Det er vist Herning statistik hvor de tæller egne beboers daglige gang med i regnestykket ;-)Vel bor ikke hele landets befolkning i Herning området, men halvdelen af landets
befolkning besøger byen hvert år.
Hvor fanden er Herning?
;-D
texIDAS:
Hvis nu du er så imponeret over at Clever og EON ikke kræver betaling fra omkringliggende virksomheder, så kan du jo kontakte dem og appellere til at de tilbyder strøm uden beregning, ligesom Tesla's Supercharger stationer. !!!! !!!! !! !!!
Jeg ved ikke lige hvor meget meromsætning en Clever/e-on ladestander skaber af meromsætning i landskabet når man skal betale op til 5,5kr/kWh - så ryger ens madpenge vist til dem i stedet for ;-)
Jeg tror også at Tesla slår lidt på at det skaber en meromsætning at have en SuC stående i nærheden da folk jo typisk opholder sig et stykke tid der.Jeg ved ikke lige hvor meget meromsætning en Clever/e-on ladestander skaber af meromsætning i landskabet når man skal betale op til 5,5kr/kWh - så ryger ens madpenge vist til dem i stedet for ;-)
Tesla tiltrækker kunder (måske med lidt større tegnebøger end gennemsnittet) som potentielt spenderer penge på virksomhederne i området. Jeg har stort set hver gang jeg har været forbi en supercharger brugt penge på den nærliggende restaurant. Jeg har aldrig spist så meget Burger King mad end efter jeg fik en Tesla.
Det er ret simpelt. Er det gratis eller af nød, skal folk nok selv kigge forbi med deres bil. Jeg synes Tesla gør det helt rigtige. Jeg har vel i snit kastet 70-80 kr. i Burger King's kasse når jeg har været forbi Køge SuC. Det er relativt let at lave en forventlig business case.
ud fra den devise skulle de også placere een i Billund; med noget der ligner knap 6 millioner gæster i byen (Legoland, Lalandia, Billund Lufthavn og Givskud Zoo) - og en pokkers masse Teslaer om sommeren..Vel bor ikke hele landets befolkning i Herning området, men halvdelen af landets
befolkning besøger byen hvert år.
/Erik
De steder som ErikBH er jo oplagte kandidater til gratis destination charging.Udfordringen kan bare være at laver man først noget gratis, så bliver det svært at tage penge for det sidenhen - og efterspørgslen (og dermed udgiften) vil kun stige.
Oveni har vi jo i Danmark den højeste samlede pris på el (efter afgifter og skatter) hvilket ikke trækker i den rigtige retning (hvis vi antager at fritagelsen for afgifter stopper med udgangen af året).
Det er svært at overbevise beslutningstagere om at det er fornuftigt; det er lidt en trossag om man tjener pengene hjem på mersalg.
/Erik
/Martin
Både Legoland og Hotel Legoland tilbyder opladning af el-biler. Legoland har parkeringspladser med EON standere næsten lige ved siden af hovedindgangen. Når man kommer i en Tesla i højsæsonen bliver man automatisk dirigeret til disse pladser uanset om man skal lade eller ej.
Ja, vi er nogen der altid forsøger at parkere i det område, så vi kan gå en runde over bilerne og savle lidt.
/Martin
Omvendt så vil de kunne bruge det i deres markedsføring, lidt lige som Comwell allerede gør det og har gratis opladning på deres hoteller til gæster og konferencedeltagere, og jeg vil tro at det virker.
Bare min mening.
De steder som ErikBH er jo oplagte kandidater til gratis destination charging.Udfordringen kan bare være at laver man først noget gratis, så bliver det svært at tage penge for det sidenhen - og efterspørgslen (og dermed udgiften) vil kun stige.Oveni har vi jo i Danmark den højeste samlede pris på el (efter afgifter og skatter) hvilket ikke trækker i den rigtige retning (hvis vi antager at fritagelsen for afgifter stopper med udgangen af året).
Det er svært at overbevise beslutningstagere om at det er fornuftigt; det er lidt en trossag om man tjener pengene hjem på mersalg.
/Erik
Er der stadig planer om en SUC i Herning? - Syntes det er længe siden vi har hørt noget :-(
Intet nyt på http://www.teslarati.com/interactive-tesla-supercharger-map/Er der stadig planer om en SUC i Herning? - Syntes det er længe siden vi har hørt noget :-(
https://www.teslamotors.com/da_DK/supercharger og når man zoomer, så kan man kun se de allerede åbner SuC'er.
Gad vide om Tesla ikke har droppet ideen om Herning, og nu endeligt satser på destination charging istedet, og endelig får bygget en SuC i NordSj hvor horder af gennemrejsende svenskere og nordmænd mangler strøm idag :)Tanken med SuC er jo stadig at de hovedsagelig er til at muliggøre lange køreturer. Derfor tror jeg ikke du får din egen private SuC i København ;-)
Heja heja kom så Tesla...
... og må jeg indskyde at Tesla er verdens fedeste bil :-)
Gad vide om Tesla ikke har droppet ideen om Herning, og nu endeligt satser på destination charging istedet, og endelig får bygget en SuC i NordSj hvor horder af gennemrejsende svenskere og nordmænd mangler strøm idag :)
Tanken med SuC er jo stadig at de hovedsagelig er til at muliggøre lange køreturer. Derfor tror jeg ikke du får din egen private SuC i København ;-)
Der er jo gode muligheder for at tanke i Löddeköpinge for gennemrejsende svenskere og nordmænd...
Jeg er personlig meget glad for den nye SuC i Slagelse. Den er et godt alternativ til Middelfart og Køge når man forvilder sig til Jylland eller Sjælland.
For mig selv synes jeg det er dejligt at kun skulle lade i Slagelse når jeg kører Kbh til Aarhus :-)