Loading...
dk

Summon (Beta) - Select OFF | Tesla Forum

P85DK
P85DK Mar 3 '16
Ok - ville lige prøve summon og se om den kunne køre ind i garagen selv. Jeg har sat den til smal åbning og til at den IKKE skal aktiverer homelink selv, da det er en vippeport.

Åbner app'en og vælger summon og vælger fremad. Øjeblikkeligt efter at have sluppet 'fremad' så siger app'en at Summon stopper. Det prøver jeg et par gange, kan se bilen tænder led lysene, den står og siger nogle lyde, men den rykker sig ikke en millimeter ud af stedet. Til sidst taber jeg tålmodigheden og app'en siger at jeg skal omgående skal sætte mig i bilen og selv forestå parkeringen. 

Jeg åbner døren og alarmen går i gang. Får den slukket og sætter bilen i drive og begynder at køre i garagen, da bilen af egen fri vilje beslutter sig for at i den situation er det nok bedst at garageporten er lukket, så den aktiverer portmekanismen. Jeg når heldigvis at se det og bakker væk før porten lukker ned i bilen.

Det var lige en tand for beta for min smag, så ind i settings og vælge OFF på Summon Beta.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 3 '16
ODE90D
ODE90D Mar 3 '16
Tror det vil hjælpe at holde knappen NEDE - når du slipper knappen stopper den :)
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Mar 3 '16
P85DK
P85DK Mar 3 '16
Skal den holdes nede hele tiden? Hvor automatisk er det?
ODE90D
ODE90D Mar 3 '16

Det kan man diskutere .....men det er da fremskridt i forhold til at den holder stille :)

P85DK
P85DK Mar 3 '16
:-) Si - så skal jeg bare lige have afklaret hvorfor den mente at porten skulle lukkes når den har fået besked på ikke at foretage sig noget i forhold til den
Kiefer
Kiefer Mar 3 '16
Her er så måske en fyr der kommer til at bruge auto-summon det næste stykke tid:

Mand stoppet med 212km7t i en Tesla:

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-milliardaer-stoppet-af-politiet-koerte-212-kmt-paa-motorvejen/5978241

Hvad er reglen egentlig for en der laver auto-summon af en bil uden at have kørekort til den?

Han har jo ikke siddet i bilen og kørt den, men stået uden for. Skal man have kørekort for at fjernbetjene en (ret stor) RC?

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Mar 3 '16
Ha, hold da k... en idiot for at sige det lige ud - uanset milliardær eller andet. Men nu det er ham, så koster det jo nok et extra headcount til Bestseller - en chauffør ...;-)
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 3 '16
DavidS90D
DavidS90D Mar 3 '16
Underligt ! Der er vel ikke tale om at han risikerer at miste kortet. Han bliver frakendt førerretten ubetinget - Basta!

Medmindre der gælder særlige regler for familien A,A,A,A,A Povlsen

https:///...b%C3%B8detakster.pdf
(side 11)

Men når man er så rig, hvorfor så ikke bruge offentlig transport istedet :-)

Og undskyld til P85DK. Det tog ikke lang tid at hacke den tråd ;-)

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Mar 3 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 3 '16
David der er vel tale om at han rent faktisk skal dømmes først, derfor risikere han det kun... endnu...
P85DK
P85DK Mar 3 '16
Virker sgu' stadig ikke - den mister kontakten til bilen siger den.
Chr_A
Chr_A Mar 4 '16
@P85DK
Jeg havde samme problem. (Bilen sagde nogle sjove lyde, men bevægede sig ikke en cm, og skrev connection error) Fandt ud af at min tlf var hoppet på mit Wifi i huset. Slog tlf fra wifi som derefter hoppede på 3G - og "vupti" så virkede "Summon"
Og ja - husk at holde forward eller reverse knappen nede, samt at fjernbetjeningen skal være i nærheden.  
Mvh. Christian
P85DK
P85DK Mar 4 '16
Det bliver sgu' lidt besværligt hvis man nu heller ikke må være på wifi ved sin garage :-) Fjernbetjeningen er i lommen
Twinauto
Twinauto Mar 4 '16
hmmm, tror nu jeg var på hjemme wifi, da jeg testede, uden problemer
Slu
Slu Mar 6 '16

Efter at have set jeres indlæg har jeg fundet ud af at når bilens fjernbetjening ligge i bilen funger det åbenbart.

men det er vel ikke meningen at nøglen skal blive i bilen, Man skal da kunne tage nøglen med sig

T3S7A
T3S7A Mar 6 '16
Du skal stå inden for rækkevidde af nøglen. Dvs ca en meter fra bilen. Noget være skidt
Jabba
Jabba Mar 6 '16
Alle:

Ro på nu. Vi har fået en version af Summon som er begrænset. Vent nu og se (eller spørg Tesla) om vi ikke får den version der findes i USA, hvor man har mulighed for at fjerne sikkerhedsbegrænsningen. Bl.a. hvor man kan dobbeltklikke på P og forlade bilen, hvorefter bilen triller på plads.

http://www.teslarati.com/video-tesla-7-1-new-summon-autopark/

kensmark
kensmark Mar 6 '16
Jabba,- enig ! Mer vil have mer. Summon i denne modus er kun en smagsprøve, kun få vil kunne finde anvendelse i real life. Vi er med i verdenshistoriens første big data eksperiment i autoindustrien - vi er forsøgskaniner - og : Det er sgu ok for mig !