Loading...
dk

Parkeringsbøde | Tesla Forum

FreePower
FreePower Mar 17 '16
Skal lige ud med en omgang galde. Bor i Frederiksberg kommune, hvor det er gratis at parkere med el-biler.

Jeg sætter idag min bil på en e-on ladeplads her på Frederiksberg og sætter bilen til at lade. Da jeg afhenter bilen ca 4 timer senere, har jeg fået en bøde. Argument: ej stillet p-skive.

Bilen parkeret ved siden af min var en stor hvid varebil, der også holdt der da jeg hentede min bil. Den holdt på en ladeplads ved siden af, men ikke fået bøde.

Så alt i alt har jeg fået en bøde for at holde på en elladeplads og lade i en kommune, der tillader at parkere gratis med el biler...

Nogle gange er det hele bare lidt for dumt!
FrederikC
FrederikC Mar 17 '16
ikke for at smide salt i såret, men der er vel forskel på gratis parkering og fri (ubegrænset) parkering? P-pladserne foran ladestanderne er sikkert også bare "forbeholdt" elbiler. (Undskyld)
FreePower
FreePower Mar 17 '16
Ja da, men ligefrem når man lader...
FrederikC
FrederikC Mar 17 '16
Tjaa... Hvis de skive har stået forkert sååå... (Jeg samlede engang på p-bøder, nu har jeg sådan en automatisk ting)
Secondtoflying
Secondtoflying Mar 18 '16
Og sådan en automatisk ting kan nu fås som soldrevet, og det er vel lidt i Tesla ånden ;-)
Oscarsson
Oscarsson Mar 18 '16
Ja, på Frederiksberg er de PÅ. Sidste uge fik jeg en p-bod på Statoil, HC Ørstedsvej, da jeg var inde og købte mig en vaskeklud. De syntes vel ikke en elbil kunde stå ved en bensinstation. Det var lidt kø i kassen så det tog måske 5-6 minutter. SURT

HJJ
HJJ Mar 18 '16
Ja man har da ikke lyst til at handle hos firmaer der giver kunderne bøder for at holde stille medens man putter penge i deres butik
Niels
Niels Mar 18 '16
Sidst jeg undersøgte med frb. kommune, så var det afskaffet at elbiler har gratis parkering i kommunen. de oplyste den gang (2013) at de dog i praksis ikke gav bøder ud endnu.

I dag parkere elbiler derfor på samme vilkår som ICE biler. dvs. man skal stille skive, og have gyldig p-licens.
En elbil (selv under opladning på indrettet elbils plads) skal stadig have en "p-billet" hvis det kræves for andre biler - og/eller indstillet p-skive.

Det er kun hvis det med skilte står noget andet at det så er det som er gyldigt.

Der er ingen andre end dig selv at klandre for en bøde hvis skiven ikke stod korrekt. at vare bilen ved siden af ikke fik en bøde kan man kun glæde sig over (varebilens føre er nok glad)

jeg har også i tidens løb fået p-bøder for manglende indstilling af skive - helt klart min fejl, selv om jeg følte mig snydt.

Hvis du bor på frb. - hvorfor har du så ikke en beboer licens ? - det koster ikke meget og du slipper for tidsbegrænsninger.