Næppe Viborg, der er jo ikke langt til hverken Århus eller Randers.
Den kommer vel nok i Herning, og en i Esbjerg - med mindre Tesla helt trækker sig fra DK, efter som der ikke er mere salg i nye biler.
Næppe Viborg, der er jo ikke langt til hverken Århus eller Randers.
Den kommer vel nok i Herning, og en i Esbjerg - med mindre Tesla helt trækker sig fra DK, efter som der ikke er mere salg i nye biler.
Jeg tror også det mere er et spørgsmål OM der kommer flere SuC's i DK og ikke HVOR.
P.t må Tesla have en ekstremt dårlig forretning i DK med mange udgifter til garantireparationer mm kombineret med 0 nysalg. De mange biler udleveret i nov. og dec er nok ikke begyndt at komme til service endnu, men får allerede garanti reparationer.
Jeg tror også den haltende økonomi er grunden til de er så aggressive omkring service/garanti mm.
Til gengæld har de da haft et salg (og dermed indtægter)udover alle forventninger sidste år. Det skal da ikke gå ud over os nu...
Jeg har hørt noget om en SuC i Nordsjælland, men gad vide om det var mig selv som talte i søvne :)
Konkret viden - men desværre kommer der ikke mere herfra...;-)
Hookmaker - Er du stadig sikker på der kommer en SuC i Herning?
@PeterE, - det var det...;-)
@Kmj, jeg har ikke hørt mere siden, men det var 100% pålidelig kilde - bedre bliver det ikke...;-)
Når det så er sagt, så er det et lille team der arbejder med SuC, og da de er igang i middelfart, kan de jo ikke være to steder på en gang. Vi må væbne os med tålmodighed.
Det er rigtig, tålmodighed, tålmodighed... Man kan jo håbe det starter i Herning når de er færdige med at udvide i Middelfart..
Syntes dog det er længe siden de var færdige i Slagelse, men der går jo sikkert en masse forhandlinger, godkende mv. forud, før de kan starte med det fysiske arbejde med at sætte dem op..
Jeg kan nu også forestille mig, at det kunne være rart at se, hvordan hvert enkelt tiltag til at forbedre vores lade muligheder afhjælper vores trængselsproblemer.
Hvis man venter en god periode med at installere ekstra kapacitet i Middelfart, efter at have idriftsat Slagelse, kan man jo bedre analysere sig frem til, hvilken indsats, der har ydet bedst overfor problemerne.
Og måske kan man så bruge de erfaringer til andre steder.
Så, ja til den med tålmodigheden.
Tjah, der er jo efterhånden nok data at lave en nogenlunde ok analyse på - og det kunne være interessant om Tesla faktisk udbygger SuC-netværket baseret på lige tal. Og det gør de jo nok. En påstand kunne jo være at 'local charging' trækker (kapacitets)tæppet væk under hele konceptet, men det debat orker jeg ikke endnu en gang...med mindre 'de lokale' hver sted får et par dedikerede stander, så kommer vi aldrig i mål med noget fornuftigt.
Er der noget nyt omkring SuC Herning, eller andre steder ?
Kigger man på Teslas egen hjemmeside, så er der stadig noget rod i grafikken med "I dag" og "2016".
Er der noget nyt omkring SuC Herning, eller andre steder ?
Kigger man på Teslas egen hjemmeside, så er der stadig noget rod i grafikken med "I dag" og "2016".
godt spørgsmål.. kom til Silkeborg til motorvejsåbningen, så kan du spørge ham der bygger og vedligeholder ladestandere for Tesla. Han holder oplæg om ladeinfrastruktur og el-busser :-).. han kan sikkert ikke svare, men har sikkert nogle pointer om hvad der ligger for inden.
/Erik
Dn har stået der længe, men indtil videre er der intet sket, jeg ved Tesla har haft forespurgt på en adresse i Herning, men der er vist indtil nu heller ikke rigtig blevet til mere end det. Jeg tror motivationen i at investere ret meget mere i SuC'ere herhjemme vist ikke er ret stor...
/Martin
Som det ses, er Danmark er blandt de mindst udbyggede lande mht SuperChargers med 47 biler pr. stander. Opgjort antal standere per bil ligger vi dårligere end fx Sverige, Østrig og USA.
Men det er værre at være hollænder. De er 103 biler pr. stander.
Og Holland, Norge og Danmark er blandt de bedst sælgende markeder - mon der er en sammenhæng? Det er svært at sige at DK er taget af listen, når Norge og Holland har ringere dækning end Danmark.
Spørgsmålet er om Tesla benytter GIS og om Tesla tracker hvor meget trafik der er på diverse motorvejsstrækninger. Mit umiddelbare bud er at de gør og at det nuværende antal og lokationer er dækkende for det formål der er med SuC.
Jeg vil gætte på, at Tesla vurderer behovet for nye SC ud fra flere parametre:
Og måske flere, som jeg har glemt...
Der mangler generelt noget ude på vestkysten her i DK.
Vi skal til Seawest i efterårferien, og iflg. plugshare m.m. er der ikke de store muligheder i det område.
KimT - du har jo lige fået dit nye E-ON Home Charge All Inclusive :-)
Hertil arbejder jeg på en destination charger i Hvide Sande - mere info følger. Tesla har sagt god for den, men mangler lige at den bliver sendt frem