Loading...
dk

Tesla stjålet. se tv2 midt vest | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Mar 15 '16
Se tv midt vest på nettet eller tv avisen.
DerHansi
DerHansi Mar 15 '16
Kæft hvor nederen, føler med ejeren. Kan Tesla ikke lave en shut-down på sådan en stjålen bil, nægte SuC ladning ,spore den etc ?

Ejeren må da kunne spore den via Tesla App´en ??
Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Mar 14 '16
DavidS90D
DavidS90D Mar 15 '16
Spændende at høre hele historien...

Bilen er desværre ikke svær at stjæle når man har nøglen.

Der er i øvrigt kun 150km til Middelfart.

Og hvis den er kørt indenfor i en container.....

Bluecoffee
Bluecoffee Mar 15 '16
Selvfølgelig finder man bilen igen, hvis den ikke straks smeltes om til jern og aluminium. Tesla kan få alle data på bilen frem, bare politiet beder om det. Den kan selvfølgelig godt skjules i en container eller en alupose, men den bliver jo ligesom synlig igen, så snart den køres ud i det fri. Det tyveri giver ingen mening, men tyvene får da en kort mulighed for at prøve en fantastisk bil. Men meget dumt tyveri.
DavidS90D
DavidS90D Mar 15 '16
Og så det klassiske spørgsmål:

Hvordan undgår man det sker igen? 

Både med korrekt nøgle og en situation med en falsk nøgle eller anden adgang (App).

PIN kode på skærm ?

Fingerprint scanner ?

Stemmegenkendelse ?

Svigermor på bagsædet...

Andet ?

T3S7A
T3S7A Mar 15 '16
Men kan Tesla se den, hvis man slår mobil adgang fra i bilen? 

MicTheCat
MicTheCat Mar 15 '16
@DavidS90D

Hvis man er meget paranoid så skal man sætte den i Valet mode hver gang man forlader bilen. Så kan data overvågning ikke umiddelbart slås fra

@T3S7A

Jeg ved faktisk ikke om Tesla stadig kan se den. Men en tyv kan i hvert fald ikke få meget andet ud af den end at have lidt sjov og så sælge reservedele fra den...

runeh
runeh Mar 15 '16
En tyv kan vel, hvis smart nok, pille modemet ud af bilen og så bare køre/sælge den som den er, uden opdateringer og SuC adgang. 
MicTheCat
MicTheCat Mar 15 '16
Korrekt. Ved salg kræver det en virkelig dum køber - men de findes nok også. 
ODE90D
ODE90D Mar 15 '16
Der er vel også efterhånden et marked fir reservedele. Det kan være batteriet dukker op sammen med nogle fine Tesla sæder på et marked i Polen en af de nærmeste dage
P85DK
P85DK Mar 15 '16
250 km på batteriet og ingen ladekabler i Søndervig. De skal køre pænt for at nå til supercharger i Århus eller Middelfart eller Randers :-)

Det er nok ikke Tesla'en de er gået efter, så den står nok helt flad et sted
PeterE
PeterE Mar 15 '16
Tjah, hvis det er professionelle så har de nu nok fjernet simkortet og jeg tror ikke at Tesla har en yderligere overvågning. Og remote access fjernes på 3-4 sekunder, alle ved hvordan man gør det. Og opladning? Tjah, de kabler har en professionel nok også. En yderligere GPS tracker er nok også til at finde, og afmontere. 

Om en 'varm' TMS er noget værd? Alt er noget værd desværre, spørgsmålet er vel om indsatset står mål med de penge der er på at sælge den som stumper.

PeterE
PeterE Mar 15 '16
Hvis det ikke er et modelfoto, så er den indregistreret i december 2015, og på de tre måneder har køber ikke fået installeret app'en? Det er da vist på kanten af det usædvanlige eller uheldige. Jeg håber at han får sin bil igen, og jeg håber at Tesla forsynes muligheden for at slå remote access fra med en pinkode.
Twinauto
Twinauto Mar 15 '16

jeg kan da anbefale en Dantracker, sådan en har jeg selv efter aftale med mit leasingselskab, den er uafhængig af strømkilde, virker vist op til 20 år, så den kan placeres de mest mærkelige steder - kan så trackes på nettet og kan også tilsluttes til alarmcentrál

En vam TMS vil atid være noge værd, deripper den totalt for alle brugbare dele og sælger dem typisk uden for DK

P85DK
P85DK Mar 15 '16

Citat fra PeterE Tjah, hvis det er professionelle så har de nu nok fjernet simkortet og jeg tror ikke at Tesla har en yderligere overvågning. Og remote access fjernes på 3-4 sekunder, alle ved hvordan man gør det. Og opladning? Tjah, de kabler har en professionel nok også. En yderligere GPS tracker er nok også til at finde, og afmontere. 

Om en 'varm' TMS er noget værd? Alt er noget værd desværre, spørgsmålet er vel om indsatset står mål med de penge der er på at sælge den som stumper.

Enig - hvis det er professionelle, men hvorfor skulle professionelle vælge at stjæle en Tesla ved et sommerhus i Søndervig. Nord for København er der en på hvert gadehjørne :-)

Sgu' et underligt sted for professionelle Tesla tyve

SimonHN
SimonHN Mar 15 '16
Tyve har sikkert GPS jammer med i lommen når de går efter de dyre biler. De ved jo godt der er monteret ekstra GPS sporing i de biler.
PEL
PEL Mar 15 '16
Jeg har meldt til Ringkøbing Skjern politi at jeg mandag ca 12:30 ved Busdorf Supercharger i Schleswig så en meget travl mand lade under 5 minutter , signalement har de også fået, og bilen passer med den eftersøgte. Han virkede som om han havde allergi over for Teslaejere!
P85DK
P85DK Mar 15 '16
Det vil Tesla kunne be- eller afkræfte, da de kan se hvilke vin-numre der benytter superchargerne
PEL
PEL Mar 15 '16
Vi nåede ikke at se nummerpladen , så det KAN teoretisk bare være en Teslaejer , der kørte i en bil mage til , havde meget travlt og som ikke ville genkendes :-)
Sider: 1 2 3 4 »