Loading...
dk

Audi E-tron versus Model X | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16
Værsgo
DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16

P85DK 10 timer siden

@Kiefer - de starter ved 1.4 mill for e-tron. Mener den har en ok basis konfiguration med hensyn til udstyr. Men i forhold til den, så står en X P90DL stadigt attraktivt, sålænge man ser bort fra rækkevidde og at du kan flexe en e-tron, så prisen reelt er en helt anden
DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16

DavidS90D 10 timer siden

Audi Q7 e-tron 58.8km/liter....plat og svindel!

Brændstoftank på 75 liter og rækkevidde total på 1410 km = 18 km/liter.

Ja, jeg ved godt hvordan de regner det ud - stadig snyd og humbug.

Og tilbage til tråden igen....

DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16

P85DK 10 timer siden

Du regner jo den forkerte vej - 58,8 km/l og en tank på 75l = 4.410 km per tank eller 10 gange længere mellem optankning end opladningerne på en Tesla. Ser frem til den youtube video der kan dokumentere det :-)
DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16

DavidS90D 9 timer siden

Jeg vil gerne se dem der ved normal kørsel får den op på 18km/liter.

Bare sørgeligt at afgifterne er beregnet fra de 58.8km/l. Men godt for dem der køber.

Hermed kan man kun gå ud fra samtlige afgifter i DK er baseret på fup, svindel, løgn og latin.

DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '16

Twinauto 32 minutter siden

At sammenligne e-tron med x er som at sammenligne pærer og bananer. ok, prismæssigt stort set ens, men deres km/l på el ved vi jo hvordan det går med, når vi omregner fra rated til typical skal vi gætte på at e-tron på en god dag kan klare 30 km på ren el og herefter max 15 km/l på diesel - hurra!

Det handler endnu en gang om man vil tage skridtet fuldt ud og køre på ren el i en X og få en unik oplevelse eller om man stadigvæk sværger til ICE og bilder sig selv ind, at man næsten har en el bil. Beklager - jeg kigger stadigvæk skævt til hvis der står en Golf eller Passat GTE på en el- plads. Ved godt de vandt retten til at parkere der, men stik da for pokker de biler et 9v batteri at sutte på.

Tør slet ikke tænke på de nye hybrid-forums hvor de nye "el-bil" ejere troede de kunne køre 50-80 km på el og så konstaterer 25-45 km og et forholdsvis højt km/l på alm brændstof.

Og nej, jeg er ikke frelst el-freak, carporten rummer også en Mustang til sommerkørsel;-), men at køre Tesla på ren el kan på ingen måde sammenlignes med diverse hybrider - heller ikke BMW i8, som jeg iøvrigt synes er fantastisk bortset fra prisen;-)

El+fosile brændstoffer (eller brint) er spændende, det er bare ikke en elbil!
The_Stig
The_Stig Mar 5 '16
+1
Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Mar 5 '16
larsk103
larsk103 Mar 13 '16
E-tron Q6 er annonceret til 2018:


http:///...confirmed-production


Så de har to år til at få styr på deres build quality i Freemont. Jeg vil anbefale at de ansætter 20 tyske indpiskere til fabrikken straks.

MrCoffee
MrCoffee Mar 15 '16
Det kan godt være jeg ikke er ajour, men hvordan forventer Audi at roadtrippe ? Jeg ville da nødig være afhængig af EON eller Clever til et 95 kw batteri på farten.
MicTheCat
MicTheCat Mar 15 '16
@MrCoffee. Den har jo solceller på taget så kan den da køre mindst 3 km længere pr dag ;-)
ODE90D
ODE90D Mar 15 '16
0-100 på 4,6 og topfart 210 ..... Det er ikke just noget der trumfer Tesla Model S eller X
larsk103
larsk103 Mar 15 '16
Måske er topfart og 0-100 tider ikke det essentielle ved en bil. Det kunne f.eks. også være en fordel med lygter der ikke dugger, soltag der er tæt osv.


SuperCharger problemet er ikke til at komme uden om, men det er da oplagt at Audi laver deres egne SuperCharger kopier hos de etablerede Audi forhandlere. Så er de ikke nød til at lave aftaler med nye samarbejdspartnere, parkeringspladserne er der i forvejen, så det er et spørgsmål om at etablere ladestandere.


Men det er stadig ungt det hele - det viser blot at Tesla har formået at flytte hele bilindustrien i løbet af en rimeligt kort årrække.


Det er da imponerende i sig selv.

DavidS90D
DavidS90D Mar 15 '16
Og når e-tron kommer på markedet kommer de andre med noget bedre.

Og når de bedre biler er kommet så kommer der noget nyt - der kan flyve...

Og når........


Køb en Tesla nu !