Så nu må der da godt snart se at komme info omkring en ny SuC i området omkring Herning ;-)
Så nu må der da godt snart se at komme info omkring en ny SuC i området omkring Herning ;-)
Jeg har kommunikeret tungt med såvel TESLA Motors, Borgmesteren i Herning og med
Messecenter Hernings ledelse om etablering af SUC i Herning!
Jeg har forklaret om SUC, foreslået beliggenhed og orienteret om forløbet i Slagelse!
Borgmesterkontoret har svaret mig, at TESLA Motors kræver betaling fra de omkringliggende
virksomheder før de vil etablere sig i området!!!!
Fra TESLA Motors har jeg intet hørt!!
Så næste gang du besøger en SUC, kan du jo sende en gylden tanke til nabovirksomhederne til ladestationen!
Såvel CLEVER som E-ON er til stede i Herning på flere adresser. Mon de kræver tilsvarende modkøb!!??
Foruden betaling skal Tesla vel også have nogen til at stille pladsen gratis til rådighed - så en kombi bestående af en velassorteret tankstation (gerne Statoil) og én til flere fastfood restauranter (gerne Burger King) i et område med gode parkeringsforhold har gode odds. Derudover skal det ligge tæt på en hovedtrafik åre (læs Motorvej).
Er der steder som opfylder kriterierne i området?
Se på google maps, f.eks. adressen "Åvænget, 7400 Herning"
Lige vej motorvejsafkørsel Herning Øst.
Umiddelbar nærhed af MC Donald, BIlka, Herning Centret med 90 butikker (http://herningcentret.dk/shoppingcenter,-herning,-indkoebscenter,/)
Bauhaus og masser af andre butikker
Direkte ved motorvej til Massecenter Herning, Jyske Bank BOXEN og MCH ARENA
Helt oplagt sted for TESLA at etablere SUC
Vel bor ikke hele landets befolkning i Herning området, men halvdelen af landets
befolkning besøger byen hvert år.
TESLAs motto: "En SUC skal benyttes til at forlænge turen, -og ikke til daglig opldning!"
Perfekt placering!!!
-Kom igang! Det kan kun gå for langsomt!!!!!
Men SuC i Herning er jo netop ikke til dem der opholder sig (bor) i Herning, men dem der kører forbi og skal hurtigt videre. Gælder alle SuC.
"Destination Charging" omkring Boxen og MCH giver god mening. Ofte er man her i mange timer og kan fint klare sig med 11-22kW ladeeffekt.
Det kræver ikke så meget (CEE stik) og burde allerede være installeret på disse steder.
Det er vist Herning statistik hvor de tæller egne beboers daglige gang med i regnestykket ;-)Vel bor ikke hele landets befolkning i Herning området, men halvdelen af landets
befolkning besøger byen hvert år.
Enig med DavidS90D i at SuC netop ikke er beregnet til folk, som er til koncert eller en hel dag på messe. De ville jo så holde i timesvis på SuC'en og blokere for alle os andre, som er på gennemrejse. Og tænk på alle de vrede indlæg der ville komme på Supercharger Etikkette-tråden her på forum. Frygteligt at tænke på ;-)
Men ellers enig i at Herning er et oplagt sted for en SuC, da der er mange, som rejser igennem der på vej til Fx Ringkøbing eller Holstebro. Men den skal ligge ved motorvejen, ikke i gåafstand fra Boxen eller messecenteret :-)
Og jeg skrev jo netop fædre med vilje, jeg er ret overbevist om at mødrene tager med pigerne ind og ser One Direction (fordomme, jo jo ;-) og vi derfor ville få en masse sure indlæg her om SuC etikette når bilerne bare stå forladt hen og tanker.
Måske den endda kunne lægges med valet opladning mens man sidder i et tilhørende cafeteria og snakker med andre Teslaforum medlemmer.
/Martin
Hvad er der dog i vejen med placering ved motorvejen omkring messeområdet?der er fuldstændig dødt når der ikke er koncerter eller messer. Som beskrevet andet steds ville omkring Herningcenteret være bedre.
Jeg har hørt at Tesla ikke kan blive enige med Bauhaus?
/Erik