Loading...
dk

Ny type fælge i Design Studio | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Mar 6 '16
Så er der kommet en ny type 19" fælg: Silver Slipstream.

(Stavefejl på dansk Design Studio)

FrederikC
FrederikC Mar 6 '16
Så kan jeg bedre lide de gamle 19", som nok ikke fås længere.
P85DK
P85DK Mar 6 '16
19" version af turbinefælgen - giver god mening, når der er uoriginale fælge der forsøger sig med det design
FrederikC
FrederikC Mar 6 '16
Syntes dog ikke at de nye 19" helt ligner turbinen. 
Kiefer
Kiefer Mar 6 '16
Det er sikkert også derfor de ikke kalder det en turbine-fælg :-)

Men den matcher standardfælgen på 20" på en Model X.

/Martin

Jabba
Jabba Mar 6 '16
Jeg synes Slipstream fælgen er en klar forbedring. For mig væsentlig pænere end de gamle standardhjul. 

Nu vil jeg vente og se hvordan de ser ud i virkeligheden, men jeg forventer klart at de ser lidt større ud og mere harmoniske til bilen end de gamle 19". Generelt synes jeg at de gamle standard hjul har for spinkle eger, hvilket kommer til at se meget småt ud på TMS'en.  

På samme måde synes jeg også at 22" uoriginale fælge med spinkle eger ikke passer til bilen. 21" Turbine er de pæneste fælge jeg hidtil har set og på samme måde synes jegat de uorginale T Sportline TST 19" er de pæneste 19" hjul jeg har set til den.

Dog er 19" bare helt generelt for småt til en TMS. Ligner en bil med reservehjul :)

Kiefer
Kiefer Mar 6 '16
Helt enig, og spørgsmålet er vel også om en 20" eller 22" Model X fælg vil passe på en Model S?

/Martin

Twinauto
Twinauto Mar 6 '16
Det er jo heldigvis smag og behag - har tidligere kørt på 22" på amerikaner-biler og føj for en dårlig komfort. Nyder at køre på 19 og vil på ingen måde skifte til 21". Personligt foretrækker jeg en lidt højere dækside til så store biler, synes det virker forkert med en tynd elastik til så stor en bil. Derfor kører jeg også på 18" til min Mustang - visuelt meget mere harmonisk efter min smag, men det er jo heldigvis som nævnt forskelligt.

Man kan vel heller ikke just beskylde standard-fælgen for at være kedelig, det handler jo mere om at den er mere klassisk, hvilket jeg selv godt kan lide til store biler, det andet kan hurtigt blive lidt for smart til en stor bil - hvis man ser på fælge hos de anerkendte producenter, så kan jeg garantere at de har masser af fælge i de større størrelser med smalle eger..

Fint ned dem der vil køre på 21" men det betyder væsentlgt forringet komfort og iøvrigt dårligere range;-)
DavidS90D
DavidS90D Mar 6 '16
Der er vel en årsag til at den type hjul/dæk, man ser på de her skitser tegnet af en dreng i 6.kl, stort set aldrig bliver anvendt i praksis! Måske i en ørkenstat.

Tesla skitse

JL
JL Mar 6 '16
Umiddelbart ser de nye fælge pæne ud - jeg var heller ikke så vild med de gamle og heller ikke Cyclone. 

@Twinauto: Jeg kunne ikke være mere uenig :-) Store biler skal have store fælge og ja, det koster rækkevidde og komfort, men det er en pris jeg er villig til at betale :-). Jeg vil dog sige, at jeg synes 19" på Tesla'en også ser rigtig pænt ud - jeg kan bare godt lide dem et par numre større. 

Mit vintersæt: 

Mit sommersæt (22" med tynde eger :-)): 

18" kan sagtens være pænt på en Mustang hvis den er af ældre dato... Men som du også selv siger, så er smag og behag MEGET forskelligt. 

Forummets indlæg er redigeret af JL Mar 6 '16
Twinauto
Twinauto Mar 6 '16
Det er trods alt en 2005;-) Jeg må dog indrømme at de 22" med "tynde" eger er MEGA flotte til Teslaen
Jabba
Jabba Mar 6 '16
Komfort er en ting. Design er noget andet. Hvis man kan få begge ting til at stemme overens, så er det jo perfekt.

19" af hvilken som helst størrelse ser alt for småt ud på en TMS. Der er mange andre biler i samme størrelse som ser helt okay ud med 18" og hvor 19" ser tilpas store og sportslige ud. TMS har bare et design som ikke kan bære 19" ordentligt i min optik.

Personligt foretrækker jeg 21" Turbine med 245/35-21 dæk og undervogn sat til Low når underlaget er til det. Den ligger simpelthen bedre på vejen og komforten er ganske fin, medmindre man rammer en byge af vejhuller.

JL: Flotte billeder. Selvom jeg ikke er til Vossen CVT på en Tesla, så har du fanget bilen fra en flot vinkel. Men smag og behag og heldigvis for det.

JL
JL Mar 6 '16
Tak og ikke dårligt, så er det også rigtig et fint sæt biler du har :-). Jeg er vild med Mustanger og har altid været det. Den nye er heller ikke tosset og er prissat fornuftigt.
JL
JL Mar 6 '16
@Jabba: Tak - jeg er også vild med 21" turbine og det er også derfor jeg har beholdt dem som vinterfælge :-). Jeg kører også i low 99% af tiden. Kørte faktisk i Standard i starten af vinteren, men synes min håndterer vejbump bedre i Low. I standard skal jeg køre meget langsomt henover vejbump - ellers lyder det som om undervognen slår i.