 kvm, så jeg har også 3 AP'er kørende. Den har siden jeg fik den altid været på mit AP i garagen og der har aldrig været noget problem. Har varmet kabine og batteri hele vinteren uden problemer. Men nu oplever jeg faktisk at det er sjældent jeg får hul igennem når den står hjemme...
brianmassesson
Hehe ingen stål. Jo der er lidt stålreglar, men ikke mellem bil og AP. En skabslåge og en forrude - thats it :-)