Loading...
dk

Ny SW 1.12.126 med Summon i DK | Tesla Forum

Lauer
Lauer Mar 1 '16
Nu virker det fint her, men skal huske at opdatere appen på telefonen. Den kører fint i garagen og ud igen, korrigerer også selv om man holder lidt skævt.

Havde dog også start vanskeligheder med at appen gik ned et par gange. Den ene gang appen gik ned, startede den også alarmen på bilen (for dælen den larmer).
krabbe
krabbe Mar 1 '16
Synes desværre også at summon er lidt ubrugelig, som den er nu. (Kan jo håbe en forbedring af funktionerne.

At man skal være så tæt på bilen med keyfob, gør at man lige så godt kan kører bilen ud af garagen selv. (8 gange ud af 10 gange skriver min at keyfob not detected ) Kunne have været rigtigt fedt, hvis man, som set på us versionen, kunne kører bilen ud af garagen hver morgen via summon (Hvis man selvfølgelig lige har været ude og pille laderen ud først :) )

Vinse
Vinse Mar 1 '16

Syntes heller ikke det er sådan rigtig godt...

Mange af de begrænsninger der er kommet er faktisk pga. feedback fra US testen som denne: https://www.youtube.com/watch?v=wszbKtSwdvw

Kan godt se problemet men lad os se hvad fremtiden byder på ;)

Jabba
Jabba Mar 1 '16
Summon er blevet mindre anvendelig efter at det amerikanske Consumer Reports (a la Forbrugerrådet Tænk) fik Tesla til at ændre Summon funktionen så man skulle holde enten FOB knappen eller App knappen nede for at få bilen til at trille. Så snart man slipper knappen så stopper bilen. Dette er ment som en sikkerhedsfeature.

Dog introducerede Tesla heldigvis muligheden for at vælge "Nej" til såkaldt "Require Continuous Press" under Summon indstillingerne. Det gør at man ikke skal holde knappen nede. Desuden kan man i den seneste amerikanske Summon version få bilen til at trille på plads så snart man har forladt bilen, blot ved at trykke 2 gange på "P" knappen før man forlader bilen. Se det er smart.

Versionen hedder 2.12.22. Læs og se mere her: http://www.teslarati.com/...new-summon-autopark/

Især videoen illustrer rigtigt godt alle de nye Summon funktioner, som vi desværre endnu ikke har fået.

Ovennævnte er ikke med i seneste danske opdatering, men jeg forventer og håber at det kommer med i en fremtidig opdatering. Jeg tror at vi, som tidligere, blot er et skridt bag amerikanerne når det kommer til opdatering og beta testing.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Mar 1 '16
Kiefer
Kiefer Mar 1 '16
Hmm øv, fik lige en besked på telefonen: "Software update has failed" andre der har oplevet det samme?

/Martin

TeslaFreak
TeslaFreak Mar 1 '16
Summon er vel bare et skridt på vejen, jeg kan hellere ikke rigtig se hvad jeg skal bruge den til. Ser dog frem til bedre spotify ned dårligt signal

Michael84
Michael84 Mar 1 '16
Ubrugeligt er det ihvertfald ikke når bilen skal vaskes. Det er ikke nemt at vaske fælgene indvendigt udfor caliperne - nu kan vi trille bilen mens vi sidder på alle 4 med børste og spand... :-)
TThomas
TThomas Mar 1 '16
Øv, har kun fået det til at virke fra Tesla App'en. Prøver igen i morgen. Det sner....
Jevi
Jevi Mar 1 '16
Summon er vist bare en gimmick for de fleste. Men sjovt var det da at fjernstyre en bil på over 2 ton i forhold til en lille 1:25 legetøjsbil.  Den kom fint ud af garagen, men jeg var nødt til at stå tæt på med fob'en. Da den skulle ind igen gik den i stå fordi der var 10 mm højdeforskel mellem fliser og garagegulv. Jeg er ikke sikker på at jeg orker at lægge fliserne om bare for at kunne lege med summon funktionen. Men ok at Tesla hele tiden skubber grænserne for hvad man kan med en bil og summon er også kun i beta så en dag bliver det sikkert mere brugbart.
Mikael
Mikael Mar 1 '16

Citat fra NeWT Kan bruges alle steder, men kun i lige linie. Har lige prøvet på en p-plads uden andre biler i nærheden. Virker fint, men lidt kedeligt... Som en fjernstyret bil der ikke kan dreje.

Korrektion: Som en LANGSOM fjernstyret bil der ikke kan dreje...

Men, mon ikke der er potentiale til nogle ganske anvendelige funktioner når der kommer nok data på banen til at udvide funktionen?

God aften
RasmusKoch
RasmusKoch Mar 1 '16
Kræver det autopilot, eller er Summon tilgængeligt for alle hvis man har den nye hardware? :)
Jespernygaard
Jespernygaard Mar 1 '16
Citat fra Jakobj Er det korrekt at bilen er totalt død under opdatering? Min vil hverken lade eller tænde skærmen, når jeg sætter mig ind. Dog kan jeg nemt få kontakt til den på min app?
Jep korrekt, da den genstarter flere gange under opdateringen slår den lade funktion fra, samt øvrige funktioner. 
Kiefer
Kiefer Mar 1 '16
Citat fra Kiefer Hmm øv, fik lige en besked på telefonen: "Software update has failed" andre der har oplevet det samme?

Og nu siger bilen så "Pull over safely, car needs service" ...Et opkald til Tesla er vist på sin plads nu...

/Martin

griffel
griffel Mar 1 '16
Bare et gæt:
Kan man ikke bare smide en FOB i bilen...?
Jeg ved godt den ikke låser automatisk så, men hvis man lægger nr. to FOB i bilen og låser manuelt fra sin egen, forbliver den så ikke låst? Så må man da kunne summon'e - eller hvad?
Min anden FOB er ikke lige i nærheden, så jeg kan ikke teste det.

/Jakob :-)
Hookmaker
Hookmaker Mar 2 '16
@mikael, det er lige det, om ikke så længe kommer den selv ud foran hoveddøren når den ser på vejrudsigten at det regner (no joke)!
SuneH
SuneH Mar 2 '16

Citat fra RasmusKoch Kræver det autopilot, eller er Summon tilgængeligt for alle hvis man har den nye hardware? :)
Jeg fik ny opdatering i går aftes, og den er installeret uden problemer i nat. Jeg har den nødvendige hardware, men ikke autopilot. Og jeg fik IKKE Summon. Desværre. Så det må hænge sammen med autopilot.
DeaconWP
DeaconWP Mar 2 '16
Det man køber, når man betaler for "autopilot" er "convenience" funktioner. Altså får du gratis de sikkerheds funktioner, der bruger hardwaren. Men ikke "behageligt" funktionerne. Dem betaler du for.

Så "summon" må være en "behageligheds" funktion.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 2 '16
AxelEmil
AxelEmil Mar 2 '16
Jeg har netop opdateret min Tesla app (Android) . Jeg kan ikke se at den har fået nogle "Summon features" ?

Andre der har samme problem ?

RobertJ
RobertJ Mar 2 '16
@AxelEmil, Kan kun ses/bruges når bilen er i Park, og det er slået til i Settings på din Bil.

Knappen er på første side.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Mar 2 '16
Teslasse
Teslasse Mar 2 '16
Jeg måtte slette og geninstalere appén før "Summon" blev vist på den
Sider: « 1 2 3 4 5 »