Loading...
dk

Folie på interiøet. Hvor eller hvem kan hjælpe? | Tesla Forum

Thor
Thor Mar 6 '16
Hej alle!

Jeg har set, at det er muligt at lægge carbon film rundt om interiøet.

Det piano blanke er godt nok svært at holde pænt.

Er der nogen herinde som kan gøre / hjælpe med det?

Eller kender et firma som kan gøre det?

Jeg har ti tommelfingre, så det er ikke noget jeg får gjort af mig selv. I hvert fald ikke uden hjælp.

Derudover: Er der nogen som har set noget fedt folie, lige udover carbon folien måske? Reelt set kan man jo smide hvad som helst på, som jeg har forstået det?

Forummets indlæg er redigeret af Thor Mar 6 '16
FrederikC
FrederikC Mar 6 '16
Hej Thor,

Hvis du kommer til træffet 2/4 vil jeg gerne give dig instrukser.

Flere har også gjort det ved det sidste træf i Kastrup.

Thor
Thor Mar 6 '16
Hej Frederik.

Jeg har først lige set det nu, hvor du omtaler træffet.

Men jeg kunne faktisk godt være interesseret i at dukke op, og hvis jeg gør så vil jeg meget gerne takke ja til din hjælp! :) Det er fedt, at du vil hjælpe med det.

Thor
Thor Mar 8 '16
Frederik, kan du bekræfte at, folien til interiøet, i carbon udgaven, ikke matcher den originale fra Tesla?

Jeg har netop talt med et værksted i København, som siger forskellen er relativ markant. Den uoriginale skulle være mere mørk, og knap så mat.

Hookmaker
Hookmaker Mar 8 '16
Thor, jeg monterede selv på sidste træf. Jeg købte denne gang med vilje med sort piano så jeg selv kunne designe. Der findes masser af forskellige "carbon" folier og du vælger selv. Min er meget fremtræddende "rå upoleret" carbon, og den synes jeg selv er fed - men den originale er glatpoleret/slebet - det er såvidt jeg ved stadig en folie og ikke et rent stykke vacuumeret carbon.

Knudsen
Knudsen Mar 8 '16
@Hookmaker: Billeder/link...?

Hookmaker
Hookmaker Mar 8 '16
Værsgo

Ledsager
Ledsager Mar 8 '16
Hookmaker@ Det ser godt ud. Er det også muligt med folie i mat obeche. Jeg har ledt efter det uden held, da mit midterkonsol er i piano mens resten er i mat obeche.
Thor
Thor Mar 8 '16
@Hookmaker - Det ser godt ud ! :-)

Hvorhenne kan man købe denne type folie?
pouls
pouls Mar 8 '16
Ja, rigtig fint. Har du skilt instrumentbræt helt ad, eller har du kunnet lave det på stedet?
Thor
Thor Mar 8 '16
Citat fra pouls Ja, rigtig fint. Har du skilt instrumentbræt helt ad, eller har du kunnet lave det på stedet?

Jeg har selv fundet denne guide, Pouls. Men jeg tror simpelthen ikke, at jeg tør gøre det, uden en vejleder mig. Det skal jo heller ikke boble efter det er sat på.
FrederikC
FrederikC Mar 8 '16
Hvis der er flere der har interesse i at lave det,  vil jeg godt bestille noget folie hjem. 

Jeg har allerede noget carbon folie,  men det er uden struktur dvs helt glat. 

KS
KS Mar 8 '16
Til inspiration:

Kiefer
Kiefer Mar 8 '16
FrederikC: Hvis det er helt glat, er det så ikke også mere tilgivende for de pølsefingre der skal sætte det på?

/Martin

TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16
Jeg har overvejet at få noget på det stykke der er bag ved armlænene i midten, det stykke er godt nok udsat med børn på bagsædet. Hvis nogen kommer med til næste byggetræf der kan hjælpe med det?
FrederikC
FrederikC Mar 8 '16
Kiefer, jo det har du nok ret i =) 

Teslafreak det ser vi da bare på =) 

TeslaFreak
TeslaFreak Mar 8 '16
Det lyder godt Frederik