Loading...
dk

Salg af P90D(L) Titan. | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Mar 9 '16

Jeg har efter mange overvejelser truffet den sværere beslutning at sælge min dejlige Tesla. Har nu haft 2 Teslaer på et år og jeg har aldrig haft en bedre bil end denne.

P90D, Titan metalic, reg 20.12.2015, 4600 km, Opticoat Pro plus behandling lavet hos Detil bilpleje, kun håndvasket, next generation læder for og bag i!!! Dvs det er next generation bagsæder bagi. Dette er ikke en standard valgmuligjed / option hos Tesla,  Panoramatag, sort alcantara, Original Tesla centerkonsol med lader til iPhone 5/6. Techpakke med autopilot, auto parkering, vognbaneskift adaptiv fartpilot. Elbagklap. Premium interiør og lys pakke.

Mulighed for Ludircorus opdatering til speciel pris på 44.000 kr efter særaftale med Tesla. Alle andre skal betale 88.000 kr 

Leveres med original Tesla 19 vinterhjul med Pirelli Winther sottozero 3

Pris: 1.025.000

Kontakt mig på mail:

tf.familie@gmail.com

eller tlf: 22 68 16 57

billeder er på vej

Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Apr 1 '16
ODE90D
ODE90D Mar 9 '16
Må man spørge hvorfor?
lysmanden
lysmanden Mar 9 '16
Kommende jobskifte.
lysmanden
lysmanden Mar 11 '16
Lægger snart friske billeder op
johnnya
johnnya Mar 12 '16
Har den lydpakke, luftundervogn?
Jeg har en p85d sølv ca 20.000 km samme udstyr dog også luft/lyd-pakke hvad kan den mon sælges for
lysmanden
lysmanden Mar 13 '16
Som udgangs punkt gælder det ubetinget for alle biler: man får aldrig penge for ekstra udstyr når man skal sælge sin bil. Det kan betyde at det er den der bliver solgt først sammenlignet med en skrabet udgave eller andre der er til salg. 
Luft undervogn kan godt være en faktor der skræmmer en potientiel køber af en brugt Tesla. De er så mens hamrende dyre at skrue på. Jeg fil decideret anbefalet fra Tesla ,  at hvis jeg kørte mange km om året aå vil garantien ryge hurtigt hvorfor jeg ikke burde vælge luft undervogn. 
Twinauto
Twinauto Mar 13 '16
Korrekt, der er ike forskel på Teslas luftundervogn og andres - det er bare en stigende latent risiko for udgifter jo flere km bilen har kørt, især en så tung bil som Tesla
lysmanden
lysmanden Mar 13 '16
Især med en km garanti der er "begrænset" til 80.000 km.
Man skal jo vurdere fordele op imod ulemper.
Jeg mener at de bruger Mercedes s undervogn og noget fra VW. Kender ikke pris lejet men har hørt historet om at hver dænper alene koster over 10.000 kr. Hertil kommer arbejdsløn osv. 
Ved blot fra mine kunder i auto branchen at luft undervogn er besværlig og dyr at skrue på
P85DK
P85DK Mar 13 '16
Luftundervogn er ikke så eksotisk som tidligere har været. Jeg har kørt med luftundervogn i mere end 10 år og 170.000 km i den ene af bilerne, en Range Rover (har alligevel et par kilo ekstra i forhold til Tesla) og har kun haft én mindre reparation, og det var en utæt slange. Det blev lavet for 500 kr.

Du kan altid være uheldig, men har endnu kun hørt skrækhistorierne som vandre historier, aldrig mødt dem som reelt har haft udgiften.
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 13 '16
Twinauto
Twinauto Mar 13 '16
Hmm, så kan jeg fa bidrage med 2 x støddæmpere til 6500 pr styk til vennepris, og så kom der lige arbejdsløn oven i. Anden oolevelse - en Mercedes 600 cl med under 100.000 km - vennepris fordi der lige var bøvl med abc- systemet, 2 dæmpere til 38,000. Det er komfortabelt, men hvis jeg skulle have en bil i lang tid og kunne undgå luft, så vilke jeg til enhver tid gøre det.
Kiefer
Kiefer Mar 13 '16
Altså luft i en Mercedes, det har jeg også pænt dårlige erfaringer med. Deres kompressorer holder kun til garantien er udløbet, koster en 8-10.000 at skifte hver gang...

/Martin

P85DK
P85DK Mar 13 '16
Så må vi håbe at Teslas brug er bedre :-) 

@Twinauto - hvad var der galt med de støddæmpere, siden de skulle skiftes? Må sige at du har været ualmindeligt uheldig, hvis du har oplevet at få skiftet 4 stk.

@Martin - ved du om Tesla benytter MB kompressor?

lysmanden
lysmanden Mar 15 '16
Tesla skulle efter signende ikke bruge deres tid på at genopfinde den dybe tallerken men valgte at bruge de eksisterende løsninger der er testet og gennemprøvet og svarer til deres kvalitets niveau. Derfor valg af Mercedes komponenter flere steder i bilen, hearvælgere, knapper til Vindues kontakt osv ..... Samt Mercedes s undervogn 
Tilgængæld bruger de ressourcerne på Udvikling af batteri osv 
Bianco
Bianco Mar 15 '16
De skulle efter sigende have skiftet til VW luftundervogn i starten af 2014...
nicom
nicom Mar 15 '16
http://insideevs.com/continental-just-now-hints-at-being-supplier-of-tesla-model-s-air-suspension/

2013 var det åbentbart Continental der leverede luft undervognen til Tesla
lysmanden
lysmanden Mar 15 '16
Linket virker desværre ikke. Har også hørt at VW skulle supplere med stumper til luftundervognen.
Konklusionen er vel overordnet at luftundervognen ikke ligefrem trækker efterspørgslen op
Secondtoflying
Secondtoflying Mar 15 '16
90.000 km med første generation luftundervogn, som jeg er meget tilfreds med, uden problemer.
Twinauto
Twinauto Mar 15 '16
Dagen før en køretur til Paris med venner tænkte jeg" hey, har da aldrig prøvet at køre den op i high - pufffffff.

Den snden bil - Mercedesen var ret ny, taget hjem fra Tyskland til en kunde - det skete først efter mine forpligtelser var overstået.....

Og, netop nu, en af mine venner har en MB S 500, 100.000 km, pumpen defekt og MB vil nærmest kun skifte hele systemet

Jeg er ikke den bedste reklame for luftundervogne:-)
Kiefer
Kiefer Mar 15 '16
Virker mærkeligt at Mercedes kun vil skifte det hele, vi har op til flere gange fået skiftet pumper, kompressorer og støddæmpere på vores Mercedes'er.

Jeg fik en forklaring fra Mikkel den gang, han var i Bredgade i slutningen af 2013 omkring luftaffjedringen, da jeg påpegede at, i deres udstillingsbil (hvor man ser motor batteri osv. ) sad en MB kompressor som jeg ikke havde særlig god erfaring med. Der sagde han, at de var skiftet til en VW kompressor i stedet, og udstillingsmodellen blot var en tusse gammel ting de havde fået, med nogle af de første komponenter der var brugt i sin tid.

/Martin

Sider: 1 2 »