Loading...
dk

Blot til info, så er Tesla type 2 til type 2 sat ned til 1500kr | Tesla Forum

krogsgaard
krogsgaard May 23 '14

Blot til info, så er Tesla type 2 til type 2 sat ned til 1500kr. Prisen var noget i overkanten før.

Forummets indlæg er redigeret af krogsgaard May 23 '14
Kiefer
Kiefer May 23 '14

Gælder det mon så kun ved bestilling, eller kan vi andre købe det til den pris også?

/Martin

FrederikC
FrederikC May 23 '14

I kan godt købe det til den pris, har snakket med Anna hos Tesla.

1300 kr for 4 meter

1500 kr for 7,5 meter. (dog ikke på lager)

Kiefer
Kiefer May 23 '14

Det er da vist det billigste Type2 <-> Type2 32A kabel der findes på markedet. Det er da billigere end at købe et Type2 stik og 4 meter kabel til hjemmeladeren :-)

/Martin

krogsgaard
krogsgaard May 23 '14
Kan ikke finde ud af om jeg skal have 4 meter eller 6-8 meter type 2 til type 2. Kommer man til at bruge de længere kabler. Nogen erfaring?
sjensen
sjensen May 23 '14

Med under 6 meter vil der være mange ladere hvor du vil være tvunget til at bakke på plads. Det er i hvert fald mit indtryk efter at have besøgt 6-7 e-On/Clever ladere.

krogsgaard
krogsgaard May 23 '14
Ok tænker jeg også. Nok ikke tit jeg kommer til at bruge det, men rart ikke at skulle tænke på længden.
FrederikC
FrederikC May 23 '14

Jeg har bestilt 4 meter. Overvejede 7 meter, men tænker bare at det fylder og er pænt langt at rulle ind/ud når det skal bruges.

krogsgaard
krogsgaard May 23 '14
Har lige et par måneders ventetid så må lige tænke lidt :-)
Kiefer
Kiefer May 23 '14

Nogen der har mulighed for at tage 2 stk 4-meters med til mig på fredag fra Tesla?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 23 '14
Hookmaker
Hookmaker May 23 '14

Det kan jeg da godt. Du kan bestille og betale hos Tesla så henter jeg dem derude og vi tager dem med over.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker May 23 '14
Kiefer
Kiefer May 27 '14

Har snakket med Tesla DK i dag, og de får ikke kablerne hjem før i næste uge.

/Martin

KS
KS May 27 '14
@kiefer:

Kommer ofte forbi Kirstinehøj og kan godt tage kabel med til Jylland. Er i Fredericia hver mandag/tirsdag..
FrederikC
FrederikC May 27 '14

Hvad tænker i mht. længde, burde 4 Meter ikke kunne gøre det?

Kan dog godt være i tvivl om det er nok ift. hvis der holder en bil i vejen.

krogsgaard
krogsgaard May 27 '14

Har tænkt det samme. Men jeg kommer nok ikke til at bruge det særlig tit, men når jeg skal, så gider jeg ikke ligge inde med flere kabler, så skal det være være langt nok. Også hvis der holder en bil i vejen. Gør der eksempelvis altid i Helsingør.

Kiefer
Kiefer May 28 '14

Har netop snakket med Nicolaj fra Tesla Service, 4 meters kablet er udgået og dem får de ikke flere hjem af.

/Martin

krogsgaard
krogsgaard May 28 '14

Ok, jamen så er det problem løst :-)

Så bliver det er 7,5 meters.

Bjarni
Bjarni May 29 '14

Har kablet nogen knap til at låse ladeporten op? Det har Clevers kabel nemlig ikke. Og nu når jeg har fået sat 22 kW ladestander op, så synes jeg det er lidt irriterende, at man skal ind i bilen først for at låse ladeporten op. Eller er der nogen der kender en løsning på dét problem?

Kiefer
Kiefer May 29 '14

Ja da, jeg har anskaffet sådan en her:

http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html

Den ligger indtil videre bare oven på min lader i carporten, men det var egentlig meningen at jeg ville kigge på at bygge den enten ind i Type2 stikket eller i selve laderen.

De modtog Bitcoins, så jeg kunne betale med hjemmelavede penge :-)

/Martin

Bjarni
Bjarni May 29 '14

Nice. Dog udsolgt. Men pænt af dem at linke til en tysk side hvor jeg så kunne bestille den lidt billigere. Bliver rart at sætte en knap op til at kunne åbne ladeporten i stedet for bøvlet med at skulle ind i bilen først.

Og så kan man jo også more sig med at tage den med til Tesla events og åbne alle folks porte på én gang ;-) Egentlig mærkeligt de ikke har lavet åbningen kodet så man kun kan åbne sin egen port.

Sider: 1 2 »